Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neuvoin vierasta tyttöä liikenteessä kännykän käytön takia

Vierailija
24.08.2015 |

Tämä 9-10v tyttö tuli pyörällä suojatien yli yrittäen lukea samalla jotain kännykästään. Sitten tuli mua vastaan ja meinas törmätä muhunkin.

Sanoin hänelle, että tässä kohtaa kannattaa olla varovainen, koska tässä ajaa joskus autot aika lujaa. Muistutin, että ei kannata selailla kännykkää pyörällä ajaessa, muuten voi sattua vahinko.

Opettakaa hyvät vanhemmat lapsianne seuraamaan liikennettä eikä räpläämään kokoajan sitä älypuhelintaan.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 22:34"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 22:31"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 22:28"]

Mä ihmettelen aina niitä aikuisia, jotka lähtee ylittämään tietä katsomatta yhtään tuleeko autoja vai ei. Ihme itsemurhakandidaatteja. O_o

[/quote]

Mä luotan kuulooni.

[/quote]

Tesla voi olla liki äänetön...
[/quote]
Niinpä. Eli ei kannata luottaa niin sokeasti.

Vierailija
2/13 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 22:28"]Mä ihmettelen aina niitä aikuisia, jotka lähtee ylittämään tietä katsomatta yhtään tuleeko autoja vai ei. Ihme itsemurhakandidaatteja. O_o
[/quote]

autoilijan velvollisuus on väistää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 09:53"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 22:28"]Mä ihmettelen aina niitä aikuisia, jotka lähtee ylittämään tietä katsomatta yhtään tuleeko autoja vai ei. Ihme itsemurhakandidaatteja. O_o [/quote] autoilijan velvollisuus on väistää

[/quote]

Ja jalankulkijan on velvollisuus noudattaa varovaisuutta tielle astuessaan.

Vierailija
4/13 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kimppakyydin, kun työkaverini ei voi olla selaamatta whatsupia AJAESSAAN. Nyt sitten ihmettelee kun haluan kulkea yksin työmatkat, en jaksa aikuisia ihmisiä kasvattaa...

Vierailija
5/13 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä tulee vastaan alakoululaisia, jotka ajavat kouluun ilman kypärää, selaavat toisella kädellä älypuhelinta, toisella olalla joku muodikas epäkäytännöllinen koululaukku, joka meinaa pudota koko ajan. Ei uskalla pysäyttää, kun sitten ainakin kaatuvat tai jäävät auton alle kun pelästyvät.

Vierailija
6/13 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 09:53"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 22:28"]Mä ihmettelen aina niitä aikuisia, jotka lähtee ylittämään tietä katsomatta yhtään tuleeko autoja vai ei. Ihme itsemurhakandidaatteja. O_o
[/quote]

autoilijan velvollisuus on väistää
[/quote]
Ei ole jos kävelijä puikkasee tielle ihan jostain muualta kuin suojatien kohdalta.

Vierailija
7/13 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kanssa katsonut kauhu sydämessä, kuinka lapset ylittää tietä kännykkää lukien. Mun bussopysäkki on lähekkä koulua ja liki risteytstä, ja ei ne ipanat katso yhtään eteensä, jos känny kädessä. Ja vanhemmilla vielä myös kuulokkeet, ei edes kuule. Kyllä liikenteessä pitää käyttää aistejaan!

Vierailija
8/13 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 22:07"]Mä olen kanssa katsonut kauhu sydämessä, kuinka lapset ylittää tietä kännykkää lukien. Mun bussopysäkki on lähekkä koulua ja liki risteytstä, ja ei ne ipanat katso yhtään eteensä, jos känny kädessä. Ja vanhemmilla vielä myös kuulokkeet, ei edes kuule. Kyllä liikenteessä pitää käyttää aistejaan!
[/quote]
Juuri näin!

Vierailija
9/13 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen aina niitä aikuisia, jotka lähtee ylittämään tietä katsomatta yhtään tuleeko autoja vai ei. Ihme itsemurhakandidaatteja. O_o

Vierailija
10/13 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset tekee ihan tuota samaa... =(

Vierailija
11/13 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mä luotan kuulooni.

Vierailija
12/13 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti liikenteessä pitäis olla aina valppaana. Joten kuulokkeet pois, tai vaimealle, ja ei lueta kännyä liikkuessa. Eikä pysähdytä lukemaan kohtaan, jossa ollaan muiden jalkakäytävällä tai tielläliikkujien edessä tukkeena.

Vierailija
13/13 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 22:31"]

[/quote]

Mä luotan kuulooni.

[/quote]

Tesla voi olla liki äänetön...