MIKSI jotkut kakattavat koiriaan keskelle tietä?!
Kertokaa koiranomistajat, mikä logiikka siinä on, että koiria kakatetaan keskelle tietä kaupunkialueilla eikä syrjemmälle? Ja ennen kaikkea miksi jätöksiä ei vaivauduta keräämään pois???
Kommentit (58)
Kumma vaan miten Amerikassa on niin paljon alykkaampia koiria kuin Suomessa, kakkaavat aina jalkakaytavan viereen nurmikolle ja siita omistaja keraa kakat pussiin ja vie mennessaan.
Vierailija kirjoitti:
Koiravero takaisin! Ja korkeana!
Mitä hyötyä siitä ois tässä asiassa? Ei yhtään mitään. Muutenkin ihan väärin niitä kohtaan jotka keräävät jätökset. Ei kaikkien tarvitse kärsiä siitä ettei jotkut hoida hommansa.
Mä kerään välillä muidenkin koirien kakkoja jos joku jättänyt hankalaan paikkaan ja sattuu olemaan enemmänkin pusseja mukana. Tommosen veron jälkeen en todellakaan keräis.
Sama asia kun sut pistettäis maksamaan jotain veroa siitä kun toiset heittelee tupakantumppeja maahan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä kylällä ei kukaan keräile koiranpaskojaan. Senverran harvinainen tapahtuma, että ihan hämmästelemään melkein pysähdyn jos satun näkemään jonkun noukkimassa.
Mistä tiedät ettei kukaan kerää? Jos nyt mietin, niin harvoin kukaan on sitäkään näkemässä kun itse kerään useamman kerran päivässä ja asun vieläpä isossa kaupungissa.
Aikamoisia ninjoja koirankakattajat, jos onnistuvat kakattamaan koiransa juuri silloin kun kukaan ei ole näkemässä.
Vierailija kirjoitti:
Tällä kylällä ei kukaan keräile koiranpaskojaan. Senverran harvinainen tapahtuma, että ihan hämmästelemään melkein pysähdyn jos satun näkemään jonkun noukkimassa.
Maaseudulla ihmiset kävelevät myös puskissa ja metsässä nauttimassa luonnosta. Sielläkään ei ole kiva astua miinaan, ehkä kaatua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät ettei kukaan kerää? Jos nyt mietin, niin harvoin kukaan on sitäkään näkemässä kun itse kerään useamman kerran päivässä ja asun vieläpä isossa kaupungissa.
Aivan siitä valtavasta sonnan määrästä tämä on pääteltävissä.
Vierailija kirjoitti:
Kumma vaan miten Amerikassa on niin paljon alykkaampia koiria kuin Suomessa, kakkaavat aina jalkakaytavan viereen nurmikolle ja siita omistaja keraa kakat pussiin ja vie mennessaan.
Kakkaa ne Suomessakin syrjään. En ole koskaan nähnyt keskelle tietä kakkaavaa koiraa ja jos joku koira näin tekee, täytyy omistajan olla aika erikoinen jos ei kakkoja siitä kerää. Ei se koiran vika ole.
Vierailija kirjoitti:
Koiravero takaisin! Ja korkeana!
Mitä se hyödyttää, jos paskoja ei siitä huolimatta kerätä.
Itse koiran kanssa lenkillä aina ihmettelen, että miksei edes niitä isoja jätöksiä kerätä pois. Ne ovat kuitenkin sellaiset ihmisen sonnan kokoiset pökäleet.
Itse kerään aina pois, vaikka koira tekisi vain pikkurillin kokoisen pätkän. En tykkää koiran pas kengänpohjassa enkä siitä hajusta, joka nousee aina mukavasti, kun kevätaurinko lämmittää.
Toinen juttu mikä ärsyttää näin lumien sulaessa on roskaaminen. Koiran uloste sentään maatuu joskus, mutta kasvomaskit, tupakka-askit, purukumit ym. eivät maadu vähään aikaan. Todella epäsiistin näköistä. Itsekin monesti kannan koiran sontapussia varmaan kilometrin, kunnes tulee roska-astia. Joten en ymmärrä jos ei jakseta tupakka-askia tai muuta kevyttä kantaa siihen saakka, että tulee roska-astia.
Ilmastoahdistus ja ilmastomouhotus sen kun vaan lisääntyy, mutta samaan aikaan lisääntyy koirat. Koirat ovat täysin turhia ilmastoa kuormittavia turhakkeita, jotka piereskelevät, kakkaavat, levittävät loisia ja tauteja ja sen lisäksi syövät valtavat määrät ruokaa, tuottavat jätteitä. Koirat aiheuttavat valtavan teollisuuden haaran, joka valmistaa koirille leluja, pukuja, ruokia ja ties sun mitä turhaa krääsää, jota ei todellakaan tarvittaisi. Joku jolla on aikaa, voisi laskea koiran elinkaaren hiilijalanjäljen kaikkine turhakkeineen. Yksi koira saattaa kuluttaa enemmän kuin ihminen, etenkin jos on suuri koira, joka syö kymmeniä kiloja ruokaa kuukaudessa.
Koiran pitäminen kaupungeissa ja pelkästään lemmikkinä pitäisi kieltää.
Koirat ja kissat tuottavat 100 000 auton edestä hiilijalanjälkeä.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2833c4d6-1c72-4d7a-869a-0626136d1323
Vierailija kirjoitti:
Itse koiran kanssa lenkillä aina ihmettelen, että miksei edes niitä isoja jätöksiä kerätä pois. Ne ovat kuitenkin sellaiset ihmisen sonnan kokoiset pökäleet.
Itse kerään aina pois, vaikka koira tekisi vain pikkurillin kokoisen pätkän. En tykkää koiran pas kengänpohjassa enkä siitä hajusta, joka nousee aina mukavasti, kun kevätaurinko lämmittää.
Toinen juttu mikä ärsyttää näin lumien sulaessa on roskaaminen. Koiran uloste sentään maatuu joskus, mutta kasvomaskit, tupakka-askit, purukumit ym. eivät maadu vähään aikaan. Todella epäsiistin näköistä. Itsekin monesti kannan koiran sontapussia varmaan kilometrin, kunnes tulee roska-astia. Joten en ymmärrä jos ei jakseta tupakka-askia tai muuta kevyttä kantaa siihen saakka, että tulee roska-astia.
Ennemmin minä silti tupakkiaskin tai karkkipaperin päälle astun kuin koiranpaskan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talutin korvasta keräämään kakkansa. Sanoi että ei ole kakkapussia. Keräili lopulta kuitteja lompakostaan ja kiikutti kakkakääryleen roskiin.
Fiksu koira siinä kyllä! O,et onbekas ei napannut kädestä kiinni, kun otit sitä korvasta kiinni.
😁
Vierailija kirjoitti:
Vielä enemmän ärsyttää yleistäminen siitä, että koiranomistajat sitä ja tätä. Ei tarvitse olla kuin pari/muutama lähialueen omistaja joka ei kerää kakkoja niin niitä on jo tietyt alueet täynnä. Suurin osa koiranomistajista kerää kakat ja kärsii täysin samasta asiasta eli siitä, että kakkoja on ympäriinsä ja joutuu katsomaan ettei omat koirat tai itse astu niihin.
Niin se valitettavasti on, kaikki te loputkin koiranomistajat kärsitte noista tyhjäpäisistä minä minä-tyypeistä. Voisitte kimpassa alkaa laittamaan noita kuriin. Meitä koirattomia kun eivät tunnu uskovan. Nillittävät vaan vastaa kuten yksikin hyypiö, mikä kulkee meidän pihan läpi eräälle polulle, vaikka on yksityisalue. Ei se vielä mitään, mutta kusettaa tämän rakkinsa meidän pyörävajan ja autotallin seiniin ihan pokkana.
Oma koirani on jo niin vanha että sillä tulee tarpeet juuri siihen missä sattuu sillä hetkellä olemaan. Itse kyllä poikkeuksetta olen AINA kerännyt koirani jätökset pois ja viennyt ne asianmukaisesti roskikseen. Jos kakkapussi on jo käytetty niin sitten poimin jätökset nenäliinalla/maskilla/kuitilla/mitä nyt milloinkin sattuu löytymään. Joskus on pitänyt turvautua isoon vaahteranlehteen kun muutakaan ei ole löytynyt, mutta niitä kakkoja ei joka tapuksessa jätetä keskelle tietä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kakkaahan se vaan on ja eipä se lohduta yhtään kun sitä on kengissä, lasten vaatteissa jne. Joskus tekis mieli käydä keräämässä kilo kakkaa ja pudottaa se jonkun välinpitämättömän koiraihmisen postilaatikosta. Toki kortin kanssa jossa lukee että se on vaan kakkaa.
Vois ihan hyvin ottaa käyttöön sellainen koirankakka rekisteri että jos omistaja jää kiinni siitä 3 kerran ettei viitsinyt kakkoja kerätä niin saa koiranpitokiellon ja eläin lopetetaan.
Ei nää pässit tajua muuten ellei ole jokin suora ja rajumpi toimenpide. Ja eihän se ole vain kakkaa joka lähtee ehkä pesemällä pois.
"Eläin lopetetaan" siitä ettei omistaja viitsi kerätä kakkoja? Miten sekaisin oikein olet?
Vähenisi huomattavasti se paskan määrä pihoilla. Koiravero on aika onneton keksintö. Se jopa lisää välinpitämättömyyttä, eikä ole muita koirien omistajia kohtaan oikein että joutuvat maksamaan muiden tyhmyydestä.
Ja kaikki eivät sitä veroa tule kuitenkaan maksamaan. Sekin on nähty.
Ja ei ole koiran syytä tietenkään että omistajansa on idiootti, mutta koiralle parempi että se lopetetaan tarvittaessa. Omistaja itse päättää kerääkö ne jätökset vai tapattaako koiransa. Suakaan ei oikeesti kiinnosta koirien hyvinvointi vaan se että saat esittää parempaa ihmistä ja rähjätä kuinka julmaa että koira lopetetaan önnönnöö.
Mistä näitä uunoja sikiää. Eihän tämmöstä ota edes tosissaan. Önnönnöö.
Koiraa ajatellen olisi tietty parempi että tämän idiootti omistaja lopetettaisiin, mutta uskon että suurin osa keräisi ne kakat jos vaihtoehtona olisi koiran lopettaminen..
Miehen sukulaisen ex-vaimo kävi meillä hakemassa leikkimässä olleen lapsensa. Hän kysyi saako viedä koiransa rantaamme. Mies antoi luvan. Idiootti oli antanut koiran paskoa pitkin pientä hiekkarantaa, jossa hänenkin lapsensa kävi uimassa lastemme kanssa. Jätöksiä oli paljon ja pitkin hietikkoa. Olisin halunnut pakata pökäleet laatikkoon ja postittaa kyseiselle ihmiselle, mutta mies siivoili ne metsään. Vielä olevinaan hieno ja muita parempi, koska on musiikkiopiston rehtori.
Vanhempi kakkakammoinen sukulainen (appiukko) halusi välttämättä ulkoiluttaa koiraamme. Hänen jäljiltään näitä ylläreitä jäi maastoon.
Itse koiran omistajana en koskaan jättänyt tielle sattumia. Jos oman koiran jätöksen vieressä oli jonkun muun pökäle lähellä niin keräsin myös sen pois.
Ihmisten kakkoja (vessapaperi) löytyi myös nurmikolta puiden läheisyydestä. Niitä piti osata väistellä siksi, että kokemuksen perusteella koira saattoi niitä syödä tai niissä kieriskellä.