Aina valilla mietin, etta jos muutettaisiin lapsen kanssa Suomeen...n
nyt kun olen eronnut. MUTTA kun tulen lukemaan tata palstaa tajuan, ettan voisi elaa Suomessa enaa. Lomat Suomessa on ihanat, mutta en kerta kaikkiaan kestaisi pikkusieluisuutta, rasismia, naapureiden kyttaamista ja kateuttua, materialismia... Se Suomi josta lahdin 25 vuotta sitten oli erilainen. Positiivinen, innovatiivinen, rohkea ja hyvin yksilollisyyden ja erilaisuuden hyvaksyva, enemman yksilollisyyden hyvaksyva. Nyt puhutaan ihan 90-luvun alusta. Mita vitsia teilla tapahtui? Mika on tama uusi sukupolvi joka on siella kasvanut sen jalkeen kun mina lahdin ja mita tekivat heidan vanhempansa vaarin?? (ne jotka ovat minun sukupolveani)...Haloo
Kommentit (8)
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:43"]Av ei ole Suomi
[/quote]
itse ulkosuomalaisena yli 10 v ka av oli "suomeni" viimeiset vuodet ja pelkäsinkin et miten viihdytään Suomessa. Nyt 2 v Suomea takana monikulttuurisen perheeni kanssa ja voi kun me kaikki ollaanki viihdytty tosi hyvin :) onneksi av ei ole koko suomi :)
Olen käynyt täällä alle puoli vuotta. Minun maailmassani ei ole tällaista. Olin aluksi tosi ihmeissäni. Onko Suomessa tällaisia ihmisiä ja ajatuksia. Ilkeyttä. Pahuutta.
Mutta onhan täällä ihan asiallisiakin kirjoittajia
Ei tanne kaivata enaa yhtaan mamuloista. Ala muuta tanne!
Minä muistan 90-luvun alun lamana. Synkkänä, työttömiä, konkurseja. Ihmisillä tummia vaatteita, leipäjonoja, itsareita. Synkkää, ahdistavaa. Musiikkikin oli sellaista.
Ja kyllä paskanpuhujia ja inhottavia ihmisiä on ollut aina, joka vuosikymmenellä, mitä olen ehtinyt 50 vuoden aikana nähdä.
Pysy tosiaan poissa. Tänne ei tarvita yhtään ihmistä enää, jonka mielestä on oikein pakottaa toisia töihin orjapalkalla elättämään muita, jotka eivät halua tehdä muuta kuin lapsia tai maata.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:40"]nyt kun olen eronnut. MUTTA kun tulen lukemaan tata palstaa tajuan, ettan voisi elaa Suomessa enaa. Lomat Suomessa on ihanat, mutta en kerta kaikkiaan kestaisi pikkusieluisuutta, rasismia, naapureiden kyttaamista ja kateuttua, materialismia... Se Suomi josta lahdin 25 vuotta sitten oli erilainen. Positiivinen, innovatiivinen, rohkea ja hyvin yksilollisyyden ja erilaisuuden hyvaksyva, enemman yksilollisyyden hyvaksyva. Nyt puhutaan ihan 90-luvun alusta. Mita vitsia teilla tapahtui? Mika on tama uusi sukupolvi joka on siella kasvanut sen jalkeen kun mina lahdin ja mita tekivat heidan vanhempansa vaarin?? (ne jotka ovat minun sukupolveani)...Haloo
[/quote]
Suomessa (ainakaan Helsingissä) ei onneks ole samanlaista kun av:lla! Tulet yllättymään positiivisesti :)
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 21:01"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:40"]nyt kun olen eronnut. MUTTA kun tulen lukemaan tata palstaa tajuan, ettan voisi elaa Suomessa enaa. Lomat Suomessa on ihanat, mutta en kerta kaikkiaan kestaisi pikkusieluisuutta, rasismia, naapureiden kyttaamista ja kateuttua, materialismia... Se Suomi josta lahdin 25 vuotta sitten oli erilainen. Positiivinen, innovatiivinen, rohkea ja hyvin yksilollisyyden ja erilaisuuden hyvaksyva, enemman yksilollisyyden hyvaksyva. Nyt puhutaan ihan 90-luvun alusta. Mita vitsia teilla tapahtui? Mika on tama uusi sukupolvi joka on siella kasvanut sen jalkeen kun mina lahdin ja mita tekivat heidan vanhempansa vaarin?? (ne jotka ovat minun sukupolveani)...Haloo
[/quote]
Suomessa (ainakaan Helsingissä) ei onneks ole samanlaista kun av:lla! Tulet yllättymään positiivisesti :)
[/quote]
Älä jauha kukkahattu-akka paskaa.
Av ei ole Suomi