Minkä ikäisille pojillenne olette kertoneet kuukautisista?
Itse en omalle 8-vuotiaalleni kertonut varsinaisesti kuukautisten syytä, mutta poika tietää että tällainen asia kuin kuukautiset on olemassa. En ole koskaan peitellyt pojalta siteen tai tamponin vaihtoa. Meillä ei vessaa lukita (paitsi jos on vieraita) ja saatetaan hyvinkin käydä vessassa samaan aikaan. Toinen pöntöllä, toinen hammaspesulla tms. Poika saattaa esim. todeta että "ai jaa, onko sulla äiti taas kuukautiset", kun näkee että vaihdan sidettä.
Kommentit (101)
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 19:57"]Taisin jollain lailla ottaa puheeksi alle kouluikäisenäkin, ja sitten joskus tuli 11-vuotiaan kanssa puheeksi, että tietääkö hän mitä on kuukautiset. Poika oli, Hyi äiti, tiedän kyllä, mutta se on jotain niin inhottavaa etten halua puhua siitä.
[/quote]
Joo niin hyi. Tosi luonnotonta. Toivottavasti sinä fiksuja äitinä kuitenkin korjasit tuon pojan olettamuksen? Vai jätitkö asian tuohon?
Ekaluokkalaisena suunnilleen, kun muutenkin juteltiin miesten ja naisten eroista, lasten tekemisestä yms.
Alapeukuttajat on varmaan niitä, joiden pojat sitten aikuisena ällöksyvät ja kummaksuvat kuukautisia ja pitävät naista saastaisena menkkojen aikaan.
Miten olis Kauppatori parhaaseen toriaikaan? On väärin jättää tuollainen toimi pelkästään kotiväen iloksi. Kaikki haluaa nähdä verisiä rättejä.
Meillä on lapsi (poika) ollut aina halutessaan vauvasta saakka vessassa mukana ja nähnyt sen miljoona kertaa kun minä vaihdan tampoonin tai siteen. On siis aina tiennyt kuukautisista. Olisikohan ollut 2 tai 3 kun kyseli, että mitä teen kun vaihdoin sidettä. Myöhemmin tarkentui tietysti tieto sukukypsyydestä ja kuukautisten merkityksestä.
Ei meillä tällaisia ole koskaan ujosteltu. Miehellenikin on aina ollut luonnollista ostaa siteitä ja tampooneja.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:06"]Alapeukuttajat on varmaan niitä, joiden pojat sitten aikuisena ällöksyvät ja kummaksuvat kuukautisia ja pitävät naista saastaisena menkkojen aikaan.
[/quote]
No juuri näin se menee. Itse tavannut 18-vuotiaan nuoren miehen joka sai sellaisen paskahalvauksen, että oksat pois kun näki tampaxin. (Käyttämättömän ja puhtaan) huusi vaan "hyi vittua" ja juoksi karkuun.
Wtf?
LAITAT TAMPONIA POIKASI NÄHDEN???
Yöööööökk. En laittaisi edes mieheni nähden. Saati poikani nähden.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:11"]
Wtf? LAITAT TAMPONIA POIKASI NÄHDEN??? Yöööööökk. En laittaisi edes mieheni nähden. Saati poikani nähden.
[/quote]
Niin siis jättäisit vauvasi yksin eri huoneeseen kun menet vessaan, vaikka vauva itkisi ja huutaisi, mutta lopettaisi heti jos saisi olla kanssasi vessassa?
Meidän makuuhuonekerroksen ainut vessa on kylpyhuoneessa. Miksi menisin toisen kerroksen vessan vaihtamaan tampoonini kun olemme perheen kesken saunomassa?
Mitä häpeällistä tai peiteltävää on kuukautisissa?
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:11"]
Wtf? LAITAT TAMPONIA POIKASI NÄHDEN??? Yöööööökk. En laittaisi edes mieheni nähden. Saati poikani nähden.
[/quote]
Olen pahoillani puolestasi, jos kuukautisesi ovat yök. Meillä päin kuukautiset ovat normaali asia. Ei yök tai häpeiltävä asia. Menetkö niistämään nenäsikin piilossa?
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:19"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:11"]
[/quote]
Olen pahoillani puolestasi, jos kuukautisesi ovat yök. Meillä päin kuukautiset ovat normaali asia. Ei yök tai häpeiltävä asia. Menetkö niistämään nenäsikin piilossa?
[/quote]
no en mä käy paskallakaan muiden nähden
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:17"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:11"]
[/quote]
Niin siis jättäisit vauvasi yksin eri huoneeseen kun menet vessaan, vaikka vauva itkisi ja huutaisi, mutta lopettaisi heti jos saisi olla kanssasi vessassa?
Meidän makuuhuonekerroksen ainut vessa on kylpyhuoneessa. Miksi menisin toisen kerroksen vessan vaihtamaan tampoonini kun olemme perheen kesken saunomassa?
Mitä häpeällistä tai peiteltävää on kuukautisissa?
[/quote]
Eli vaihdat siteen tai tamponin vaikka keskellä katua?
Kato hei... mitä häpeällistä?
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:19"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:11"]
[/quote]
[/quote]
Jotkut asiat vaan ovat intiimejä ja on muita huomioonottavaa suorittaa jotkut asiat yksin. Teilä varmaan on vessanpönttökin keskellä olkkaria sohvan vieressä.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:21"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:17"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:11"] Wtf? LAITAT TAMPONIA POIKASI NÄHDEN??? Yöööööökk. En laittaisi edes mieheni nähden. Saati poikani nähden. [/quote] Niin siis jättäisit vauvasi yksin eri huoneeseen kun menet vessaan, vaikka vauva itkisi ja huutaisi, mutta lopettaisi heti jos saisi olla kanssasi vessassa? Meidän makuuhuonekerroksen ainut vessa on kylpyhuoneessa. Miksi menisin toisen kerroksen vessan vaihtamaan tampoonini kun olemme perheen kesken saunomassa? Mitä häpeällistä tai peiteltävää on kuukautisissa? [/quote] Eli vaihdat siteen tai tamponin vaikka keskellä katua? Kato hei... mitä häpeällistä?
[/quote]
Missä puhuttiin keskellä katua vaihtamisesta. Täällä yökittiin kun side vaihdetaan perheenjäsenen nähden.
Olen kyllä kävelly kadulla takamuksessani punainen läntti ohivuodon vuoksi ja ei, en hävennyt. Kaikkea sattuu ja kuukautiset jos mitkä ovat normaali juttu.
Kuukautiset on ihan normaali ja luonnollinen juttu, mutta silti mielestäni ällöttävä. Ihan kuten ulostaminenkin.
En muista, minkä ikäinen poika oli, kun asia tuli puheeksi. Koululainen kuitenkin.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:22"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:19"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:11"] Wtf? LAITAT TAMPONIA POIKASI NÄHDEN??? Yöööööökk. En laittaisi edes mieheni nähden. Saati poikani nähden. [/quote] Olen pahoillani puolestasi, jos kuukautisesi ovat yök. Meillä päin kuukautiset ovat normaali asia. Ei yök tai häpeiltävä asia. Menetkö niistämään nenäsikin piilossa? [/quote] Jotkut asiat vaan ovat intiimejä ja on muita huomioonottavaa suorittaa jotkut asiat yksin. Teilä varmaan on vessanpönttökin keskellä olkkaria sohvan vieressä.
[/quote]
Huomioonottavaa? Ei meillä kukaan halua, että perheen naiset piilottelisivat siteiden vaihtoa. Mieheni ostaa kaupassa käydessään siteet ja tampoonit perheen naisille. Hui kamalaa.
Öö, miksi pojille pitäisi kertoa kuukautusista ?
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:21"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:19"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:11"] Wtf? LAITAT TAMPONIA POIKASI NÄHDEN??? Yöööööökk. En laittaisi edes mieheni nähden. Saati poikani nähden. [/quote] Olen pahoillani puolestasi, jos kuukautisesi ovat yök. Meillä päin kuukautiset ovat normaali asia. Ei yök tai häpeiltävä asia. Menetkö niistämään nenäsikin piilossa? [/quote] no en mä käy paskallakaan muiden nähden
[/quote]
Tiedätkö kuinka moni nainen paskantaa synnyttäessään miehensä nähden? A-P-U-A.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:25"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:22"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:19"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:11"] Wtf? LAITAT TAMPONIA POIKASI NÄHDEN??? Yöööööökk. En laittaisi edes mieheni nähden. Saati poikani nähden. [/quote] Olen pahoillani puolestasi, jos kuukautisesi ovat yök. Meillä päin kuukautiset ovat normaali asia. Ei yök tai häpeiltävä asia. Menetkö niistämään nenäsikin piilossa? [/quote] Jotkut asiat vaan ovat intiimejä ja on muita huomioonottavaa suorittaa jotkut asiat yksin. Teilä varmaan on vessanpönttökin keskellä olkkaria sohvan vieressä.
[/quote]
Huomioonottavaa? Ei meillä kukaan halua, että perheen naiset piilottelisivat siteiden vaihtoa. Mieheni ostaa kaupassa käydessään siteet ja tampoonit perheen naisille. Hui kamalaa.
[/quote]
Tyttäresikin sitten vaihtaa iloisesti siteen isän läsnä ollessa?
Sairasta minusta, jos näin...
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:26"]
Öö, miksi pojille pitäisi kertoa kuukautusista ?
[/quote]
Miksi ei? Normaali ruumiintoiminto ja osa ihmisen biologiaa. Miten ne munasolut ja hedelmöittymiset sille pojallesi sitten ajattelit selittää? Haikara vaan tuo ne lapset sitten.
Taisin jollain lailla ottaa puheeksi alle kouluikäisenäkin, ja sitten joskus tuli 11-vuotiaan kanssa puheeksi, että tietääkö hän mitä on kuukautiset. Poika oli, Hyi äiti, tiedän kyllä, mutta se on jotain niin inhottavaa etten halua puhua siitä.