Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhän työssäkäyvän ei kannata säästää vanhuuteen!

Vierailija
24.08.2015 |

Kaikki säästöthän voidaan ottaa hoitomaksuihin sitten. Jollet ole niin hyväpalkkainen, että.eläkkeesi riittää kattamaan hoitomaksut, niin matkustele rahoillasi ulkomailla ja nauti.

Mitään järkeä ei vähäpalkkkaisen ole.säästää parempaa vanhuutta varten. Näinkö on?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuutta on ennen hoitokotiinjoutumistakin.

Vierailija
2/24 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, että vanhuutta on ennen palvelutaloakin. Mutta jos silloinkin on eläke pieni, saisi tt-tukea, jollei ole omaisuutta.

Kuitenkin ennen palvelukotia kannattaa kaikki kuluttaa.

Tämä on minusta surullista,.että.säästämällä ei voi pienituloinen saada parempaa vanhuutta, vaan se sitten vaan heti otetaan hoitomaksuihin. Pitäisi saada olla runsaastikin säästöjä.

Mieheni tädillä oli tuollainen tilanne. Kovalla kiireellä tuhlasi rahat matkusteluun yms ja nyt sitten saa kaiken kunnalta ja elää mitään omistamattomana.
Käy häntä vähän sääliksi. Ei voinut pitää turvarahastoaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläinen voi joutua kituuttamaan vuosikymmeniä, ennen kuin on siinä kunnossa, että edes harkitaan jotain palveluasumista tai laitoshoitoa. Ja vaikka olisit sen tarpeessa, voi olla, että et silti sitä paikkaa saa. Elämästä nauttimista sekin on, että vanhana raihnaisena on varaa ostaa palveluita, jos niitä tarvitsee. Ei kannata laskea sen varaan, että jos ei ole itsellä varaa, yhteiskunta kustantaa, koska näin ei todennäköisesti ole. Vaihtoehdot on ostaa itse tai olla ilman ja kituuttaa jotenkin.

Vierailija
4/24 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia vanhempiani olen neuvonut tekemään niin, että eläköidyttyään laittavat rahaa haisemaan ihan niin kuin vain lystäävät, ostavat palveluita ja näkevät maailmaa. Perintöä ei tarvitse meille jättää eikä toisaalta myöskään maksaa todelliset kustannukset ylittäviä maksuja koti- ja laitoshoidosta. Heidän tilanteensa on tosin siinä mielessä eri, että avuton vanhuus ei ole enää yhtä kaukana kuin parikymppisellä, itsekään en uskalla luottaa siihen, että valtio pitäisi enää minun vanhuudessani huolta omistaan. Vanhempieni suhteen luotan. 

Vierailija
5/24 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mieheni täti saa.nyt kaiken tuhlattuaan hyvää hoitoa kotiin lähes ilmaiseksi.

Vierailija
6/24 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään pyritään hoitamaan vanhukset kotona niin pitkään kuin mahdollista, vaikka mentäisiin ihan inhimillisyyden rajoilla. Kotihoidon hoitajille ei kuulu esimerkiksi siivous, siihen ei saa apua mistään. Eli jos siivoojaan ei ole varaa, ja oma kunto ei siivoukseen riitä, niin sitten elät paskassa, vaikka vuosia.
Kukaan meistä ei myöskään pysty ennustamaan tulevaisuutta, itse en ainakaan luota omia vanhuudenpäiviäni yhteiskunnalle.

Vierailija
7/24 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 15:37"]

Totta, että vanhuutta on ennen palvelutaloakin. Mutta jos silloinkin on eläke pieni, saisi tt-tukea, jollei ole omaisuutta. Kuitenkin ennen palvelukotia kannattaa kaikki kuluttaa. Tämä on minusta surullista,.että.säästämällä ei voi pienituloinen saada parempaa vanhuutta, vaan se sitten vaan heti otetaan hoitomaksuihin. Pitäisi saada olla runsaastikin säästöjä. Mieheni tädillä oli tuollainen tilanne. Kovalla kiireellä tuhlasi rahat matkusteluun yms ja nyt sitten saa kaiken kunnalta ja elää mitään omistamattomana. Käy häntä vähän sääliksi. Ei voinut pitää turvarahastoaan.

[/quote]

Aika huonosti menee jos toimeentulotuelle joutuu... jos olisi niitä säästöjä edes sen verran että saa minimitoimeentulon lisäksi jotain extraa.

25v vanhuutta tt-tuella.... täytyy alkaa säästää unipillereitä ja muita myrkkyjä.

Vierailija
8/24 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhus kyllä useimmiten haluaa avittaa jälkipolviaan vaivalla kerätyllä omaisuudellaan. Ei ole.mitään halua laittaa sitä hoitomaksuihin, kun viereisen huoneen asukas saa kaiken ilmaiseksi, kun ei ole säästänyt.

Vierailija
9/24 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se, jolle omaisuus on siirretty, voi auttaa köyhää mummoa? Härskiä, jos ei voi.
Tuhlata ei aina kannata, mutta asioita voi järjestellä etukäteen.

Vierailija
10/24 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 15:41"]

Omia vanhempiani olen neuvonut tekemään niin, että eläköidyttyään laittavat rahaa haisemaan ihan niin kuin vain lystäävät, ostavat palveluita ja näkevät maailmaa. Perintöä ei tarvitse meille jättää eikä toisaalta myöskään maksaa todelliset kustannukset ylittäviä maksuja koti- ja laitoshoidosta. Heidän tilanteensa on tosin siinä mielessä eri, että avuton vanhuus ei ole enää yhtä kaukana kuin parikymppisellä, itsekään en uskalla luottaa siihen, että valtio pitäisi enää minun vanhuudessani huolta omistaan. Vanhempieni suhteen luotan. 

[/quote]

Ai, minä juuri ajattelin että nimenomaan lapsille ja muille voisi omasta jakaa. Ne elämän nautinnotkin ovat loppupeleissä hetkellisiä eikä tuo sitä onnea pidemmällä tähtäimellä. Voisin kuitenkin helpottaa muiden elämää ja tuoda lapsille parempaa tulevaisuutta. Tämä näyttää niin epävarmalta....

Vierailija
11/24 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat laitetaankin sen takia tyynyn alle..

Vierailija
12/24 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat piilotan patjan sisään ja kun heitän veivini, niin sukulaiset viskaavat patjan kaatopaikalle. Niille ahnaille liimanäpeille en jätä mitään.

Vierailija
13/24 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 15:43"]

Nykyään pyritään hoitamaan vanhukset kotona niin pitkään kuin mahdollista, vaikka mentäisiin ihan inhimillisyyden rajoilla. Kotihoidon hoitajille ei kuulu esimerkiksi siivous, siihen ei saa apua mistään. Eli jos siivoojaan ei ole varaa, ja oma kunto ei siivoukseen riitä, niin sitten elät paskassa, vaikka vuosia. Kukaan meistä ei myöskään pysty ennustamaan tulevaisuutta, itse en ainakaan luota omia vanhuudenpäiviäni yhteiskunnalle.

[/quote]

Miksei osta siivousrobottia sitten?

Vierailija
14/24 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten kannattaa elää jotta on vanhana hyvässä kunnossa ja pystyy "omin avuin" elämään? riittääkö terveellinen ruokavalio ja jokapäiväinen 7-9km lenkki vai pitäiskö yrittää käydä myös salilla?

Vierailija
15/24 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivousrobotti imuroi vain lattiat. Ja se.robottikin pitää putsata, kun ei käytä pölypussia.

Vierailija
16/24 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 15:56"]

miten kannattaa elää jotta on vanhana hyvässä kunnossa ja pystyy "omin avuin" elämään? riittääkö terveellinen ruokavalio ja jokapäiväinen 7-9km lenkki vai pitäiskö yrittää käydä myös salilla?

[/quote]tosiaan en polta ja viinaa en voi juoda koska en tykkää henkisestä krapulasta, mielummin syljen kuppiin.

Vierailija
17/24 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 15:41"]

[/quote]

Ainakin Helsingissä on myös euromääräinen yläraja hoitomaksulle, n. 6000e/kk. Tämä tarkoittaa siis että henkilön nettotuloista 85% ylittää tuon n. 6000e/kk, silloin tuota kiinteää ylärajaa enempää ei tarvitse maksaa. Tosin jos eläkeläisellä on noin huikeat tulot, luultavasti silloin hän ei ole kunnallisessa laitoksessa hoidossa. Tuossa täytyy olla jo valtava, reilusti yli miljoonan omaisuuskin jotta tuollaiset pääomatulot saisi.

Vierailija
18/24 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähätuloinen ei oikein voi mitenkään varmistaa itselleen hyvää vanhuutta. Tämäkin on ikävä loukku.
Kaikki täytyy antaa pois ennen vanhuutta.

Vierailija
19/24 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielellään sitä yrittäisi säästää pienen vararahaston nyt pieneatä.palkasta, mutta neuvokaa, miten sen saa kannattavaksi siten, ettei sitä oteta kaikenlaisiin tukiin ja hoitomaksuihin heti vähennyksenä. Enhän mä sitä sen takia säästänyt, että yhteiskunta säästäisi sen avulla mun hoidossani. Ajattelin, että joskus vois itseään hiukan ekstralla hemmotella.

Vierailija
20/24 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaista palvelukotia kannata käyttää, joka vanhuksen varallisuuden käyttää palvelumaksuihin. Sen sijaan varallisuuden tuottoa kannattaa käyttää ja varallisuutta kannattaa kerryttää vanhuuden varalle pienituloisenkin. Törkeää ottaa yhteiskunnalta kaikki mitä saa. Täysin huijaritemppu varallisuuden myyminen palvelumaksujen pienentämiseksi.