Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henkilökortin hakeminen verkossa.??

Vierailija
24.08.2015 |

Osaako joku neuvoa, miten tämä nyt toimii.. Olen menossa ottamaan passikuvia ja saan ne sähköisessä muodossa. Teen poliisin sivuilla sen jälkeen henkilökortti hakemuksen ja ne kuvat tulee siinä samassa... Poliisin sivuilla lukee kuitenkin, että vaatii ihan asemalla käynnin kaikesta huolimatta. Missä välissä siellä täytyy käydä? Heti hakemuksen lähetyksen jälkeen, vai?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaat itselles netissä ajan. Käyt siellä ja jätät sormenjäljet. Kunhan jäljet on siellä, niin voit sen jälkeen tarvittaessa hakee esim passin netissä ja saat sen postissa. Huom ajokorttiin tarvii sitten paperikuvat, digiversiot ei riitä.

Vierailija
2/3 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisen lauseen löysin. "Etukäteen verkossa täytetty ja maksettu hakemus nopeuttaa asiointia tiskillä."

Voit mennä seuraavana päivänä??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein tän just viime viikolla, joten osaan kertoa oikeasti, miten tämä toimii: 

- varaa aika poliisilaitokselle (siellä pitää käydä todistamassa henkilöllisyys, mukaan vanha henkilökortti, passi tai jos ei edellämainittuja ole, niin ajokortti). kannattaa aloittaa tästä, koska esim espoossa on kk jono.

- käy otattamassa se kuva

- tee hakemus netissä jos haluat tehdä sen etukäteen (saat 5e alennusta), sen voi tehdä myös siellä laitoksella käynnin yhteydessä. 

- käy laitoksella varaamallasi ajalla (todistamassa henkilöllisyys ja antamassa allekirjoitus korttia varten)

- ilmoittavat kun kortti on valmis, jolloin menet hakemaan sen laitokselta (ei tarvii varata aikaa), elleivät voi lähettää sitä (itse ajattelin tarkistaa tämän kohdan käydessäni siellä todistamassa henkilöllisyyteni)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi