Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys oikeistolaisille, joiden mielestä

Vierailija
24.08.2015 |

kaikki omaisuus ja raha tulisi jokaisen omilla teoillaan/työllään ansaita: Miksi ette vastusta perintöjä? Millä tavalla on oikeutettua, että ihminen saa suuren omaisuuden vain syntymällä rikkaaseen perheeseen? Tekemättä siis itse mitään asian eteen. Onko hän silloinkin teistä ansainnut omaisuutensa? Miksi?

Onko siis ihminen joku vanhempiensa jatke, jolla on automaattisesti oikeus rikkauksiin, koska vanhemmat ovat sellaisia onnistuneet hankkimaan?

Jos tämä on teistä ok, niin miten sitten ei ole ok, että valtio maksaa työttömille elämiseen tarvittavat muutaman sata euroa kuukaudessa? Lopuksi vielä, että pidätkö itseäsi kovinkin oikeudenmukaisuutta arvostavana ihmisenä?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellä oikeasti olisi kiinnostusta säästämiseen tai omaisuuden kasvattamiseen, jos kaikki menee lopulta valtiolle? Itse taitaisin chillailla lähinnä toimeentulon rajamailla valtaosan ajasta. Aika moni muukin tekisi saman ja lopputuloksena kokonaistuottavuus romahtaisi.

Käytännössä kaikki kynnelle kykenevät äänestäisivät jaloillaan ja suomesta tulisi lähinnä teoreettinen sosiaalivaltio, periaatteessa kaikille jaetaan valtion budjetista avokätisesti. Käytännössä mitään jaettavaa ei olisi, joten kaikki saisivat käytännössä lähinnä lämmintä kättä ja motivoivia iskulauseita siitä miten tasa-arvoisia nyt ollaan. 

Vierailija
22/24 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellä oikeasti olisi kiinnostusta säästämiseen tai omaisuuden kasvattamiseen, jos kaikki menee lopulta valtiolle? Itse taitaisin chillailla lähinnä toimeentulon rajamailla valtaosan ajasta. Aika moni muukin tekisi saman ja lopputuloksena kokonaistuottavuus romahtaisi.

Käytännössä kaikki kynnelle kykenevät äänestäisivät jaloillaan ja suomesta tulisi lähinnä teoreettinen sosiaalivaltio, periaatteessa kaikille jaetaan valtion budjetista avokätisesti. Käytännössä mitään jaettavaa ei olisi, joten kaikki saisivat käytännössä lähinnä lämmintä kättä ja motivoivia iskulauseita siitä miten tasa-arvoisia nyt ollaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:51"]

kaikki omaisuus ja raha tulisi jokaisen omilla teoillaan/työllään ansaita: Miksi ette vastusta perintöjä? Millä tavalla on oikeutettua, että ihminen saa suuren omaisuuden vain syntymällä rikkaaseen perheeseen? Tekemättä siis itse mitään asian eteen. Onko hän silloinkin teistä ansainnut omaisuutensa? Miksi?

Onko siis ihminen joku vanhempiensa jatke, jolla on automaattisesti oikeus rikkauksiin, koska vanhemmat ovat sellaisia onnistuneet hankkimaan?

Jos tämä on teistä ok, niin miten sitten ei ole ok, että valtio maksaa työttömille elämiseen tarvittavat muutaman sata euroa kuukaudessa? Lopuksi vielä, että pidätkö itseäsi kovinkin oikeudenmukaisuutta arvostavana ihmisenä?

[/quote]

Minä haluan jättää ja jätänkin rahani juurikin sinne minne haluan. Ja minä haluan että se menevät lapsilleni.

Tämä riittää minulle, en sen enempää selittele toimiani tai verosuunnitteluani.

Vierailija
24/24 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole oikeistolainen, mutta mikäli vainajalta jäänyt omaisuus menisi suoraan valtiolle, ihmiset alkaisivat lahjoittaa omaisuuttaan lapsilleen jo elinaikanaan ja valtio ei saisi siinä vaiheessa enää mitään. Lahjaverojen muodossa toki siinä vaiheessa, kun lapset ja lapsenlapset saavat lahjoituksia. Mutta niinhän valtio saa nytkin perintöverot.

Minä en ole ajatellut jättää mitään perittävää. En kerää omaisuutta, jonka lapseni saisivat sitten joskus 50-60 -vuotiaina. Sen sijaan käytän rahojani jo nyt lapsiini ja lapsenlapsiini. Maksan lasteni laskuja heidän opiskeluaikanaan, maksan lapsilleni ulkomaanmatkoja, olen ostanut molemmille ensiasunnot,  avustan monessa asiassa taloudellisesti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme