Koiran vuoksi töistä pois olo?
Onko ihan yleistä että ollaan töistä pois kun koiralla on sitä ja tätä vaivaa ja pitää käydä eläinlääkärissä? Ja pitää lähteä kesken päivän kotiin kun koiralla on taas jokin vaiva?
Kommentit (23)
No kyllä tälle maksetaan. Käyttää koiraansa työajalla lääkärissä ja sitten vielä pitää mennä kotiin tekemään etänä kun koira on kipeä
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 10:41"]No kyllä tälle maksetaan. Käyttää koiraansa työajalla lääkärissä ja sitten vielä pitää mennä kotiin tekemään etänä kun koira on kipeä
[/quote]
No jo on pimeetä :D Se on kuitenkin koira eikä lapsi. Huh huh.
Onhan se sairastuessaan lääkäriin vietävä siinä kuin lapsikin. Ei toki ole palkallista poissaoloa.
No on se normaalia. Etätöistä saa palkkaa, eläinlääkärireissuista ei.
No aika antelias ja ymmärtäväinen työnantaja. Mikään työehtosopimus ei kuitenkaan velvoita työantajaa tuollaisessa tilanteessa maksamaan palkkaa. Ylipäätään töistä poissaolo on tuossa tilanteessa kyseenalaista. Nuo asiat pitäisi hoitaa työajan ulkopuolella.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 10:43"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 10:41"]No kyllä tälle maksetaan. Käyttää koiraansa työajalla lääkärissä ja sitten vielä pitää mennä kotiin tekemään etänä kun koira on kipeä
[/quote]
No jo on pimeetä :D Se on kuitenkin koira eikä lapsi. Huh huh.
[/quote]
Ajattelit, et sen elollisen nisäkkään voi jättää sinne kotiin kitumaan, eläinsuojelulaista viis. Kun ei se kerran ole lapsi eikä omistajakaan sitä lapsekseen luule.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 10:43"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 10:41"]No kyllä tälle maksetaan. Käyttää koiraansa työajalla lääkärissä ja sitten vielä pitää mennä kotiin tekemään etänä kun koira on kipeä [/quote] No jo on pimeetä :D Se on kuitenkin koira eikä lapsi. Huh huh.
[/quote]
Mutta aivan samalla tavalla koira tuntee kipua ja tuskaa kuin lapsikin ja on riippuvainen omistajastaan. Kitumaanko ja sairastamaanko se koira pitäisi jättää vain työpäivän ajaksi? Eläinrääkkäykseksihän se menisi ja jossain kohti myös laki tulee vastaan.
Työajan väärinkäyttö on taas aivan asia eriksensä.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 10:45"]No aika antelias ja ymmärtäväinen työnantaja. Mikään työehtosopimus ei kuitenkaan velvoita työantajaa tuollaisessa tilanteessa maksamaan palkkaa. Ylipäätään töistä poissaolo on tuossa tilanteessa kyseenalaista. Nuo asiat pitäisi hoitaa työajan ulkopuolella.
[/quote]
Kun elää useita vuosia ja vuosikymmeniä, välillä tulee vastaan mummon hautajaista, lapsen ekaa koulupäivää, lemmikin leikkaus, virastokäynti jne. Fiksu työnantaja tarjoaa työn puitteisiin sopivan joustomahdollisuuden.
No, jos tosiaan työnantaja on tuollaisen edun työkaverillesi antanut, niin sitten on.
Eläinlääkäriin, kuten ihmislääkäriin, saa helpommin aikoja keskellä päivää. Joskus on pakko mennä virka-aikana. Onhan se outoa, jos siitä palkkaa maksetaan. Lemmikin sairastuminen voi olla paha paikka ihmiselle, joten olisin ymmärtäväinen.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 10:45"]
Nuo asiat pitäisi hoitaa työajan ulkopuolella.
[/quote]
Tuokin on vähän tapauksesta riippuen kohtuutonta. Minun koirani olisi kuollut todella kauhean kuoleman, jos en olisi ollut töistä pois käyttämässä lääkärissä ja hoivaamassa. Palkattomasti tietenkin tein tuon, mutta jos ei olisi vapaata herunut, olisin kyllä ottanut omaa lomaa irtisanomisen uhallakin. Se on vain työtä ja rahaa, elävän olennon,josta minä olen vastuussa ja jota rakastan, silmitön tuska ja kipu oli minun tärkeysjärjestyksessäni todella paljon korkeammalla.
Palkattomasti, tai sitten niin että tekee työnsä valmiiksi nopeasti, on ylitöitä tehnyt ja käyttää vapaana tai käyttää jonkun pekkasen. Joustoja voi toki saada menoihinsa, siitä tavasta neuvotellaan, menon syy ei ole relevantti, jos se ei kuulu tiettyihin palkallisiin luvallisiin syihin.
Tuo on juuri nihkeää, että toinen jäkättää että koiran takia, käytä sinäkin työaikasi muuhun kuin toisten asioiden setvimiseen.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 10:49"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 10:45"]No aika antelias ja ymmärtäväinen työnantaja. Mikään työehtosopimus ei kuitenkaan velvoita työantajaa tuollaisessa tilanteessa maksamaan palkkaa. Ylipäätään töistä poissaolo on tuossa tilanteessa kyseenalaista. Nuo asiat pitäisi hoitaa työajan ulkopuolella. [/quote] Kun elää useita vuosia ja vuosikymmeniä, välillä tulee vastaan mummon hautajaista, lapsen ekaa koulupäivää, lemmikin leikkaus, virastokäynti jne. Fiksu työnantaja tarjoaa työn puitteisiin sopivan joustomahdollisuuden.
[/quote]
Ilman muuta, olen samaa mieltä! Työehtosopimus ei kuitenkaan siihen velvoita ja joskus rajanveto on hankalaa. Näin ollen moni työnantaja menee tasan TES:n mukaan, jolloin on helppo todeta, että säännöt on kaikille samat.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 10:41"]
No kyllä tälle maksetaan. Käyttää koiraansa työajalla lääkärissä ja sitten vielä pitää mennä kotiin tekemään etänä kun koira on kipeä
[/quote]
Tietysti työnantaja saa maksaa palkkaa, mutta ei ole mikään pakko, eikä kyllä kovin moni maksa. Palkatta saa aina olla pois töistä pakottavan syyn vuoksi ja pakkohan siitä koirastakin on huolehtia, ei sitä voi jättää oman onnesa nojaan jos on sairas tai loukkaantunut tms.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 10:51"]
Palkattomasti, tai sitten niin että tekee työnsä valmiiksi nopeasti, on ylitöitä tehnyt ja käyttää vapaana tai käyttää jonkun pekkasen. Joustoja voi toki saada menoihinsa, siitä tavasta neuvotellaan, menon syy ei ole relevantti, jos se ei kuulu tiettyihin palkallisiin luvallisiin syihin.
Tuo on juuri nihkeää, että toinen jäkättää että koiran takia, käytä sinäkin työaikasi muuhun kuin toisten asioiden setvimiseen.
[/quote]
Kuka sanoi että olen nyt töissä? Ja kyse ei ole yhdestä kerrasta, niitä koiria on kaksi ja siellä eläinlääkärissä ollaan ihan jatkuvasti, siksi ihmetyttää miten on mahdollista
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 10:46"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 10:43"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 10:41"]No kyllä tälle maksetaan. Käyttää koiraansa työajalla lääkärissä ja sitten vielä pitää mennä kotiin tekemään etänä kun koira on kipeä [/quote] No jo on pimeetä :D Se on kuitenkin koira eikä lapsi. Huh huh. [/quote] Ajattelit, et sen elollisen nisäkkään voi jättää sinne kotiin kitumaan, eläinsuojelulaista viis. Kun ei se kerran ole lapsi eikä omistajakaan sitä lapsekseen luule.
[/quote]
Ei tietenkään voi, mutta lapsellekkin saa palkallista vapaata hoidon järjestämiseksi vain jos lapsi on alle 10 vuotta vanha. Tämäkin on aika järkyttävää, sillä kyllä 10 vuotias on aika pieni selviämään yksin vaikka vatsataudissa.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 10:51"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 10:45"]
Nuo asiat pitäisi hoitaa työajan ulkopuolella.
[/quote]
Tuokin on vähän tapauksesta riippuen kohtuutonta. Minun koirani olisi kuollut todella kauhean kuoleman, jos en olisi ollut töistä pois käyttämässä lääkärissä ja hoivaamassa. Palkattomasti tietenkin tein tuon, mutta jos ei olisi vapaata herunut, olisin kyllä ottanut omaa lomaa irtisanomisen uhallakin. Se on vain työtä ja rahaa, elävän olennon,josta minä olen vastuussa ja jota rakastan, silmitön tuska ja kipu oli minun tärkeysjärjestyksessäni todella paljon korkeammalla.
[/quote]
Sama. Joskus on vaan lähdettävä heti eikä illalla. Ja jos koira on leikattu tms., ei ole oikein hyvä juttu jättää 9 h yksin. Voi tulla isoa vahinkoa.
No se on palkaton poissaolo. Jos eläin on sairas, niin kyllä se tarvitsee hoitoa.
On mullakin koiran synnytys alkanut kesken työpäivän ja kotiin siinä oli jäätävä (kävin aina ruokiksella pissattamassa ja tsekkaamassa koiran vointia). Se oli normaalista poiketen levoton ja alkoi vinkua hätääntyneenä, jos vaikka vaan vessaan menin, eli halusi että mä olen siinä. Soitin pomolle. Sanoin että olen poissa koiran takia palkatta, pomo sanoi höpö höpö, että teet sitten vaan myöhemmin tunnit takaisin.
(Pomo osti multa vielä pennunkin)
Minulla on joskus ollut kipeä koira töissä mukana. Tein sille pedin työhuoneen nurkkaan. Töitä oli paljon, mutta ei oikein etätyömahdollisuutta. Firma oli pieni, ja ymmärtäväinen pomo kävi vähän väliä rapsuttelemassa koiraa.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 10:55"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 10:51"]
[/quote]
Kuka sanoi että olen nyt töissä? Ja kyse ei ole yhdestä kerrasta, niitä koiria on kaksi ja siellä eläinlääkärissä ollaan ihan jatkuvasti, siksi ihmetyttää miten on mahdollista
[/quote]
Joskus elämässä on aikoja, kun sitä kakkaa ropisee tuulettimeen ihan liukuhihnalta. Luuletko, et se tyyppi huvikseen niitä koiria sinne lääkäriin raahaa. Oo vaan onnellinen, ettei sinun elämääsi ole vielä järkyttänyt mikään asia niin pahasti, että töiden hoitaminen on pantava hetkeksi sivuraiteelle.
No ei siitä palkkaa ainakaan makseta.