Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

3-vuotiaan uniongelmat. Apuja kaivataan....

Vierailija
01.10.2006 |

Meillä on kolmen vanha herkkä miehen alku, joka ekaa ikävuottaan lukuun ottamatta aina on nukkunut huonosti. Nukahti ennen vielä itsekseen, mutta parin tunnin nukkumisen jälkeen alkoivat huudot, joita oli 1-7 kertaa yössä :( Allergiat tms. on poissuljettuja, tultiin lopulta siihen tulokseen, että on vaan herkkä poika. Totuimme asiaan ja väsyneitä oltiin, mutta elämä sujui.

Nyt olemme muuttaneet uuteen kotiin ja poika on reagoinut siihen voimakkaasti. Nyt ei nukahda itse ollenkaan. Luopui itse tutista ja tietysti myös päiväunista... yöunet pahimmillaan klo 23-7 ja nekin rikkonaiset. Huudon kanssa tulee meidän sänkyyn yöllä. Omassa huneessaan nukkunut jo 2vuotta, mutta nyt alamme olla niin hajalla, että ainoa vaihtoehto on tuoda sänky meidän makkariin? Mitä mieltä? Kokemuksia?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein kunnolla keskittyä lapsen leikkiin, eläytyä siihen, jotta lapsi saisi tarvitsemaansa " turvaa" päivän aikana.

Meillä on myös huonouninen pikkumies, ja pystyn melkein etukäteen sanomaan, milloin hän herää yöllä: jos on ollut kiireinen päivä, eikä hän ole saanut tarpeeksi POSITIIVISTA huomiota.

Vierailija
2/5 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vuotta nuoremmalla pikkumiehellä oli samat ongelmat, tuntui ettei niin lyhyillä unilla voi noin pieni pärjätä (yöunet n. 8 tuntia ja päikkärit pari tuntia). Aloin sitten siirtämään herätystä aiemmaksi ja aiemmaksi vartin kerrallaan ja sitä mukaa laittamaan yöunille ja päiväunille myös aikaisemmin ja kappas, nukkumaanmenot aikaistuivat, mutta ei herääminen. Lopulta herralle sopivaksi rytmiksi löytyi: klo 21 nukkumaan ja 7:30 ylös + päikkärit päälle. Edelleen herättelen kummiltakin unilta. Toki klo 7:stä on vaikea enää herätystä aikaistaa...

Iltaan otin myös tiukat rutiinit. Joskus kaveri kipittää yöllä makkariin, mutta vien hänet kädestä omaan sänkyyn. Aina joskus on kova huuto, mutta nykyisin nuo yritykset jäävät yhteen kertaan, kun vissiin tajuaa, ettei väliin pääse.

Olen kotona hoitovapaalla, joten näitä on tietenkin helpompi toteuttaa, kuin jos aamulla olisi herätys töihin.

Tuo autolla-ajelu voisi olla hyvä alku univajeen purkamiseen. Mutta mites nukkuvan kaverin sitten saa autosta nukkuvana pois..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tuo purki uniongelmat!!! MUTTA minä istuin muutamia tunteja kylmässä autossa kahvia termarissa ja kirja lapasissa....

Vierailija
4/5 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo unimäärä on selvästi riittämätön ja jos vielä yöunet ovat katkonaiset... Kyllä 3-vuotias vielä tarvii unta n. 12 tuntia/vrk. Itse kyllä vielä pitäisin mahdollisena allergioita tms. koska selvästi poikaa jokin " vaivaa" koska nukkuu noinkin huonosti. Eli lääkäriin mars, mars ja päiväunet mukaan päivärytmiin.

Vierailija
5/5 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin menee uni tosi levottomaksi, jos poika on nukkunut selkeästi liian vähän. Yrittäkää saada poika päiväunille, onnistuuko nukahtaminen autoajelulla??