Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi työttömät valittaa 9e/päivä töistä?

Vierailija
23.08.2015 |

Pitäisikö teidän saada rahaa ilman vastinetta? Mikä siinä on niin hirveätä mennä muutamaksi tunniksi hommiin tukien eteen. Saatte lisäksi 9e+ruuan joka tekee jo paljon kuussa. Minäkin jos olisin työtön menisin ilomielin 9e/päivä töihin. Tylsäähän se on kotona makaa ja saa ainakin sosiaalista elämää. Nyt työttömät lopettakaa se ruikuttaminen kaikesta ja opetelkaa ajattelemaan positiivisesti. Kaikkien meidän on talkoisiin osallistuttava että saadaan suomi kuntoon.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa ei saa enää edes vajaakuntoiset, sekin etuus heiltä vietiin.

Pari tuntia puuhastelua? Ei, vaan minimi on siinä viiden tunnin kieppeillä per päivä- jos kovasti sen alle menee, tietyt ehdot eivät täyty, eikä sitä 9€/pvä saa ollenkaan. Kokemusta on.

Itse varmaan lopettaisit palkallisen työsi ja alkaisit orjahommiin ilmaiseksi?

Vierailija
22/32 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä 9€ paikkoi on niin monenlaisia. Itse olin kesän 9€ työssä paikassa jossa heti sanottiin että jälkeeni tulee uusi koska ei varaa palkata vakkaria. Tein 6 päivää viikossa, joskus 7. Lomat ei kertynyt, sairaspäiviltä ei rahaa, omat ruoat, eläke ei kerry ja kela maksoi tukea 5 päivältä viikossa. Kysees oli iltatyö eikä lapseni saanut vuorohoitopvkoti paikkaa jolloin kustansin hoitajan hakemaan tytön pvkodista ja olemaan tytön kans viikonloput etten joutuisi karenssiin :( et silleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole ilmaista työvoimaa. Minä olen työtön työnhakija. Minä en kenenkään työtä lähde viemään ja edistämään useampien markkinoiden syntyä. Enkä minä kotona makaa. Minä kerään roskia, minä kitken haittakasveja, minä hoidan vakavasti sairasta isäpuolta, minä pistän hakemuksia, minä autan appiukkoa. Kyllä minulla tekemistä riittää ja ajattele minä teen tuon kaiken työttömyystuilla. Siinä vaiheessa kun siitä tulee pakollista, minä jätän mielummin tekemättä.

Vierailija
24/32 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 23:50"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 23:49"]Voi kuule... Tällä hetkellä juuri työkokeilussa. Päivältä tulee se 9 euroa sekä korotettu työmarkkinatuki, päivässä tulee yhteensä noin 45 euroa(?). Teen 8 tuntia päivässä, useimmiten iltoja, menee melkein aina ylitöiksi. Teen myös viikonloppuja, aina. Työ on raskasta fyysisesti, että henkisesti. Jos tuntipalkkani on periaatteessa vajaat kuusi euroa, josta verotetaan vielä 20 prosenttia, ei paljon huvita tehdä mitään edes työkokemuksen eteen. Tekisi mieli haistattaa työkkärille pitkät ja muuttaa vaikka puumajaan, mutta siinäkin tulisi joku laki tai säännös vastaan! [/quote] Turha haistattaa niille jotka sut elättää.

[/quote]

Mikä tässä on ihmisten vaikea ymmärtää? Kyllä se on nykypäivänä veettuilua, jos teet 6 Euroa/h töitä, veroprosentti on työssäkäyviä korkeampi (tuista ei saa ansiotulovähennyksiä eli veroprossa on sen 20 pienistäkin tuloista) ja eläkettä ei kerry, ei ole työterveyshuoltoa, ei mitään. Kerro minulle se paikka, jossa jonkun pitää oikeasti työllistyttyään tehdä töitä noilla ehdoilla? Jos tuon kirjoittajan pitäisi tehdä töitä 4-5 tuntia päivässä, niin sen ehkä jotenkin ymmärtäisi ja lisäksi olisi noi eläkkeet yms.

Sitä paitsi oikeastiko teistä on reilua, että yksityinen työnantaja ottaa ilmaisen tekijän ja yhteiskunta maksaa siitä sitten "palkan"? Työnantajan tulee aina maksaa tehdystä työstä palkka. Jos kerran joku menee töihin vaikka 4 h/pv, niin siitä sopiva palkka on 40 Euroa/päivässä olettaen, että työ ei vaadi ammattitaitoa. Ja sen palkan tulee maksaa se, joka sen työsuoritteen saa.

Nämä "kuntouttavat työt" luotiin sairaille, päihteistä toipuville, pitkään, siis todella pitkään, työelämästä poissaolelleille. Että saavat vähän rytmiä elämään ja mahdollisuuden harjoitella. Oletus oli, että hyöty työantajalle on vain hieman enemmän kuin työntekijän ohjaamiseen kädestä pitäen kuluu aikaa. (oletus, ettei kykene itsenäiseen työhön) Nyt on alkanut levitä järjestelmä, jossa työkykyinen ja kokenut ihminen haluttaisiin harjoittamaan ammattiaan 8h/pv niin, ettei työnantajan tarvisi maksaa lainkaan. Ei ihminen hetken työttömyydessä muutu työkyvyttömäksi. Työttömistä iso osa on täysin työkykyisiä ja työhaluisia. Mutta töitä vaan ei ole.

Vierailija
25/32 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 23:50"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 23:49"]Voi kuule... Tällä hetkellä juuri työkokeilussa. Päivältä tulee se 9 euroa sekä korotettu työmarkkinatuki, päivässä tulee yhteensä noin 45 euroa(?). Teen 8 tuntia päivässä, useimmiten iltoja, menee melkein aina ylitöiksi. Teen myös viikonloppuja, aina. Työ on raskasta fyysisesti, että henkisesti. Jos tuntipalkkani on periaatteessa vajaat kuusi euroa, josta verotetaan vielä 20 prosenttia, ei paljon huvita tehdä mitään edes työkokemuksen eteen. Tekisi mieli haistattaa työkkärille pitkät ja muuttaa vaikka puumajaan, mutta siinäkin tulisi joku laki tai säännös vastaan!
[/quote]
Turha haistattaa niille jotka sut elättää.
[/quote]

Opettele lukemaan.

Vierailija
26/32 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisinpa edes noita yhdeksän euron töitä. Tilanne vaan nyt on sellainen ettei töitä saa mistään eivätkä laita edes noihin "riistohommiin" vaikka pyydän. Työnantajat eivät halua soittoja tai käyntejä paikanpäällä, vaan ohjeistavat hakemaan sähköisesti. Mitään eivät silti vastaa. Eivät edes kerro paikan menneen.

Vierailija
27/32 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 23:52"]

Lopettakaa kommentointi. Ei porvoolaisia tarvitse paskasta palkita.

[/quote]

Tämä on sen yhden ja saman työkyvyttömyyseläkeläisen aloitus taas.

Sen elämässä ei ole muuta kuin kadehtia työttömiä.

Ajatelkaa, jo vuosia se on_joka_päivä kirjoittanut tänne tästä yhdestä ja samasta aiheesta kateusaloituksia.

Jos sen ajan olisi käyttänyt johonkin hyödylliseen, kuten vaikka palkkatyöntekoon, olisi tienannut aika paljon rahaa.

Vierailija
28/32 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää orjatyöt vain lisää työttömyyttä kun firmat saa työvoiman ilmaiseksi ja palkkaa vähemmän oikeita työntekijöitä.

Vierailija
29/32 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aikoinaan en saanut kuin pelkän työmarkkinatuen kun olin harjoittelussa. Mutta eipä sen niin väliä kun työttömänä ei ole tarvinnut olla päivääkään sen jälkeen.

Vierailija
30/32 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nää orjatyöt...."

Outoja kielikuvia. Kyse on perustuslaissa kielletystä orjatyöstä sekä perustuslaissa kielletyssä kuntouttavasta työtoiminnasta terveen kohdalla. Oikeusasiamieheltä saa apua.

Orjatyö on siis kielletty jo aikoja sitten kaikissa sivistysyhteiskunnissa, länsimaissa.

Vierailija
31/32 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä työpaikassa saa ruoan? Ainakin niissä paikoissa missä olen itse ollut töissä, on pitänyt viedä omat eväät. Ja suurimmassa osassa työpaikoista se ruoka maksaa jos on työpaikkaruokala.

Vierailija
32/32 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vitutti neuvoa vakinaisia päälle kahden tonnin palkkaa saaville perusasioita. Nyt oikea työ, mutta 

Mikä ruoka? Saman se maksoi kuin muillekin, mutta mulla onneksi oli asunto lähellä ja ehdin käydä kotona syömässä. Sillä 9 eurolla nimenomaan pitää kustantaa se ruoka ja mahdolliset matkat, se ei ole palkkaa vaan kulukorvaus. Itse tosin voitin siinä, koska ei ollut kuluja sen enempää kuin kotona ollessa. Näin on, että kuntouttava työtoiminta luotiin kuntoutettavia, eikä esim. konkurssin takia työttömäksi jääneitä tavallisia ammattitaitoisia varten. Nykyään näihin jopa haetaan ihmisiä niin että vaatimuksena on alan koulutus ja kokemus, onko se oikein? Eikö silloin pidä hakea palkalla ihmisiä?