Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten 9€ päivässä-työt eroavat yhdyskuntapalvelusta?

Vierailija
23.08.2015 |

Samanlainen rangaistus periaatteessa. Erona vaan että työttömyys ei ole rikos. Miksi siitä sitten rankaistaan nöyryyttämällä näin? Miksi työttömiä kohdellaan syrjivästi, alentuvasti, kiusaten, pilkaten, holhoten, alistaen??

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 23:41"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 23:23"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 23:07"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 23:02"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 22:56"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 22:53"] Eikös työttömillä ole nykyään paljon helpompaa? Työnhaku uusitaan puhelimessa ja niin, että työvoimatoimisto soittaa asiakkaalle. Ei tarvinne jonottaa tai käyttää puheaikaa kalliisiin numeroihin soittamiseen. Ja matkustella voi vaikka ympäri vuoden. [/quote]Niin tosiaan jos on sitä rahaa matkustella. Peruspäivärahalla tulee aika nopeasti kaikenmaailman kurssitustyöpajavelvotteita, joista ei ole oikeassa elämässä mitään iloa kenellekään, kunhan tilastot kaunistuvat.  [/quote] Jaa, no ei mullakaan kotiäitinä ole pahemmin varaa matkustella saati ostaa uusia vaatteita tai edes käytettyjä itselle. Lapsille teen hankinnat ja ruuasta en tingi. Maksan veroja ja olen onnellinen työttömyysturvan vastikkeellisuudesta. Ei kai kukaan saa "ilmaista rahaa" tekemättä mitään.

[/quote]Nyt varmaan tuntuu tuolta, odotas kun itse jäät työttömäksi ja pajalla väsäät huovutuskivaa. Ja en ole työtön, minulta vaan sattuu löytymään empatiaa enemmän kun hyvinvoivalta kotirouvalta. 

[/quote]

Kyllä mulla empatiakykyä löytyy. En vaan tajua miksi pitäisi maksaa jouten olosta. On työttömiä tuttuja ja sukulaisia, joten on nähty se puoli ja itekin ollu joskus pari kertaa työttömänä. Vaikea kuvitella, että jäisin niin pitkäksi aikaa työttömäksi, että jollekin pajalle joutuisin. Mut kelpais sekin, jos ei muuta olis.

[/quote]

Mistä ihmeen joutenolosta? oletko niin vajaa, ettet itse osaa keksiä itsellesi tekemistä, vaan tarvitset jonkun capon siihen viereen ohjeistamaan?

[/quote]

Jos mulle maksettaisiin kotiäitinä olosta paremmin, niin miksikäs en tekisi sitä pitempään. Tai jos joku maksaisi siitä, että harrastan ja teen mitä huvittaa ilman mitään velvoitetta, niin kyllä sekin kävisi. Rahat juoksisi ja saisi lomailla ja vaan olla.

Vierailija
22/22 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ehdottaisit tilalle? Kumpaa pitäisit työnantajana parempana, pitkää työttömyysjaksoa vailla mitään konkreettista vai työharjoittelua, josta voisi kerryttää työkokemusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan