Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt 1-vuotiaiden lasten äidit!

Vierailija
23.08.2015 |

Kitiseekö tai huutaako lapsenne miten paljon? Viihtyykö yhtään yksin, kun esim. laitatte ruokaa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temperamenttinen pakkaus, ääntä tulee kyllä varsinkin jos on tylsää. Viihtyi paremmin ruokaa laittaessani alta 1v, nyt 1v2 ja tuntuu, että pitäis olla maailman napa ja heti syliin ku olis jotain muutakin tekemistä äidillä. Vain äiti kelpaa, paitsi jos isi ja äiti on molemmat kotona ja lattialla toimettomina istumassa, sillon voi leikkiä omia leikkejä. Auta armias ku otat siihen kirjan tai käsityön nii päätavoite on saman tien vanhemman tekemisen sabotointi. Elän siinä toivossa että tääki on vaan vaihe...;D

Vierailija
2/12 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi haluaa osallistua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 1v 4kk lapsi. On noin puolivuotiaasta (oppi tällöin konttaamaan ja seisomaan tukia vasten) ollut ihan äärimmäisen helppo ja "itsenäinen" lapsi. Todella varovainen, rauhallinen ja tottelevainen, herkkä ja miellyttävä lapsi.

Todella harvoin kitisee mistään, joskus kyllä saattaa olla turhautunut jos siivoan/teen ruokaa/viikkaan pyykkejä, tällöin saattaa kitistä ja kiivetä suunnilleen jalkojani pitkin. Haluaa kovasti tehdä samaa kuin minä; siivotessa haluaa oman rätin jolla pyyhkiä, kokatessa tykkää leikkiä välineillä ja pyykkejä ripustaessa aina nostaa vaatteen ja "tuoo!"-sanan säestämänä ojentaa sen minulle.

Omaa tahtoakin kyllä löytyy; joskus esimerkiksi varasti lasin pöydältä, pyysin ojentamaan sen äidille ja hänpä heitti lasin kovaa lattialle niin että se hajosi. Säikähti tosin itsekin sitä niin että parkui aikansa :D

Siis superhelppo lapsi, mutta kylläpä se tuntuukin kivalta 3-4 kk kestäneen koliikin/karjumisen jälkeen :D omaa tahtoa (voimakkaammin...) odotellessa!

Vierailija
4/12 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihtyy vähän turhankin hyvin. Ei voi yhtään jättää yksin silmistään, kun on heti jossain pahan teossa tai vaarassa. Onneksi keittiön oven saa kiinni. Ruuan laiton joutuu silti vähän väliä keskeyttämään. Ei ne tavarat ja lelut joita antaa lattialle pitkään jaksa kiinnostaa.

Vierailija
5/12 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vähän yli vuoden ikäinen tytär. Ruoanlaitto, siivous, pyykit ja meikkaaminen esimerkiksi onnistuu ihan hyvin, tyttö leikkii vieressä ja juttelen hänelle samalla. Leikkii myös aika hyvin itsekseen, pitkiäkin aikoja joskus, jos on jotain tarpeeksi mielenkiintoista puuhaa. Saattaa esim. mennä omaan huoneeseensa tyhjentämään lelukoreja.

Vierailija
6/12 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan leikkikehään ruoanlaiton ajaksi.Joku kiva lelu sinne,mitä ei ole nähnyt muutamaan päivään.Lasten dvd pyörimään.Pinnasänky ajaa saman asian.Raahaat sen vaikka lähelle keittiöö jotta näkee sut.Tutti tai vaikka unirätti viereen lohdutukseksi.Tai syöttötuoliin syömään naksuja sun viereen tai pöydän ääreen.Kirjoja sille leluja,kivoja lusikoita tms mitä kolistella.Syöttötuoliin valjaat.Special tavaroita tutkittavaksi kun teet ruokaa,lattialle.jne.Ei kuole jos vähän itkee

Vierailija
7/12 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 21:30"]

Laitan leikkikehään ruoanlaiton ajaksi.Joku kiva lelu sinne,mitä ei ole nähnyt muutamaan päivään.Lasten dvd pyörimään.Pinnasänky ajaa saman asian.Raahaat sen vaikka lähelle keittiöö jotta näkee sut.Tutti tai vaikka unirätti viereen lohdutukseksi.Tai syöttötuoliin syömään naksuja sun viereen tai pöydän ääreen.Kirjoja sille leluja,kivoja lusikoita tms mitä kolistella.Syöttötuoliin valjaat.Special tavaroita tutkittavaksi kun teet ruokaa,lattialle.jne.Ei kuole jos vähän itkee

[/quote]

Nää on kaikki kokeiltuja juttuja (patsi pinnasänky, jota ei yläkerrasta saa kyllä kovin helpolla alakertaan), ei toimi. Jos seison ja etenkin jos liikun, lapsi tulee saman tien vetämään housuista ja huutamaan. Eikä itke vähän, vaan paljon. 

Ap

Vierailija
8/12 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla todella temperamenttinen 1v. Esikoinen oli aivan erilainen, tää on jotain aivan mahdotonta. Vähän jännittää mitä on edessä, tällä hetkellä lapsi vaatii huomiota 24/7, ja tekee mitä vaan saadakseen sitä (puree, lyö, potkii, huutaa). Mä olen oikeesti vähän jopa järkyttynyt, olen luullut että tällaisia lapsia on vaan jos on huono kasvatus.

Vierailija
9/12 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa! 1v haluaa olla mukana kaikessa mitä tehdään ja rakastaa paistatella huomion keskipisteenä. Vahtimatta ei voi jättää hetkeksikään silloinkaan kun viihtyy itsekseen, koska joutuu koko ajan vaaroihin, kiipeilee, kaatuilee, putoilee... Ruokaa saan laitettua kun lahjon kuusivuotiaan isoveljen viihdyttämään vauvaa.

Vierailija
10/12 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on suht rauhallinen 1-vuotias. Jos ei pääse tekemään jotain kiellettyä, protestoi lyhyesti ja sitten huomio kiinnittyy johonkin muuhun. Viihtyy useimmiten hyvin itsekseen. Ymmärtää kun äiti tekee jotain konkreettista kuten ruokaa, mutta ei ymmärrä jos äiti tekee jotain läppärillä tai kännykällä. Tykkää "osallistua" tekemiseen.

Vierailija
11/12 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 1v3kk lapsi joka on koko ajan kintussa kiinni mutta ei kitise turhia :)

Vierailija
12/12 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 1v 2kk vanha poika, joka kyllä vaatii huomiota, kun teen ruokaa. Kiipeilee pöydälle, kitisee kintussa ym. Usein avaan keittiön laatikon, jossa muovisia astioita, joilla leikkii.. Joskus istuu syöttötuolissa syömässä vaikka riisikakkua tai marjoja tai jonkun lelun kanssa siinä. Joskus isoveljiensä kanssa viihtyy sen aikaa.