Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Munuaisaltaan tulehdus?

Vierailija
23.08.2015 |

Hei,

Epäilen, että minulla on pissatulehdus, joka on noussut munuaisaltaaseen.
Torstaina mulla alkoi jomottaa oikean puoleisen munuaisen kohdalta, meni itsestään ohi.
Perjantaina se iski uudelleen päivällä, ja meno ohi iltaan mennessä, mutta illalla käydessäni vessassa, tuntui virtsaamisen loputtua hieman epämiellyttävältä.
Lauantaina sama homma.
Kuumetta ei kyllä ole ollut, tai no tottapuhuen en ole edes mitannut, koska ei ole ollut mitenkään kuumeinen olo ollenkaan.

Mulla on joskus teini-iässä (10 vuotta sitten) ollut virtsatulehdus, mutten kehdannut siitä kertoa kenellekään vaikka vessassa sai käydä jatkuvasti ja se oli ihan tuskaa. Se meni kuitenkin itse sitten ohi muutamassa päivässä.

Nyt mulla kuitenkin on tosiaan välillä kipeä tuo munuainen, ja mietin, voiko tämä parantua itestään?

Ja joo joo, pitäisi mennä lääkäriin, ja menenkin jos oireet pahenee tai ei kohta lopu, mutta olen just näitä rasittavia viime tipassa lääkäriin menijöitä ja tälle en mahda mitään.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla syöpäkin

Vierailija
2/26 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No missä kohtaa se munuainen sun mielestä on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:11"]Voihan se olla syöpäkin
[/quote]

No pahimmassa tapauksessa joo..
Ap

Vierailija
4/26 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on munuaisaltaan tulehdus, tulet niin kipeäksi, että väkisinkin joudut menemään lääkäriin.

Vierailija
5/26 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:11"]No missä kohtaa se munuainen sun mielestä on?
[/quote]

Ei ole mikään mun mielipide asia, katsoin netistä mitä tuossa kohtaan sijaitsee missä kipu tuntuu, ja munuainenhan se siellä. Ihan oli siis kuva. Luulin itseasiassa että munuaiset ovat alhaalla, mutta eihän ne ole.
Ap

Vierailija
6/26 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:12"]Jos sulla on munuaisaltaan tulehdus, tulet niin kipeäksi, että väkisinkin joudut menemään lääkäriin.
[/quote]

Niin arvelinkin. Shit..
Ap

Vierailija
7/26 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munuaistulehduksessa on kyllä lisäksi korkeaa kuumetta ja oksentelua. Ja olisit niin kipeä että joko pyörisit lattialla tuskista tai sitten olisit jo päivystyksessä etkä kotona miettisi.

Vierailija
8/26 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:13"]Munuaistulehduksessa on kyllä lisäksi korkeaa kuumetta ja oksentelua. Ja olisit niin kipeä että joko pyörisit lattialla tuskista tai sitten olisit jo päivystyksessä etkä kotona miettisi.
[/quote]

Ahaa. Mitähän pirua tämä sitten on.
Ap

Vierailija
9/26 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kans virtsatietulehduksissa munaiskipua, mutta tulehdus ei ole silti ollut munuaisessa, kipu on vaan jotenkin heijastunut sinne.

Vierailija
10/26 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kotihoidat virtsistä niin muistathan sä juoda koko ajan? Ei se rakko muuten huuhtoudu.

Vierailija
11/26 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:15"]Mulla on ollut kans virtsatietulehduksissa munaiskipua, mutta tulehdus ei ole silti ollut munuaisessa, kipu on vaan jotenkin heijastunut sinne.
[/quote]

Millaiset oireet sulla muuten oli?
Mulla ei esim ole tiheytynyt vessassa käynnin tarve, eikä virtsa ole oudon väristä, mutta erittäin voimakkaan hajuinen. Ja virtsauksen lopuksi tulee parin sekunnin kestävä epämiellyttävä tunne lähes koko kroppaan, ei oikein kivuksikaan voi sanoa, toisin kuin silloin kymmenen vuotta sitten.
Ap

Vierailija
12/26 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut korkeaa kuumetta eikä oksentelua, mutta pissaoireita ja selkä kipeytyi, tuntui epämukavalta ja esim. nukkumaan mennessä tuntui siltä että piti etsiä hyvää asentoa, mutta siitä ei silti ollut apua. Menin sitten lääkärille näytille. Lääkäri kopsautti kämmensyrjällä munaisen kohdalle ja meinasin taipua kaksinkerroin. :O Näytteistä kävi ilmi, että tulehdus oli viittä vaille valmis leviämään munuaisaltaaseen ja sitten olisi kuulemma ollut vaikeammin hoidettava. Eli mene ihmeessä näytille.

Vierailija
13/26 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuo, mutta ei ollut esim. oksentelua, oli vaan kuin olisin ollut krapulassa ja kuumetta 38 astetta. Olin silti aika kipeä, se olo oli ihan hirveä, vaikka kipua ei oikeastaan onneksi myöskään ollut. Mene vain lääkäriin, helpompihan se on hoitaa jos nopeasti todetaan. Mikä siinä menemisessä häiritsee?

Vierailija
14/26 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:16"]Kun kotihoidat virtsistä niin muistathan sä juoda koko ajan? Ei se rakko muuten huuhtoudu.
[/quote]

Voisi varmaan juoda enemmänkin. Kiitti vinkistä!
Ap

Vierailija
15/26 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:11"]Voihan se olla syöpäkin
[/quote]
Kyllä voi, ja tässä tapauksessa voi olla jo liian myöhäistä :/ Ap, tulet kuolemaan.

Vierailija
16/26 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:17"]Mulla ei ollut korkeaa kuumetta eikä oksentelua, mutta pissaoireita ja selkä kipeytyi, tuntui epämukavalta ja esim. nukkumaan mennessä tuntui siltä että piti etsiä hyvää asentoa, mutta siitä ei silti ollut apua. Menin sitten lääkärille näytille. Lääkäri kopsautti kämmensyrjällä munaisen kohdalle ja meinasin taipua kaksinkerroin. :O Näytteistä kävi ilmi, että tulehdus oli viittä vaille valmis leviämään munuaisaltaaseen ja sitten olisi kuulemma ollut vaikeammin hoidettava. Eli mene ihmeessä näytille.
[/quote]

Hui. Hyvä että menit juuri ajoissa!
Ap

Vierailija
17/26 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä heti voi äityä niin pahaksi että joutuu antibioottitippaan sairaalaan, itse selvisin antibioottitablettikuurilla.

Vierailija
18/26 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:13"]

Munuaistulehduksessa on kyllä lisäksi korkeaa kuumetta ja oksentelua. Ja olisit niin kipeä että joko pyörisit lattialla tuskista tai sitten olisit jo päivystyksessä etkä kotona miettisi.

[/quote]

Kun mulla oli munuaistulehdus, niin siinä nousi kuume lähelle 40 astetta ja olin todella sairas. Oksentelua ei ollut, eikä kamalia tuskia. Sairaalaan tippaan siinä kyllä joutuu, tulehdusarvot huitelivat 300-400 pintaan ennenkuin alkoivat laskea.

Vierailija
19/26 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:17"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:15"]Mulla on ollut kans virtsatietulehduksissa munaiskipua, mutta tulehdus ei ole silti ollut munuaisessa, kipu on vaan jotenkin heijastunut sinne. [/quote] Millaiset oireet sulla muuten oli? Mulla ei esim ole tiheytynyt vessassa käynnin tarve, eikä virtsa ole oudon väristä, mutta erittäin voimakkaan hajuinen. Ja virtsauksen lopuksi tulee parin sekunnin kestävä epämiellyttävä tunne lähes koko kroppaan, ei oikein kivuksikaan voi sanoa, toisin kuin silloin kymmenen vuotta sitten. Ap

[/quote]

Kipuja rakossa, etenkin pissamisen jälkeen, inhottava tunne virtsaputkessa. Paha haju virtsassa, sitten se munuaiskipu ja alaselän kipu ja pahoivoiva olo ja vähän lämpöä.

-10

Vierailija
20/26 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:17"]Mulla oli tuo, mutta ei ollut esim. oksentelua, oli vaan kuin olisin ollut krapulassa ja kuumetta 38 astetta. Olin silti aika kipeä, se olo oli ihan hirveä, vaikka kipua ei oikeastaan onneksi myöskään ollut. Mene vain lääkäriin, helpompihan se on hoitaa jos nopeasti todetaan. Mikä siinä menemisessä häiritsee?
[/quote]

En mä tiedä. Enkä ole ottanut opikseni, vaikka kahdesti olen jo päätynyt sairaalaan vetkutteluni vuoksi (tosin toisella kerralla olisi pitänyt mennä anyways). Umpisuolentulehdus kivuista kärsin melkein kolme vuorokautta, leikattiin sitten kiireellisesti (ehti puhjeta). Kerran oli vatsa niin kipeä, että vain itkin. Löytyi sitten sappirakko täynnä kiviä, ja koko rakko poistettiin.
Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme