AMK, onko hakujärjestyksellä enää väliä?
Olen hakemassa nyt syksyn haussa sairaanhoitaja-koulutukseen. Minulla on aika huono lukion päättötodistus ja yo-todistus, joten edes pääsykokeisiin on minun lähtöpisteillä vaikea päästä. Vaikka asun Helsingissä, ajattelin laittaa ykkösvaihtoehdoksi Hyvinkään Laurean, koska sinne o suurempi mahdollisuus päästä pääsykokeisiin vähän huonommillakin pisteillä? Otaniemenkin Laureaan on ainakin joinain vuosina päässyt huonohkoilla lähtöpisteillä ja se vaihtoehto tietysti kiinnostaisi enemmän, koska sinne olisi lyhyempi koulumatka kuin Hyvinkäälle. Nyt on tullut se uudistus, että ykkös vaihtoehdosta ei enää saa sitä viittä lisäpistettä, joten onko näin ollen ihan sama mihin järjestykseen laitan koulut? Mieluummin siis haluaisin Otaniemeen, mutta jos Hyvinkäälle helpompi päästä olisin taktikoinut ja laittanut Hyvinkään ykköseksi noiden lisäpisteiden takia, mutta nyt ilmeisesti on ihan sama vaikka laittaisinkin Otaniemen ykköseksi? Ja jos oikein ymmärsin Laurean sivuilta nykyään ei lopullisessa valinnassa edes katsota lähtöpisteitä... Minulle se tietenkin on todella hyvä kun lähtöpisteet surkeat.... Jännittää vain se pääsenkö edes valintakokeeseen!
Ja kaikki ketkä ovat sairaanhoitajaopiskelijoita tai ovat olleet, onko teillä ollut yleensä minkä pituisia koulupäiviä ja joka arkipäiväkö? Harjottelujaksoja taitaa olla noin kaksi vuodessa ja kestävät 5vko?