Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi niin moni nykynainen kerää rasvan vyötärölle?

Vierailija
23.08.2015 |

Terve nainen kerää hormonaalisista syistä rasvaa eniten pakaroiden ja reisien alueelle, mutta nykyään todella monella naisella on kovin hoikat jalat ja sitten taas iso vatsa. 

Tämä on huolestuttavaa siksi, että vyötärölihavuus on paljon epäterveellisempää. 

Huono ruokavalio, e-pillerit vai jotain muuta?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi, tupakka?

Vierailija
2/28 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartalotyypit on erilaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, mihin ihmisellä se rasva kertyy, on yksilöllistä. Esim. mulla kertyy lantiolle ja reisiin, ei vatsaan.

Vierailija
4/28 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono ruokavalio, e-pillerit ja jotain muuta.

Vierailija
5/28 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla rasvaa kertyy eniten juurikin reisiin, perssaukseen ja mahaan.
Kaverillani taas mahaan tulee suurin osa.
Olemme erilaisia.

Vierailija
6/28 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runsaasti alkoholia juovilla naisilla rasva kertyy usein vyötärölle. Hormonitoiminta muuttuu miehekkääseen suuntaan, alkoholistinaisilla kasvonpiirteetkin muuttuvat "apinamaiseksi" ja ääni madaltuu.

Vierailija
7/28 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1950- ja 60-luvuilla naisten hoikka vyötärö saatiin aikaan kureliivillä. Varmaan nättiä katsella, mutta epämukavia ne olivat päällä.

Vierailija
8/28 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istumatyö.

Vierailija
9/28 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av:n vastausten taso <3

Aloitus: miksi niin monella kertyy rasva tavalla x, vaikka hormonaalisista syistä sen pitäisi kertyä enemmän tavalla y? 

Suurin osa vastauksista: *kertoo miten oma rasva kertyy*

Vierailija
10/28 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös istuminen ja hyötyliikunnan puute. 

Vierailija
11/28 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:41"]

1950- ja 60-luvuilla naisten hoikka vyötärö saatiin aikaan kureliivillä. Varmaan nättiä katsella, mutta epämukavia ne olivat päällä.

[/quote]

Kureliivillä aikaansaatu hoikka vyötärö ei ole sama asia kuin normaalin naisihmisen hoikka vyötärö. Suomalaisnaisten keskimääräinen vyötärönympärys on nykyään yli 85 senttiä, mikä on selvästi yli terveellisen rajan. 

Tiedän paljon naisia joiden vartalon paksuin kohta on vyötärö. Niin ei pitäisi olla.

Vierailija
12/28 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi. Kortisoli kerää läskiä keskivartaloon.

Vierailija
13/28 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on täysin valittavissa oleva asia ja jokainen on päättänyt, että haluaa läskin kertyvän keskivartaloon.

Vierailija
14/28 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin syyttäisin liikunnan puutetta, stressiä ja unen puutetta. Laihdutin itse melkoisen kilomäärän lisäämällä runsaasti liikuntaa, ja hämmästyin miten vartaloni malli muuttui ihan toiseksi. Tikkujalkaisesta plussapallosta tuli paksureitinen nainen, jolla farkut ovat tiukat reisistä, eivät vyötäröltä. Sitten olin muutaman kuukauden työssä, jossa stressaannuin kovasti, en ehtinyt liikkumaan entiseen tapaan, nukuin huonosti jne - ja kas, navan yläpuolelle kasvoi "vararengas", vaikka muut mitat eivät oikeastaan muuttuneet.

Vierailija
15/28 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen päättänyt, että mulla tulee rasvaa vain reisiin ja lantioon. Ei kun hetkinen...

Vierailija
16/28 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antibiootit on sotkeneet monen meidän suoliston bakteeritasapainon.

Vierailija
17/28 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on oikeasti tiimalasivartalotyyppi, mutta viime aikoina olen ollu varsinainen syöttöporsas, niin on alkanu tulee vatsaa. Pakko laihduttaa.

Vierailija
18/28 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kerääntyy läski vyötärölle, vaikka liikun paljon ja syön terveellisesti. Syy lienee pco, joka ei kylläkään oireile juuri mitenkään muuten.

Vierailija
19/28 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kertyy ni e oman vatsaan. En polta tai käytä alkoholia. Mutta minulla on pco joka aiheuttaa nimenomaan keskivartalolihavuutta. En sitä käskin paikkaa todellakaan itse ole valinnut.
Harrastan liikuntaa 6 kertaa viikossa ja ruokavalio on kunnossa. Sen vuoksi minulla ei ole ylipainoa, mutta jos yhtään lievä ruokavaliosta niin tosi nopeasti tulee painoa. Herkkuja voin syödä kerran kuukaudessa, silloin saan pidettyä painon kurissa.

Vierailija
20/28 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:42"]Av:n vastausten taso <3

Aloitus: miksi niin monella kertyy rasva tavalla x, vaikka hormonaalisista syistä sen pitäisi kertyä enemmän tavalla y? 

Suurin osa vastauksista: *kertoo miten oma rasva kertyy*
[/quote]

Siis kysymys koski nykyNAISIA. Naiset täällä aina suurennuslasin ja haukunnan kohteena. Eli tässäkin suhteessa perus av:ia. Raivoatuttavaa. Vaikka nainen kuinka parhaansa tekee niin koskaan ikinä se ei ole tarpeeksi.