Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Luka/Lukas nykyään wt-nimi?

Vierailija
23.08.2015 |

Onko Luka/Lukas nykyään wt-nimi? Eli kehtaanko antaa omalle lapselle?

Kommentit (45)

1/45 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luka, Lukas ja Luukas. Kivoja nimiä. Lucakin menee, mutta ymmärtäisin paremmin tuon c:n, jos lapsella on italialaista verta suonissaan.

Vierailija
2/45 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hemmetin väliä on muiden mielipiteillä nimenannossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:03"]

[/quote]

No aika hemmetin paljon. Kyllähän se nimi on osana määrittämässä lapsen identiteettiä, sosiaalista ympäristöä ja tutkimustenkin mukaan tulevaa ammatinvalintaa.

Vierailija
4/45 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden mielipiteillä ei tarvitse olla sinulle väliä, mutta jos kuitenkin on, niin kyllä nuo varmasti valtaosan korvaan kalskahtavat wt:ltä.

Vierailija
5/45 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:05"]

[/quote]

No aika hemmetin paljon. Kyllähän se nimi on osana määrittämässä lapsen identiteettiä, sosiaalista ympäristöä ja tutkimustenkin mukaan tulevaa ammatinvalintaa.

[/quote]Varsinkin av:n mielipiteellä?

Vierailija
6/45 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kuvitella wt nimeksi, kun luukas on raamatusta ja nuo ovat muunnoksia siitä.. mutta enpä osaa sanoa mikä ja miten määritellään wt nimeksi :D nuita luukas/lukas/luka vauvoja tosin tuntuu tulevan kun sieniä sateella ainakin meillä päin, että veikkaisin olevan yksi tämän vuoden suosikkinimistä

Vierailija
7/45 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut ajatellut noin, mutta ainoa tuntemani Luka on äidillä, joka voisi käytöksensä puolesta täyttää wt-kriteerit, vaikka en silti häntä wt:ksi voikaan luokitella. 

Vierailija
8/45 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luka on silti minusta kiva nimi. Ja tämä Luka on jo 13-vuotias.

Vierailija
9/45 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

7=8

Vierailija
10/45 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

En minäkään välittänyt ja annoin tytölleni nimeksi Vulviina. Ei se haittaa, miten muut reagoivat nimeen. Kyllä tyttö muiden tirskunnan kestää. Ei ole sokerista tehty.

Vierailija
11/45 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukas on ruotsinkielinen nimi, sama suomeksi on Luukas. On yksi evankelistoista. Riippuu äidinkielestä kumman annatte. Luka on mulle aina vaan tytön nimi Suzanne Vegan laulun takia, vaikka tunnen pari Luka-poikaa. Heidän perheensä eivät ole roskaväkeä.

Se, että miettii noin kovasti mitä muut ajattelevat lapsen nimestä, on vähän omituista. Antakaa lapselle haluamanne nimi, hän tulee kantamaan sitä 70, 80 vuotta ja hänen elämänsä ihmiset liittävät sen häneen, eivät mihinkään yhteiskuntaluokkaan. Mutta älkää pätekö lapsen nimellä, se ei ole teidän nimenne. 

Vierailija
12/45 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:13"]

[/quote]

En minäkään välittänyt ja annoin tytölleni nimeksi Vulviina. Ei se haittaa, miten muut reagoivat nimeen. Kyllä tyttö muiden tirskunnan kestää. Ei ole sokerista tehty.

[/quote]Itseellinen saa olla, muttei tyhmä.

Vierailija
13/45 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma poikani on luka. Täytti juuri 10 vuotta. Se on ihan sama minkä nimen annat, niin 10 vuojen päästä sekin on wt-nimi. Näin kävi myös omalle lukapojalleni.

Vierailija
14/45 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:13"]Lukas on ruotsinkielinen nimi, sama suomeksi on Luukas. On yksi evankelistoista. Riippuu äidinkielestä kumman annatte. Luka on mulle aina vaan tytön nimi Suzanne Vegan laulun takia, vaikka tunnen pari Luka-poikaa. Heidän perheensä eivät ole roskaväkeä.

Se, että miettii noin kovasti mitä muut ajattelevat lapsen nimestä, on vähän omituista. Antakaa lapselle haluamanne nimi, hän tulee kantamaan sitä 70, 80 vuotta ja hänen elämänsä ihmiset liittävät sen häneen, eivät mihinkään yhteiskuntaluokkaan. Mutta älkää pätekö lapsen nimellä, se ei ole teidän nimenne. 
[/quote]

Eikös se Suzanne Vega laula siinä biisissä jostain Luka-nimsestä lapsesta? (pojasta). Se laulaa sen vaan minä-muodossa.

Vierailija
15/45 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielleyhtymäni nimistä:

Lukas, Luukas - raamatullinen nimi, pohtisin ovatko vanhemmat kovinkin uskovaisia ja oma veikkaukseni olisi että ovat 

Luka, Luca - pieni epäilys wt-perheestä (nimi vähän samaa sarjaa Ricon ja Jimin kanssa), haluttu ulkomaalaisuuteen viittaava nimi, miettisin onko toinen vanhemmista italialainen

Vierailija
16/45 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wt stä en tiedä mutta molemmat ovat kyllä sellaisia yleisiä lähiö-nimiä. T. Päiväkodeissa Vantaalla keikkatyötä tekevä

Vierailija
17/45 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki on nykyään wt? :D Täällä palstalla itsetehdyt sämpylätkin oli wt, mitä ihmettä? Oon ollut puolet elämästäni salaa wt, kun leivon itse sämpylöitä.

Mutta kaikesta huolimatta, en usko, että moisen kannattaa antaa vaikuttaa lapsen nimen valintaan.

Vierailija
18/45 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luca ainakin on :D

Vierailija
19/45 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:23"]Minun mielleyhtymäni nimistä:

Lukas, Luukas - raamatullinen nimi, pohtisin ovatko vanhemmat kovinkin uskovaisia ja oma veikkaukseni olisi että ovat 

Luka, Luca - pieni epäilys wt-perheestä (nimi vähän samaa sarjaa Ricon ja Jimin kanssa), haluttu ulkomaalaisuuteen viittaava nimi, miettisin onko toinen vanhemmista italialainen
[/quote]
Yleensä Lukas on kylläkin kirjoitettu c:llä eli Lucas, yhtään k:lla kirjoitettua ei ole mulle tullut vastaan. Sukulaispoikakin on Lucas.

Vierailija
20/45 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:22"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:13"]Lukas on ruotsinkielinen nimi, sama suomeksi on Luukas. On yksi evankelistoista. Riippuu äidinkielestä kumman annatte. Luka on mulle aina vaan tytön nimi Suzanne Vegan laulun takia, vaikka tunnen pari Luka-poikaa. Heidän perheensä eivät ole roskaväkeä. Se, että miettii noin kovasti mitä muut ajattelevat lapsen nimestä, on vähän omituista. Antakaa lapselle haluamanne nimi, hän tulee kantamaan sitä 70, 80 vuotta ja hänen elämänsä ihmiset liittävät sen häneen, eivät mihinkään yhteiskuntaluokkaan. Mutta älkää pätekö lapsen nimellä, se ei ole teidän nimenne.  [/quote] Eikös se Suzanne Vega laula siinä biisissä jostain Luka-nimsestä lapsesta? (pojasta). Se laulaa sen vaan minä-muodossa.

[/quote]

Ei laula. Laulu kertoo kertojaminästä. Laulun aiheena on parisuhdeväkivalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan