Olen naimisissa entisen narkomaanin ja rikollisen kanssa. Mitä haluaisit kysyä?
Mies ollut kuivilla nyt 12 vuotta
ja perheeseemme kuuluu myös 2 lasta
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin ap:sta saa sellaisen tietynlaisen kuvan. Sori.
Minkälaisen kuvan? Minkälainen itse olet ihmisenä jos sinulla on varaa arvostella muita?
No... vähän sellaisen elämänkoululaisen. Hieman yksinkertaisen. Itse en olisi kelpuuttanut rikollista narkkaria lasteni isäksi.
Empä ihmettele elämänkatsomustasi. Tuskin kelpuuttaisit ketään muuta kuin akateemisen! Maailma on julma ja ihmiset suurimmaksi osin sinunkaltaisia, mikä on sääli. Mistä tiedät minkälainen on mieheni tausta? Yleensä narkomaaneja ja rikollisia on lapsuudessa hakanneet omat äidit ja isät, että heillä ei mitenkään helppo tausta ole ja sitten kun ei saa hyviä eväitä elämään ja elämä luisuu sivuraiteelle ja ei ole myöskään helppo vaihtaa elämäntyyliään, niin sitten vielä aikuisiällä jotkut ihmiset potkii henkisesti päähän.
Ei tuo ole mitenkään oikein, äläkä käsitä väärin että minä pitäisin ensisijaisesti rikollisuutta hyvänä asiana ja narkkaamisessa en näe yhtään mitään hyvää.
Joten pidä huolta vaan omasta heikkolahjaisuudestasi, koska minä olin koulussa 8 oppilas, minulla ei ole päihdeongelmaa tai rikosrekisteriä, en missään nimessä olisi alkanut suhteeseen henkilön kanssa tai hankkimaan hänen kanssaan lapsia jos päihderiippuvuus on aktiivisella tasolla ja en missään nimessä antaisi mieheni ikinä kohdistaa itseeni tai lapsiini minkäänlaista väkivaltaa. Siinä tapauksessa otan heti eron. En anna lasteni isän olla liian päihtyneenä lasten lähellä, enkä ole itsekkään. Aiomme painottaa terveiden elämäntapojen ja opiskelun merkitystä lapsille. Haluamme ohjata heitä harrastuksiin rötöstelyjen sijaan. Molemmat olemme työelämässä ja minä olen tyytyväinen tarjoilijan työhöni ja ei, en työskentele kolmos kalja juottolassa vaan ravintola-ala on todella monipuolinen! Eikä minun tarvitse perustella kellekkään enempää
Vierailija kirjoitti:
Tiesithän, että s e ksin suojaikäraja on 16?
Tiedän ja mielestäni kenenkään ei kannata alle tuon ikäisenä harrastaa seksiä edes oman ikäisen henkilön kanssa. En usko että tuota nuorempi on vielä edes henkisesti valmis harrastamaan seksiä ja siihen liittyy iso vastuu. Minun eka kertani oli 17-vuotiaana ja ystävyyteen ei liity mitään ikärajaa!
Vierailija kirjoitti:
Oletko jo tehnyt hautajaisvalmistelut sinulle ja lapsillesi?
Tämä oli creepy ja täysin asiaton kommentti! Minkä hlvetin takia näin tekisin? Miehelläni on tuomiot kuolemantuottamuksesta ja tapon yrityksestä esimerkiksi, mutta ei hän ole ikinä kohdistanut väkivaltaa naisia, lapsia tai eläimiä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi teet tällaisen nolon keskustelun ja kuvittelet, että joku haluaa kysyä jotain joltain ventovieraalta nobodylta? 😂😂😂
Siinä ei ole MITÄÄN noloa että haluaa valaa uskoa ihmisiin että vaikeistakin elämäntilanteista voi selvitä ja haluan että entisiä linnakundeja ja miksei mimmejäkin ja päihderiippuvaisia kohdellaan ihmisarvoisina !!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten ÄO? Joko diagnosoitu vai meneekö lievänä kehitysvammaisena normien joukossa?
Lapsemme ovat terveitä, luojan kiitos :) pojat on vasta 7v ja 4v. Saa nähdä periytyykö isän adhd tai riippuvuus heille, kun itsekkin tulen suvusta jossa päihderiippuvuutta esiintyy, mutta pääasia on että olemme eläneet jo vuosia suht raitista elämää ( muutama bisse silloin tällöin ) niin uskon että kotoa saavat ainakin hyvän päihdevalistuksen ja isä voi tarpeen tullen kertoa raadollisesti minkälaista päihderiippuvuus ja rikollisen elämä on. Joten uskon että lapsilla on hyvät mahdollisuudet kasvaa terveiksi tasapainoisiksi aikuisiksi kun on rakastava ja tasapainoinen koti. Ja kun yritimme lasta niin mies oli ollut kuivilla jo 4 vuotta, toki korvaushoidossa mutta ei se ole niin pahaa kuin huumeet, ihminen joka on vasta toipilas tai huumeriippuvuus sillä hetkellä päällä niin en sellaisen henkilön kanssa olisi lähtenyt edes lisääntymään ja uskon että silloin olisi ollut suurempi riski saada kehitysvammainen lapsi kun isän terveydentila lasta yrittäessä huono...
Korvaushoidon subuko ei ole huumausainetta?
Ihmisillä on moniin eri sairauksiin lääkityksiä ja kemialliset lääkkeet rasittaa aina kehoa, mutta lääkitys tulee välillä tarpeeseen. Korvaushoito ei kuitenkaan ole keholle niin vaarallista ja raskasta kuin narkkaaminen ja se on pelastanut monta ihmiselämää ja auttanut pääsemään takaisin kiinni normaaliin arkeen
Turha täällä kenenkään jeesustella. Aloittajan mies on ilmeisesti kuivilla, hyvä isä ja parisuhteessakin menee hyvin. Noin ei ole edes useilla joilla ei ole mitään rikos-tai päihdetaustaa, vaan yllättäviä luonteenpiirteitä ja ongelmia löytyy päältäpäin kunnollisilta ihmisiltä. Mikseiköhän täällä olla iloisia että joku on saanut elämänsä kuntoon. Taitaa tuo haukkuminen olla vaan vahingoniloa ja oman itsetunnon pönkitystä muiden kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin ap:sta saa sellaisen tietynlaisen kuvan. Sori.
Minkälaisen kuvan? Minkälainen itse olet ihmisenä jos sinulla on varaa arvostella muita?
No... vähän sellaisen elämänkoululaisen. Hieman yksinkertaisen. Itse en olisi kelpuuttanut rikollista narkkaria lasteni isäksi.
15-vuotias joka alkaa lähemmäs kolmikymppisen, aikuisen narkkarin ja rikollisen kanssa, on todella, siis TODELLA syvästi elämänkoululainen ja huono-osainen, täysin pohjasakkaa oleva ihminen.
Sääliksi käy. Ja nämä vielä lisääntyy.
Kuten jo aikaisemmin olen täällä sanonut, mutta sanotaan vielä kerran
- Minulla ei ole päihde tai rikoshistoriaa
- En kannata rikollisuutta tai narkkaamista
- Pärjäsin keskinkertaisesti koulussa
- Olen töissäkäyvä ihminen
- Olen ihan fiksu
Emmekä alkaneet seurustelemaan silloin kun olin ala-ikäinen
Joten tuollaisia kommentteja EN ANSAITSE ja niillä ei ole mitään arvoa
Vierailija kirjoitti:
Ei vi t t u että pistää vihaksi, jos kukaan tuo lapsia tuollaiseen perheeseen.
Toivottavasti on provo, eikä yksikään lapsi joudu oikeasti elämään tuollaisen pariskunnan kanssa. Lasten mahdollisuudet ovat käytännössä olemattomat. Isä joku korvaushoitonarkki, ja äiti 15-vuotiaana kolmikymppisen rikollisen kanssa alkanut luuseri.
Ehkä sunkin kannattais pitää huolta vaan omista asioista ;) tai huolehdi niistä perheistä joissa eletään väkivallan ja päihteiden keskellä !!! Meillä ei sitä ongelmaa ole, molemmat ollaan koettu kovia, eri tavoin ja parannuttu niistä. Sehän niin kovasti sua ottaa pattiin kun pitäis aina siellä pohjamudissa pyöriä ! Vahingonilo on paras ilo sunlaisille vai miten meni ?
Vierailija kirjoitti:
Jotkut naiset oikeen ettimällä ettii noita rikollisia, mieluiten semmonen joka istuu vankilassa
Myönnän mieltymykseni gangstereihin. Miehen täytyy olla vahva. Mutta ei minun kumppanilla ole pakko olla mitään rikollista taustaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko mies käyttäjä silloin kun tapasitte?
Tutustuimme facebookissa vuonna 2010 kun olin 15-vuotias ja mieheni 27-vuotias. Hänellä pysyi tuolloin käyttö "kurissa" mutta kun lähti ystäviensä kanssa matkalle Aasiaan niin siellä käyttö taas lisääntyi ja sitten joutui tosi pahaan läheltä piti tilanteeseen ja kun hänet vihdoin saatiin siltä reissulta takaisin, niin otti opiksi, hakeutui hoitoon ja autoin häntä tosi paljon vierottautumaan huumeista
27 -vuotias joka sekaantuu 15 -vuotiaaseen ei kyllä ole pelkästään narkomaani.. 🙄
Mitä vikaa ystävyydessä on? 17-vuotiaana harrastin hänen kanssaan omasta tahdostani seksiä ja ollessani 18-vuotias aloimme seurustelemaan. Kun odotin esikoistamme niin mentiin naimisiin ja sillä tiellä ollaan edelleen 7 vuoden jälkeen, joten hyvin pyyhkii.. :)
Niin ja haluan lisätä että minä otin häneen ensimmäisenä facebookissa yhteyttä! ja olisin halunnut alkaa seurustelemaan heti ja suutuin kun en kelvannut, mutta nyt jälkeenpäin ymmärrän hyvin miksi mieheni ei halunnut ala-ikäisen kanssa alkaa seurustelemaan. Joten terveet rajat on meidän suhteessa ollut aina.
Mutta sinä itse et olisi halunnut terveitä rajoja, vaan suutuit kun et kelvannut ala-ikäisenä.
Onko hän jo päässyt "vapaalle jalalle"? Jos on, niin kuinka kauan sitten ja pitkäänkö istui?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppii ja onnee! Vaikeuksien kautta voittoon ei oo ihan helppo tie, mut työ ootte sinne matkalla💙
Työlle taitavat olla allergisia.
Kuten jo sanoin, molemmat olemme töissä. Minä tarjoilijana ja mies metallitehtaalla.
Onoa fiksua hyökätä ap:n kimppuun, kun mies on se pedo ja entinen rikollinen. Tajuatte varmaan, että tuollaisen kokemuksen (aikuisen rikollisen hyväksikäyttämäksi joutuminen, ehkä teinin kiinnostumiseen ja fb-viestittelyyn johtaneet syyt kuten mt-ongelmat tai levottomat kotiolot) aiheuttamat käytösmallit jatkuvat helposti aikuisenakin, jos uhri ei pääse noista olosuhteista irti.
Nuorena hyväksikäytön uhriksi joutuneet kiintyvät hyvin usein hyväksikäyttäjäänsä ja monissa muissakin tilanteissa tuo on erittäin yleinen trauman jälkioire, aivot yrittävät tehdä kokemuksesta helpommin käsiteltävän. Ainoa asia missä ap on toiminut väärin tai mistä häntä voi syyttää on lapsien tekeminen tuohon tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Eikä minun tarvitse perustella kellekkään enempää
Eipä ei, mutta sinulla oli hirveä tarve tehdä aloitus, jossa pyydät kysymyksiä elämästäsi.
Olette laittaneet lapsen alulle tosi nopeasti sen jälkeen kun aloitte seurustella. 12 vuotta raittiutta takana nyt, ja vanhin lapsi 7 v. Tuskin ne ensimmäiset vuodet olivat täysin päihteettömiä tai ongelmattomia, joten kun vähän laskee, niin vastuuttoman nopeasti päätit raskautua. Teillä ei ollut mikään kiire toimia noin.
Koetko jännittävyysviboja parisuhteessa?
Vierailija kirjoitti:
miten meni omasta mielestä?
Erittäin hyvin. Olen kasvanut vaikeuksista voittoon, viisastunut paljon. Parisuhteessa just sen henkilön kanssa kenen kanssa haluankin olla <3 meillä on kaksi ihanaa lasta. Töitä. Hyvä ystäväpiiri. Rauhallista ja tasapainoista elämää. Kaikki on mallillaan
En haaveile mistään lottovoitosta, vaan tavallisesta elämästä.
Kiinnostaisi tietää montako lasta miehellä on ennen teidän yhteisiä? Montako on hylännyt, onko isyyttä vaadittu tunnustamaan (elarit, tosin kelalta ne saa ehkä helpommin ilman isyyden tunnustamista..)? Yleensä tuollaisilla on useampi.
Välillä pari kaljaa kun toinen on toipuva päihderiippuvainen, joo. Tää oli kyllä ihan 2/5 huttua muutenkin.
Sukulaisenikin oli ja heillä on kaksi lasta. Eron jälkeen selvisi, ettei mies ollut kuivilla; rikollinen kun osaa höynäyttää ihmisiä, mutta toivottavasti sinulla toisin, aloitus vaan kuulostaa siltä että koitat todistella jotain..