Miten teette avokadopastan
Kommentit (18)
Sillä alunperin hitiksin nousseella... Se on ihan jees arkiruoka joskus, nopea tehdä. Mutta ei se mitään niin ihmeellistä ole kuin silloin mainostettiin. Itse tykkään esim. itse tehdystä vihreästä pestosta pastan kanssa enemmän, ja jos vielä sekaan laittaa aurinkokuivattua tomaattia ja mozzarellaa peston lisäksi.
https://www.mtvuutiset.fi/makuja/reseptit/resepti/avokadopasta-a-la-ale…
Vierailija kirjoitti:
Kvg
Tottakai mut kysyonkin nyt eri asiaa
Omalla. Oliiviöljyä, sitruunaa, kuivattua chiliä, suolaa ja pastan pitää olla laadukasta.
Avokado olisi ehkä terveellistä syödä. Kerran olen maistanut ja oli kuin olisin laittanut kimpaleen voita sellaisenaan suuhun.
Vierailija kirjoitti:
Avokado olisi ehkä terveellistä syödä. Kerran olen maistanut ja oli kuin olisin laittanut kimpaleen voita sellaisenaan suuhun.
Joo, harvoin sitä sellaisenaan syödäänkään. Ja happo kuten sitruuna taittaa rasvaisuutta kivasti.
En osta ylihintaista toiselta puolelta maapalloa raahattua tuotetta, jonka viljely tuhoaa paikallisilta mahdollisuuden käyttää riittävästi puhdasta vettä.
Pastan pitää olla todella laadukasta ja maukasta.
No, laitan siihen avokadoa ja pastaa.
Vierailija kirjoitti:
No, laitan siihen avokadoa ja pastaa.
Aika mautonta, jos et laita edes suolaa.
Mun arkilounas on usein ihan omalla reseptillä tehty avokadopasta. Pilkon kulhoon avokadoa ja pikkutomaatteja, lorautan päälle oliiviöljyä, yrttejä silputtuna, valkosipulia murskattuna sekä suolaa ja pippuria. Mukaan keitetty laadukas spagetti ja sekoitus. Parmesania päälle ja nam 😋
Vierailija kirjoitti:
En osta ylihintaista toiselta puolelta maapalloa raahattua tuotetta, jonka viljely tuhoaa paikallisilta mahdollisuuden käyttää riittävästi puhdasta vettä.
No ei kannata ostaa sellaisilla alueilla tuotettua, jossa on tuollaista ongelmaa. Eikä Suomessa isoimmat kotimaiset kauppaketjut semmoista yleensä myykään. Mutta jos tästä ongelmasta on hulissaan, Perussa kasvatettuja ei kannata ostaa, jos niitä jossain näkee. Viimeksi kun ostin, niin oli Portugalissa kasvatettuja, siellä ei kyllä paikalliset koe vesipulaa avokadon viljelyn takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kannata ostaa sellaisilla alueilla tuotettua, jossa on tuollaista ongelmaa. Eikä Suomessa isoimmat kotimaiset kauppaketjut semmoista yleensä myykään. Mutta jos tästä ongelmasta on hulissaan, Perussa kasvatettuja ei kannata ostaa, jos niitä jossain näkee. Viimeksi kun ostin, niin oli Portugalissa kasvatettuja, siellä ei kyllä paikalliset koe vesipulaa avokadon viljelyn takia.
Ihan kuule kaikilla alueilla on tuo sama ongelma. Avokado on tolkuton vesisyöppö riippumatta siitä, millä alueella se kasvaa. On viherpesua yrittää väittää, että avokado olisi jotenkin ekologista tai muutenkaan vastuullista syötävää.
Niin on sitä itseään, että nimi voisi olla avokadopaska!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö? Miksi Portugalissa sitten on vedenkäytön säännöstelyä, kuivuutta ja kuivuudesta johtuvia metsäpaloja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuule kaikilla alueilla on tuo sama ongelma. Avokado on tolkuton vesisyöppö riippumatta siitä, millä alueella se kasvaa. On viherpesua yrittää väittää, että avokado olisi jotenkin ekologista tai muutenkaan vastuullista syötävää.
Tämä juuri. Vegaanien viherpesua! Koska minä haluan!
Kvg