Mitä näistä Helsingin alueista suosittelisit? :)
Olen muuttamassa ensi keväänä ulkomailta Helsinkiin ja nämä alueet kiinnostaisivat eniten:
Kumpula, Vallila, Alppila, Itä-Pasila, Malmi, Viikki, Arabianranta, Meilahti, Taka-Töölö, Etu-Töölö, Kulosaari, Kruununhaka, Katajanokka, Ruoholahti, Länsisatama/Jätkäsaari.
Mitä noista suosittelisit? Oletko asunut / asutko para-aikaa jollain noista alueista ja viihdy(i)tkö? :)
Haluaisin asua melko lähellä keskustaa, mutta en ehkä ihan ytimessä. Plussaa siitä, että alueella olisi kaunista (luontoa tai muuten viihtyisää), mutta siitä pystyn tinkimään. En ole perheellinen, joten lapsiasioita ei tarvitse huomioida asuinpaikan valinnassa. Monikulttuurisuus ei ole miinusta, mutta silti toivoisin alueelta jonkinlaista turvallisuutta. Esim. voisi melko huoletta lenkkeillä lähipuistoissa jne.
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 22:32"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 22:26"]Länsisatama/Jätkäsaari. Uutta asuinaluetta, ei mitään kummempia levottomuuksia, kilometrin matka Kamppiin. Ratikat kulkee kokoajan. Meri vieressä ja palveluita löytyy. Suosittelen! :) [/quote] Onko meluisaa, jos siellä rakennetaan koko ajan?
[/quote]
Päivällä työmailla tehdään toki rakennustöitä, tuossa ihan omankin asunnon vieressä. Ei ole kyllä kertaakaan häirinnyt, vaikka olen vuorotyössä. :)
Arabiassa erilaisia kohtia. Jostain perältä saa kauan ratukalla körötellä keskustaan.
Oon asunut Kruununhaassa 20v, joten suosittelen sitä ehdottomasti. Merellisyys, lyhyt matka keskustaan, kauniita vanhoja taloja, rauhallista, turvallista yms. Ja lenkkeilyn harrastajilla lyhyt matka esim. Töölönlahdelle.
Länsi Herttoniemi. Lähellä vanhakaupunginlahti ja Viikki. Katso kartasta. Näyttää hyvältä. Itsekin hölkkää hyppyrimäen maastossa.
Töölön seutu lähellä Hietaniemen rantaa on mukavaa, vihreää aluetta.
Kalliossa on aika rauhatonta. Sinkkuna muuttaisin ennemmin Punavuoreen tai Etu-töölöön. Kalliossa siinä Helsinginkadun liepeillä ja piritorilla hengaa Helsingin deekut ja narkit kun siellä on heidän yösuojansa ja ruoan ilmaisjakelu. Kyllä siellä elää voi, mutta ei kovin idyllinen paikka. Hakaniemen torin liepeillä on tosin melko rauhallista. Deekuja vähemmän kuin sitratorilla.
Joku ehdotti Malminkartanoa. Malminkartanon keskustakin on iltaisin ja öisin todella rauhallinen. Alue on kuitenkin ehkä enemmän perhealuetta, koska suurin osa asunnoista on kaksioita ja kolmioita - tai suurempia Malminkartanossa. Ei ole juurikaan yksiöitä. Kannelmäkeä taas en suosittele.
Lauttasaari! Ihanan vehreä ja merellinen paikka! Rauhallinen alue, kuitenkin lähellä keskustaa. Täällä ollaan viihdytty jo 7 vuotta!
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 22:44"]
Oon asunut Kruununhaassa 20v, joten suosittelen sitä ehdottomasti. Merellisyys, lyhyt matka keskustaan, kauniita vanhoja taloja, rauhallista, turvallista yms. Ja lenkkeilyn harrastajilla lyhyt matka esim. Töölönlahdelle.
[/quote]
Jos ihan tosissaan tykkää lenkkeillä, niin Töölönlahden kiertäminen ei pitemmän päälle ole kovin antoisaa. Toisekseen se on tosi lyhyt lenkki. Kaupunkimaisimmat asuinalueet, joissa on myös hyvät lenkkeilymaastot ovat musta Taka-Töölö (pääsee Seurasaareen tai Keskuspuistoon), Meilahti (samat kuin edellä), Arabianranta (Vantaa-joen vartta pääsee eri reittejä ja on kaunista seutua).
Näissä voisin asua itse:
-Kumpula, Vallila, Alppila (luonto ei ole niin kaukana), sujuvat kulkuyhteydet keskustaan ja Vallilassa ja Alppilassa kaupunkimaista, Kumpulassa suorastaan idyllistä
Näihin taas en haluaisi:
-Malmi - uskon, että viihtyisä mutta lähiö
-Itä-Pasila - ihan käsittämättömän rumia taloja
-Viikki - luonnonläheinen mutta liian pitkällä
-Krunikka, Skatta, Ruohis - ihan keskustan vieressä mutta musta nämä on urbaaneja paikkoja, ei pääse lenkille hiekkatielle tai metsään varsinaisesti, vaikka siis Katajanokallakin on kivoja rantareittejä. Skatta on vähän syrjässä, nuo muut taas erittäin hyviä sijainteja monelta kantilta.
Omakotitalo Kumpulasta, kruununhaka tai Töölöt noista ainoat vaihtoehdot mun mielestä. Lähiöitä en suosittelisi.
Muutin hetki sitten Vallilaan ja vaikuttaa viihtyisältä ja rauhalliselta paikalta. En ole vielä ehtinyt paljon lenkkeillä, mutta siihen on kyllä hyvät olosuhteet. Puistoja ja siirtolapuutarha ovat lähellä eikä ole pitkää matkaa esimerkiksi Arabian rantaan.