Kiitos Suomen valtio, mä lähden muualle
Varmin vaihtoehto tällä hetkellä on Kanada. Pian alkaa paperisota ja sit toivottavasti menoksi.
Opiskelen uuden ammatin ja jään sille polulle.
Toinen vaihtoehto on Skotlanti.
Suomeen en jää elättämään miljoonia turhia elintasopakolaisia.
(Oikeasti avuntarvitsijat ovat ok, ja työperäiset maahanmuuttajat, mutta ei rahan perässä tulevat loiset)
Kommentit (13)
Kanadaan ei noin vaan ilman koulutusta mennä, ellei sitten ole paikallista aviopuolisoa elättämässä.
Mun sukulaisetkin lähti sinne 78 vuotta sitten. Lähti moni muukin Suomesta.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 17:04"]
Tervemenoa elintasopakolaiseksi.
[/quote]Ei se ole oleintasopakolainen joka lähtee laillisesti ja elättää itsensä. Välim,eren yli tänne tunkevilla ei ole työlupaa tänne
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 17:09"]Kanadaan ei noin vaan ilman koulutusta mennä, ellei sitten ole paikallista aviopuolisoa elättämässä.
[/quote]
On mulla jo koulutus, mut kiinnostais vaihtaa alaa samalla kun vaihtaa maata. (Tiedän lukukausimaksut...)
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 17:04"]Tervemenoa elintasopakolaiseksi.
[/quote]
Kanada ei ota rupusakkia vaan koulutettuja joista tulee veronmaksajia.
Hyvä. Luuletko, ettei maailmalla tiedetä Suomen tilannetta. Pitävät sua otteeseen elintasopakolaisena. Voi tulla sulle kylmä ja vilu kun joudut työttömäksi ja ole ulkomaalainen. Sittenvse onnistuu jos sulla on rahaa tai kunnon koulutus!
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 17:11"]Mun sukulaisetkin lähti sinne 78 vuotta sitten. Lähti moni muukin Suomesta.
[/quote]mites kävi siellä? Pärjääkö hyvin? Oliko ongelmia?
Luuletko, ettei Kanadassa tai Skotlannissa ole pakolaisia? Tervemenoa kuitenikin mamuksi, se on silmiä avaava kokemus monella tavalla.
Eikös olekin kiva, kun Suomen passilla pääsee niin helposti muualle?
HEIPPPPAAAAA.