Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älkää ikinä ajautuko velkakierteeseen

Vierailija
22.08.2015 |

Se on kamalaa. Ahdistavaa. Itse olen. Ensin osareita sitten kulutusluottoja, lisää osareita, pikavippejä. Ja kierre on valmis. Itselläni ulosoton kautta perittäväksi menossa n.14 000. Kyllä, itse aiheutetusti, ihan hävettää. Ahdistaa, hävettää ja vaikea nähdä elämä tämän kaiken takaa. Älkää ikinä, ikinä aiheuttako itsellenne tätä. Tuntuu, että otsassani lukee "luottotiedoton" ja "ulosottovelkainen" tai "taloutensa pilannut".. Tuntuu että koko asia määrittää minut tällä hetkellä. Olen epäonnistunut siinä, tuntuu että olen siksi epäonnistunut elämässä muutenkin, ja äitinä. Asia on mielessä jatkuvasti, kokoajan. Kaikki kulutusluotto- ja pikavippimainokset ahdistaa. Olen niihin sortunut ja nyt tilanne on tämä. Älkää sortuko niihin, tai katkaiskaa kierteenne mahdollisimman lyhyeen. Itse annoin mennä liian pitkälle.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanasti tullut taas vastauksia. Ja huomaa, miten on muitakin samassa tilanteessa olevia. Kyllä me täältä vielä noustaan. Yritän takoa päähäni, etten ole epäonnistunut koko elämässä, vaan tässä talouden hoidossa ja raha-asioissa. Jonain päivänä vielä olen velaton. Itse olen tällä hetkellä äitiyslomalla. Syyskuussa aika velkaneuvojalle.. Kotimme on puolisoni omistuksessa, samoin kaikki muukin iso omaisuus, joten katto onneksi pysyy pään päällä. Ap

Vierailija
22/56 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä Ap olet kuin Suomen valtio. Mutta lisää lainaa vaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako vuittonia tuli ostettua? Sori mutta ei heru yhtään sympatiaa kaltaisillesi.

Vierailija
24/56 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkätakia velkaa on tullut? Eikö tulot riitä arkipäiväisiin menoihin? Pidätkö jonkinlaisia kulisseja yllä paremmasta elintasosta? Ostat itsellesi/lapsillesi "turhaa"/ei välttämätöntä? Ostat isoja asioita osamaksulla? Vai joku muu syy? Omalla sukulaisella jatkuvasti taloudellisia ongelmia. Ja en vaan ymmärrä, että mikä mättää.

Vierailija
25/56 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ota mitään vippejä, enkä ole koskaan ottanut. En edes silloin kun olin ihan viimeisilläni raskaana ja mies jäi yllättäen työttömäksi. Siinä meni useampi kuukausi todella tiukilla, kun edes soskusta ei aluksi saanut rahaa.
Idiootit ottavat pikavippejä enkä todellakaan tunne minkäänlaista myötätuntoa heitä kohtaan jotka tuollalailla itsenäsä velkakierteeseen ajaa!

Vierailija
26/56 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Excel taulukko vaan käyttöön.

Vierailija
27/56 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostellaan

Vierailija
28/56 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 15:12"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:52"]Mulla velkaa ulosotossa pyöreät 32000, en edes tiedä tarkkaan,meinasin menettää kodinkin mutta viime tipassa sain sen pitää. Tiedän mitä on elää rahapulassa kun kaikki rahat menee laskuihin. Kuten ap koetin paikata vanhoja velkoja uusilla mikä tietysti vain pahensi asiaa.
[/quote]

Miten läheisesi ovat suhtautuneet? Vai oletko salannut heiltä? Itse en ole vielä kertonut läheisilleni, enkä tiedä aijonko kertoa. En ehkä uskalla. Elleivät saa jotain kautta tietää. Toivottavasti eivät. Ap

[/quote] En ole kertonut juuri kellekkään. En päässyt järjestelyynkään.

Vierailija
29/56 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää ihmeessä velkaneuvojille ja hakeutukaa velkajärjestelyihin, etenkin jos suurin osa veloista on vielä perintätoimistoissa eikä ulosotossa! Velkajärjestely ei aiheuta merkintöjä luottotietoihin, mutta ulosotto aiheuttaa jos jonkinlaista, etenkin jos uo toteaa sinut varattomaksi. 

Ja muistakaa, että käräjäoikeuden aiheuttama maksuhäiriömerkintä on paljon harmittomampi kuin yksikään ulosoton tekemä merkintä, vaikka harmillinen sekin on. Maksuhäiriömerkintään voidaan kuitenkin laittaa referenssit, eli omalla tavallaan asiaa lieventävä viitetieto että velka, joka sen on aiheuttanut, on maksettu. Uo-merkinnät on ja pysyy kunnes uo on hoitanut asiansa kokonaan loppuun.

Olkaa rohkeita ja soittakaa perintätoimistoihin ja velkaneuvojille :) Kyllä te apua saatte tavalla tai toisella. 

Velan ja perinnän etenemisestä saa hyvin tietoa esim. http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Maksut-laskut-perinta/ ja www.maksumyohassa.fi ja jos aiheellisuus/aiheettomuus tai lakipykälät kiinnostaa niin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990513 . Tuo laki on tosi selkeästi selitetty, ei kannata pelätä lukea sitäkin ja se ei ole edes kovin pitkä pätkä :)

Vierailija
30/56 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:37"]Reissannut en, mutta lastenvaatteita, omia vaatteita, kodinkoneita hajonneiden tilalle. Mutta sitten kyllä myös ruokaa ja muuta päivittäistavaraa varmaan ainakin puolella tuolla summalla. Enkä tätä muutamassa kuukaudessa ole aiheuttanut, vaan on tähän kaikkeen mennyt neljä vuotta aikaa. Ja varmaan ainakin 4t tuosta on korkoa. Plus päälle tulee sitten vielä ne ulosottokulut. Eli summa kasvaa vielä paljon. Ap
[/quote]

Lastenvaatteita saa melkein ilmaiseksi.
Mä just ajattelin lahjoittaa osan.
Olen ostanut käytettynä tosi paljon!

Vierailija
31/56 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kymppitonni mitään kulisseja romauta jos on ahkera ansaitsemaan. Häiriömerkintä voi tulla ongelmalliseksi, sillä se stigmauttaa aika vahvasti, vaikkei muuten haittaisikaan mitään.

Vierailija
32/56 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuolla tiellä nyt, tiedän, että pitäisi soittaa ja sopia asioista, mutta en vaan kykene soittamaan, enää en edes uskalla käydä edes postilaatikolla... Toivottavasti saamani lääkitys alkaa tehoamaan, muuten tässtä ei tule mitään.

Vierailija
33/56 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

24, olet reagoinut juuri niin kuin kaikki muutkin.
Raha-asiat on yksi pahimpia itsetuhoisuuden aiheuttajia myöskin, jostain luin tämän.

Koittakaa ajatella itsestänne lempeästi, kun aamulla heräätte:-)
On aivan megaluokan ahdistavia tunteita raha-ahdistukset. Ne on valitettavasti mentävä läpi.

Itse pääsin kuopasta ylös jo ehkä pari vuotta sitten, vieläkin toipumista tapahtuu joka päivä. Se kova psyykkinen ahdistus on ihan jo voitettu. Velka tosin kasvaa joka päivä korkojen vuoksi.

Tulee vielä päivä, kun pääsette yli ja entistä vahvempina!! Uskokaapa huviksenne, mittasuhteet normalisoituvat, aika parantaa Ei saa antaa periksi ♡
- se lehdenjakaja

Vierailija
34/56 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä, AP :) Itsekin olen ulosotossa tällä hetkellä. Masennus, ahdistus ja läheisen kuolema ajoivat mut täysin holtittomaan rahankäyttöön, uo:ssa oli alunperin vähän vajaa kymppitonni. Käyn onneksi töissä, osa-aikaisissa mutta silti, ja vuoden verran olen nyt maksellut näitä pois. Kumppanini (johon tutustuin onneksi vasta kun möhläilyt oli möhläilty) on suhtautunut tosi hyvin, ja myös mun itsetunnolle on tehnyt tosi hyvää, kun olen huomannut että raha-asioissa olen tätä nykyä luottamuksen arvoinen.

Tämä on ollut kova koulu, välillä on saanut elää ihan suu säkkiä myöten, mutta kulutus on järkistynyt hirveästi. Luulenpa, etten tule tulevaisuudessa enää ottamaan muuta lainaa kuin ehkä joskus asuntolainan. Sen verran iso häpeäpaalu tämä velkakierre on ollut, ja ulosottomerkinnät ovat vaikeuttaneet elämää jonkin verran.

Vierailija
35/56 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku sanoi edellä ulosottomiehen olleen mukava. Muilla kokemuksia?

Vierailija
36/56 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene velkaneuvojan juttusille. Siellä kertovat mikä apu tilanteeseesi on paras. Esim sosiaalinen luotto, velkajärjestely. Yksin ei kannata noita asioita pyöritellä.toivoa on!

Vierailija
37/56 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla potti on nyt 12 000 €. Pelottaa se hetki, kun kulissit romahtaa. :(

Vierailija
38/56 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä velkajärjestelyssä. Enää pari vuotta ja sitten ei enää yhtään velkaa. Ja uutta en ota enää ikinä!!

Vierailija
39/56 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
40/56 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:54"]

Se on kamalaa. Ahdistavaa. Itse olen. Ensin osareita sitten kulutusluottoja, lisää osareita, pikavippejä. Ja kierre on valmis. Itselläni ulosoton kautta perittäväksi menossa n.14 000. Kyllä, itse aiheutetusti, ihan hävettää. Ahdistaa, hävettää ja vaikea nähdä elämä tämän kaiken takaa. Älkää ikinä, ikinä aiheuttako itsellenne tätä. Tuntuu, että otsassani lukee "luottotiedoton" ja "ulosottovelkainen" tai "taloutensa pilannut".. Tuntuu että koko asia määrittää minut tällä hetkellä. Olen epäonnistunut siinä, tuntuu että olen siksi epäonnistunut elämässä muutenkin, ja äitinä. Asia on mielessä jatkuvasti, kokoajan. Kaikki kulutusluotto- ja pikavippimainokset ahdistaa. Olen niihin sortunut ja nyt tilanne on tämä. Älkää sortuko niihin, tai katkaiskaa kierteenne mahdollisimman lyhyeen. Itse annoin mennä liian pitkälle.

[/quote]

Mitä ihmettä olet ostanut?

Mitä ihminen TARVITSEE noin paljon että on pakko ottaa velkaa tuhansia kulutukseen???

Eikä toi nyt niin vaikea ole maksaa. Tonni kuussa ja loppuu melkein vuodessa.