Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko tekemisissä tätienne, setienne kanssa?

Vierailija
22.08.2015 |

Montako tätiä, setää tai enoa sinulla on? (=oman vanhemman sisarta tai veljeä)

Miten paljon olette tekemisissä vai oletteko? Soittelevatko sinulle tai sinä heille, menettekö jonnekin yhdessä, vai näettekö enimmäkseen jossain sukujuhlassa harvakseltaan, tai ette ollenkaan?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä yhteensä. Näemme vain sukujuhlissa tai silloin, jos joku heistä on sattumalta myös isoäitini luona silloin kun minäkin.

Vierailija
22/30 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähdään muutaman vuoden välein sukujuhlissa. Joskus kerran viiteen vuoteen piipahtavat, jos ovat ohi menossa. Itsellä ei tule käytyä heillä, vaikka kutsuttu on. Elossa on enää yksi eno. Toinen täti kuoli viime syksynä, en ollut missään tekemisissä kuin sukujuhlissa, useimmiten hautajaiset. Toinen täti asui naapurissa ja oli läheinen meille koko perheelle, mutta kuoli ollessani parikymppinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätejä on neljä, heistä yhtä tapaan muutaman kerran vuodessa. Setiä on kolme. Heidän kanssaan en ole tekemisissä, en myöskään lastensa, siis serkkujeni. Isäni oli alkoholisti, setäni häpesivät kai veljeään, ja siitä syystä koko perheemme oli hyljeksitty, ihan kuin se mun vika olis ollut...

Vierailija
24/30 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi setää ja kaksi enoa ja tätejä on melkoinen liuta. Parille tädille soittelen joskus, mutta he eivät itse ota yhteyttä. Sukua yleensä näkee vain hautajaisissa jos silloinkaan.

Itsekin olen jo täti ja toivoisin, että sisarusteni lapset pitäisivät yhteyttä. Ilmeisesti lapsuudenkotini ristiriidat ovat vaikuttaneet siihen, etteivät he ole yhteydessä täteihinsä. Ilmeisesti sisarukseni ovat katkeruuksissaan purkaneet tuntemuksensa heille, joten sukuviha jatkuu.

Vierailija
25/30 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enoja tätetä ja setiä on liikaa. En näe kuin 1 kerran vuodessa jos sitäkään

Vierailija
26/30 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti on ainoa sukulaiseni enää :(

Vierailija
27/30 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi täti kuollut, ei oltu tekemisissä oikeastaan milloinkaan, sukujuhlissa toki nähnyt joisssakin. Toinen täti kuoli jo pienenä.

Sitten on vielä kaksi tätiä. Toisen kanssa harvakseltaan, muutamia kertoja vuodessa tekemisissä tekstiviestitse tai puhelimitse, aika lyhyesti puhutaan. Sekin liittyy asioiden hoitoon tms. Joskus nähdään sukutilaisuuksissa. Joskus harvoin vapaa-ajallakin olemme menneet johonkin tapahtumaan yhdessä.

Sen toisen kanssa olen puhunut välillä enemmänkin puhelimessa ja hyvin henkilökohtaisiakin asioita. Häntä on joskus tullut nähtyä myös muuten vaan. Nyttemmin välit ovat viilentyneet. Tätini on juoppo ja epäluotettava, puhuu luotamuksellisia asioita eteenpäin jos ei muuten niin kännissä ainakin.

Enokin löytyy. Emme nyt aikuisena ole enää nähneet vapaa-aikana oikeastaan. Tekstaillaan joskus, soitellaan joskus, työasioista saatetaan jutella.

Vierailija
28/30 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi täti, yksi eno ja yksi setä. Näemme vain sukujuhlissa tms. Täti joskus laittelee tekstareita. Ei olla mitenkään erityisen läheisiä.

Tädin luona maalla oltiin joskus lapsena kesäisin muutamia viikkoja ja sedän luona taas vierailtiin kun siellä oli saman ikäisiä serkkuja.

Vierailija
29/30 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi setää ja yksi eno.

Toisen sedän kanssa ollaan hyviä ystäviä - ikäeroa 9 vuotta. Perheetön sinkku. Käydään konserteissa, teatterissa, baarissa ja pidetään viini-iltoja. Viestitellään ja soitellaan viikoittain.

Toisen sedän kanssa tavataan lähinnä juhlapyhinä ja sukujuhlissa. Joskus soittellen jos auton kanssa on ongelmia. On perheellinen, omanikäiseni lapset ja jo lapsenlapsia. Meillä ei juuri ole muuta yhteistä kuin sukunimi.

Eno on kummisetäni. Olemme samalla alalla ja työn puolesta näemme toisinaan. Lisäksi hän kyläilee paljon vanhempieni luona ja silloin usein tavataan. Olen jo 26, mutta muistaa edelleen mun synttärit. Joskus soitellaan tai viestitellään.

Vierailija
30/30 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on neljä tätiä. Yhtä en ole tavannut vuosiin, muita tapaan muutaman kerran vuodessa lähinnä sukujuhlissa tai vastaavissa. Ei yleensä olla tekemisissä puhelimitsekaan.