Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskausmaha?

Vierailija
22.08.2015 |

Mulla on n. vuosi edellisestä synnytyksestä aikaa ja mahaa on jäänyt. Nyt maha on kuitenkin alkanut tuntua oudon turpealta ja kiinteältä ja kovettuu ihan kun olis harjotussupistuksia! Olen ihan paniikissa. Kuukautiset on tullut mulla koko ajan "normaalisti", kuukautiset alkoivat 5kk synnytyksen jälkeen ja kierto on ollut koko ajan 50-60pv. Testin aion kyllä tehdä, mutta eikö tämä nyt ole ihan kunnon mahan näköinen?
.
http://aijaa.com/mlWWDY

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko sitten olla raskaana? Vai oletko vain syönyt ahkerammin?

Vierailija
2/17 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla tai sitten esim joku kasvain?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 11:15"]Voisitko sitten olla raskaana? Vai oletko vain syönyt ahkerammin?
[/quote]

En usko. Ehkäisy (kondomi) on kyllä käytössä.

Vierailija
4/17 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on Raskausfetissimies kun häntä tarvitaan?

Vierailija
5/17 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverin maha näytti ihan samalta, ja kyseessä oli joku kasvain/nestepussukka. Sori tosi epämääräinen vastaus, mutta tästä on niin kauan aikaa, etten muista kunnolla. Mutta siis vaarallinen tuo ei ollut, outo kylläkin. 

Vierailija
6/17 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 11:23"]Mun kaverin maha näytti ihan samalta, ja kyseessä oli joku kasvain/nestepussukka. Sori tosi epämääräinen vastaus, mutta tästä on niin kauan aikaa, etten muista kunnolla. Mutta siis vaarallinen tuo ei ollut, outo kylläkin. 
[/quote]

Tää olisi melkein miellyttävämpi juttu... Vauva ei olisi parasta tähän elämäntilanteeseen.

Vierailija
7/17 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kyllä käydä lääkärissä jos tuo on tullut yhtäkkiä. En halua pelotella mutta tietyt syövät oireilevat niin että vatsaonteloon kertyy nestettä. Lääketieteellinen termi on askites, tai askites neste, jos haluat googlettaa.
Nuo ovat harvinaisia eli älä kuitenkaan lue mitään kauhujuttuja ja panikoi, mutta jos jotain muitakin oireita on niin kannattaa tarkistaa. Better safe than sorry.

Vierailija
8/17 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 11:31"]Kannattaa kyllä käydä lääkärissä jos tuo on tullut yhtäkkiä. En halua pelotella mutta tietyt syövät oireilevat niin että vatsaonteloon kertyy nestettä. Lääketieteellinen termi on askites, tai askites neste, jos haluat googlettaa.
Nuo ovat harvinaisia eli älä kuitenkaan lue mitään kauhujuttuja ja panikoi, mutta jos jotain muitakin oireita on niin kannattaa tarkistaa. Better safe than sorry.
[/quote]

Näin aion tehdä jos testi on negatiivinen.

Vierailija
9/17 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuo tuli yhtäkkiä? Kyllä raskausmahalta näyttää, mutta tietysti voi olla jotain muutakin. Menepäs lääkäriin.

Vierailija
10/17 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 11:47"]Siis tuo tuli yhtäkkiä? Kyllä raskausmahalta näyttää, mutta tietysti voi olla jotain muutakin. Menepäs lääkäriin.
[/quote]

No raskauden jälkeen on koko ajan ollut vähän mahaa jäljellä, mutta nyt se on yhtäkkiä tullut tollaiseksi kovin turvonneeksi ja kiinteäksi, aiemmin oli selvästi ihan läskiröllykkä.

Vierailija
11/17 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanku mun maha ja en ole raskaana. Oli pari tyrää jotka koetettiin laittaa verkolla kuriin, no ei kyl auttanu.

Vierailija
12/17 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://aijaa.com/Ld3kjg
.
Tässä vasemmalla 5kk sitten ja nyt. On huono kuva kun pitää zoomata noin lähelle. Mahani oli siis ennenkin jo iso mutta löysempi. Mahaa vähän niinkuin "kiristää" kun se on niin turpea.

Vierailija
13/17 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyykö vatsan kovettuminen/ turpoaminen millään tavoin syömiseen? Mulle ei sovi viljat ja vatsa turpoaa tuon näköiseksi jos syön reilusti viljaa, esim. pastaa tai useamman leivän ja olostakin tulee turvonnut ja väsynyt ja jotenkin sairas. Mulla todettiin ärsyyntyneen suolen oireyhtymä vai mikä lie oikeita nimeltään olikaan.

Vierailija
14/17 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:02"]Liittyykö vatsan kovettuminen/ turpoaminen millään tavoin syömiseen? Mulle ei sovi viljat ja vatsa turpoaa tuon näköiseksi jos syön reilusti viljaa, esim. pastaa tai useamman leivän ja olostakin tulee turvonnut ja väsynyt ja jotenkin sairas. Mulla todettiin ärsyyntyneen suolen oireyhtymä vai mikä lie oikeita nimeltään olikaan.
[/quote]

Mulla epäilty ärtyneen suolen oireyhtymää, mutta olen unohtanut koko jutun koska raskausaikana mahdolliset oireet helpottivat lähes kokonaan. Mikäs se olikaan se ruokavalio, sitä voisi kokeilla.

Vierailija
15/17 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:08"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:02"]Liittyykö vatsan kovettuminen/ turpoaminen millään tavoin syömiseen? Mulle ei sovi viljat ja vatsa turpoaa tuon näköiseksi jos syön reilusti viljaa, esim. pastaa tai useamman leivän ja olostakin tulee turvonnut ja väsynyt ja jotenkin sairas. Mulla todettiin ärsyyntyneen suolen oireyhtymä vai mikä lie oikeita nimeltään olikaan.
[/quote]

Mulla epäilty ärtyneen suolen oireyhtymää, mutta olen unohtanut koko jutun koska raskausaikana mahdolliset oireet helpottivat lähes kokonaan. Mikäs se olikaan se ruokavalio, sitä voisi kokeilla.
[/quote]

Fodmap

Vierailija
16/17 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys vielä edelliseen viestiini: Joo, mulla kävi samoin. Olen nyt viimeisilläni raskaana ja lähes koko raskausajan olen saanut nauttia suht normaalisti toimivasta mahasta. :) Vältettävien listalla omallakohdallani on vilja, kahvi, melonit, raakaporkkana, sitrushedelmät, kun pahassa mallissa niin myöskään maitotuotteet eivät meinaa sopia. Mutta lääkäri meinasi, että kun viljat teettää noin pahoja oireita eikä keliakiaa ole löydetty, niin ärtyminen olisi laajemmalti suolistossa. Myös alkoholi ja hiilihappojuomat tais kuulua vältettäviin.Kannattaa etsiä luotettava lääkärisivusto tms. netistä ja ottaa ruokavalio ohjeet sieltä kokeiluun.

Vierailija
17/17 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:21"]Lisäys vielä edelliseen viestiini: Joo, mulla kävi samoin. Olen nyt viimeisilläni raskaana ja lähes koko raskausajan olen saanut nauttia suht normaalisti toimivasta mahasta. :) Vältettävien listalla omallakohdallani on vilja, kahvi, melonit, raakaporkkana, sitrushedelmät, kun pahassa mallissa niin myöskään maitotuotteet eivät meinaa sopia. Mutta lääkäri meinasi, että kun viljat teettää noin pahoja oireita eikä keliakiaa ole löydetty, niin ärtyminen olisi laajemmalti suolistossa. Myös alkoholi ja hiilihappojuomat tais kuulua vältettäviin.Kannattaa etsiä luotettava lääkärisivusto tms. netistä ja ottaa ruokavalio ohjeet sieltä kokeiluun.
[/quote]

Olen kyllä lisännyt kahvin juontia (olen palannut takaisin töihin ja väsymys on älytön), josko se lisäisi turvotusta. Lisäksi tiedän että syvät vatsalihakset ovat surkeassa kunnossa joka myös suurentaa mahaa kun turvottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme