Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko varastanut lapsena?

Vierailija
16.03.2022 |

Oletko lapsena varastanut?

Oletko varastanut lapsena?

Vaihtoehdot

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä tätä olen tehnyt.Nyt en enää sitä tee.

Vierailija
22/39 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä varastanut. Yläasteella osa luokkakavereista varasti meikkejä ja vaatteita kaupasta, mutta itse en siihen  hommaan lähtenyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen varastamani tavara oli my little pony-tarrapakkaus kaverille. Olin tokalla tai kolmannella. Sitten teininä vaatteita ja tupakkaa ja joskus karkkia.

En jäänyt koskaan kiinni, mutta ei vaan huvittanut enää varastaa. Tais olla myös se syynä, et kaverit jäi kiinni varastamisesta.

Vierailija
24/39 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

varastin penskana tupakkaa ja karkkia,sitten mopo iässä tupakkaa ja bensaa.nykyään kun tupakkaa on vaikea pihistää niin näpistelen kaikkea muuta kaupoista ja varsinkin nyt kun bensan hinta on korkealla niin varastan bensaa,minkä nuorena oppii sen vanhana taitaa...koskaan en oo jäänyt kiinni.

Vierailija
25/39 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastin ala-asteella koulusta koulutarvikkeita, lukiossa vessapaperia (asuin omillani ja budjetti oli tiukka). Teininä varastin kerran kirpputorilta paidan -- olisin kyllä muuten ostanut sen, mutta siinä ei ollut lainkaan hintalappua. Ei vaikuttanut arvokkaalta tavaralta.

Muuten en ole mitään tavaraa muistaakseni varastanut, mutta ennen mobiililippuja käytin yleensä vanhentuneita paperilippuja julkisissa...

Vierailija
26/39 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varastellut lapsena, mutta pikkuveljeni varasti kerran vaatekaupan kassan korista sellaisen vaatteista irroitetun varashälyttimen. Kiinni jäi.

Vierailija
27/39 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 5-6-vuotias kun varastin nuken hameen naapurintytöltä.

Se oli nätti hame ja minun teki sitä niin mieli. Tyttö tuli hakemaan sitä meiltä ja häpesin silmät päästäni. Äitini ompeli minulle oman kauniin nukenhameen.

Muuta en ole varastanut.

Vierailija
28/39 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan suuren epäoikeudenmukaisuuden tunteen, kun äitini syytti minua kaupassa varkaaksi. Pidin kämmenessä piilossa karkkia, tarkoituksena oli salakuljettaa se kassahihnalle, jotta se tulisi mukaan ostoksiin äidin huomaamatta. Tiesin kyllä, että jokainen ostos pitää maksaa. Äiti ei uskonut selitystäni, vaan sain päälle vielä haukut valehtelemisesta. 

Ei sillä, että tuokaan temppu olisi ollut mitenkään reilu tai oikeudenmukainen. Tiesin itsekin, että sellainen petos on väärin tehty. Mutta olisin paljon mieluummin ottanut haukut asiasta, johon syyllistyin, kuin kahdet haukut asiasta, jota en tehnyt.

Vierailija
29/39 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varastanut kaikenlaista lapsesta asti. Nykyään yritän tehdä parannusta teoistani, vaihtelevalla menestyksellä.

Vierailija
30/39 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs on vaihtoehto koulu?

Lainasin lapsena värikyniä jotka unohdin palauttaa

Vierailija
31/39 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 8-vuotiaana varastin kaverilta hienon lyijytäytekynän mutta tuli heti huono omatunto joten palautin sen sitten. 

Vierailija
32/39 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena ja edelleen. Saan ihanaa jännitystä elämään ja tulee hyvä mieli, että saa vietyä rikkailta kauppiailta ilmaiseksi. Varsinkin Citymarketeista.

Vierailija
33/39 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kerran, Fami suklaapatukan kaupasta.

Eikä ollut edes lempipatukka, muistaakseni Fami oli just se mistä en edes tykännyt, enkä osta koskaan nykyäänkään.

Vierailija
34/39 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varastanut. Esimerkiks koulusta otettiin kakarana jotain tarvikkeita omaan käyttöön ilman lupaa...se oli tosi yleistä, luulen että kaikki tekivät sitä.

Teini-ikäisenä eräs ystäväni aika systemaattisestinäpisteli juttuja ja näytti monesti minullekin miten helposti se käy, josta jäi ajatus kytemään että haluaisin itsekin kokeilla onnistunko.  Opiskelijana otin koulun vessasta vessapaperirullan, kun ei ollut rahaa ostaa itselle, samoihin aikoihin varastin myös kaupasta jonkun kosmetiikkajutun ja vakiona punnitsin heviosastolla tuotteita väärällä koodilla tai lisäsin jotain punnittuani, joskus myös vaihdoin hintalappuja edullisempaan yms. siis tällaista ns. pieniä juttuja joista ajattelin ettei ne ole niin pahoja...onneksi en ikinä jäänyt noista kiinni, en olisi kestänyt sitä häpeää ja noista tekemisistä tunsin todella syyllisyyttä jälkikäteen.

Nykyisin en enää tuollaisia juttuja tee.

Vierailija
35/39 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
36/39 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastin ihan rahaa, vanhemmiltani ja yhdeltä vanhempieni vieraalta. Asia hävettää minua vielä kymmenien vuosien jälkeenkin. Lamaannuttava häpeä.... 

Vierailija
37/39 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastin karkkia kaupasta. Omatunto kolkutti ja tunnustin äidille. Häpesin ja mitään rangaistusta pahempi oli se, että aistin äidin pettyneen minuun.

Vierailija
38/39 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kiinnostaa, että mikä mielestänne saa lapsen varastamaan? Ap

Yhden kynän varastin, ja kyllä ihan kokeilun halu. 

Vierailija
39/39 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä kaverin -70 luvulla kanssa söimme toblerano suklaata kaupassa, naisvartija tuli ja puhutteli , en muista ilmoitettiinko kotiin. En sen jälkeen.