Mitä erikoisia ratkaisuja teillä on kotonanne
Kommentit (93)
Mitähän tässä nyt on ollut... Jossain vaiheessa pidin jalallisessa naulakossa käsilaukkuja, yhdessä kämpässä ainoat verhot oli makuuhuoneessa. Oon virittänyt pyykkinaruja olohuoneeseen kirjahyllyn ja patteriin kulkevan putken väliin, asunut kahdessakin asunnossa jossa ei ollut eteistä vaan tultiin suoraan rappukäytävästä keittiöön ja syönyt monta vuotta sohvapöydän ääressä kun ruokapöydälle ei ollut tilaa. Yhdessä asunnossa oli 3 toimivaa ulko-ovea ja yksi umpeennaulattu sekä kellarin ovi (kellariin pääsi myös asunnon sisältä).
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 08:53"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 08:46"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 08:44"]Keittiön tuolit sohvalla???
Väloiaikaisratkaisu, ilomeisesti? Olette muuttamassa?
[/quote]
Estän lemmikkiä hyppäämästä sohvalle kun en ole kotona.
[/quote]
Oletko kokeillut pistää imurin sohvalle? Meillä toimi ja oli mielestäni helpompi kuin nostella tuoleja. Koira ei siis pelännyt imuria, mutta ei myöskään halunnut makoilla ällöttävän pörisijän kanssa samalla sohvalla. Ohis.
[/quote]
Meillä käytetään sanomalehteä/mainoksia. Ovat sen verran liukkaat ja rapisevat.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:06"]Huvittaa noi bakteerikammot. Ilman bakteereita ihminen ei eläisi. Steriilin elämän tavoittelu kotosalla altistaa sairauksille ja niille todella pahoille bakteereille.
[/quote]
Ja lisäksi kiristää kaikkien kanssaeläjien hermoja.
Minulla on 140m2 kokoinen talo, mutta vain 8 huonekalua.
Asun kimppakämpässä ja huoneessani ei ole oikeaa ovea eikä yhtään ikkunaa. Se on jonkunlainen varastohuone jonne mennään keittiöstä. Oven virkaa toimittaa öisin oviaukkoon tungettu patja, tästä syystä nukun hetekan tyyppisessä aurinkotuolissa jonka saa ihan makuuasentoon. Ennen siinä oli vain verho mutta halusin jotain yksityisyyttä. Näin olen asunut jo 1,5 vuotta. Todella epäkäytännöllistä mutta opiskelijana ei ole varaa parempaan.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 09:56"]
Portaikon alla pakastin. Ihan ok, kun on keittiössä vain pieni.
[/quote]
meilläkin
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 09:56"]
Portaikon alla pakastin. Ihan ok, kun on keittiössä vain pieni.
[/quote]
meilläkin
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 21:03"]Meillä yksi lapsi asuu vaatehuoneessa :D
Eli hänellä on siellä sänky ja vaatteet.
Vaatehuoneessa on ikkuna ja lamppu ja vaatehuoneesta pääsee sisaren pienehköön huoneeseen. Lapsilla on sitten yksi huone leikki-ja askarteluhuoneena.
[/quote]
Yksi lapsi asuu komerossa. Että muilla on ylimääräinen leikkihuone
Tehtiin tavallisesta parivuoteesta kerrossänky ja sen alle kahdelle pelikoneelle oma "peliluola"
Miehellä on enemmän vaatekaappeja kuin minulla.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 06:30"]Tehtiin tavallisesta parivuoteesta kerrossänky ja sen alle kahdelle pelikoneelle oma "peliluola"
[/quote]
Tunnettiin ennen nimellä parvi.
Pyykkikone ja kuivausrumpu keittiössä, ei saunaa, 5 lämmitysuunia (3 makuuhuoneen talo), joka ikkunasta näkyy lintulauta.
Mulla ja miehellä yhteinen vaatekaappi. Tai yksi sellainen henkarikaappi ja yksi hyllyllinen.
Meillä on pakastin makuuhuoneessa.
Meillä on keittiö, olkkari ja makkari samassa huoneessa. Tunnustan kyllä, etten ole montaa yksiötä nähnyt, joten en tiedä, onko tämä sittenkin ihan normaalia, tosin asutaan kaksiossa.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 04:03"]Asun kimppakämpässä ja huoneessani ei ole oikeaa ovea eikä yhtään ikkunaa. Se on jonkunlainen varastohuone jonne mennään keittiöstä. Oven virkaa toimittaa öisin oviaukkoon tungettu patja, tästä syystä nukun hetekan tyyppisessä aurinkotuolissa jonka saa ihan makuuasentoon. Ennen siinä oli vain verho mutta halusin jotain yksityisyyttä. Näin olen asunut jo 1,5 vuotta. Todella epäkäytännöllistä mutta opiskelijana ei ole varaa parempaan.
[/quote]
Onko kyseessä vanha kerrostalo?
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 02:10"]Minulla on 140m2 kokoinen talo, mutta vain 8 huonekalua.
[/quote]
Mitkä ne huonekalut ovat?
Vaatehuoneessa kakkospakastin, taloudessamme ei ole telkkaria. Muutama vuosi sitten oli, muttei enää (en osaa sulkea sitä ja lähteä ovesta ulos :D + pikkulapsi aikoinaan kinusi koko ajan televisiota päälle). Nyt olkkari tuntuu kotoisalta kirjasto/kasvihuoneelta :).
Toi telkkarijuttu jaksaa aina kummastuttaa niitä jotka ei meitä tunne. En ole myöskään missään sosiaalisessa mediassa ja olen 20-30-vuotias.. En ole hippi enkä varsinkaan lestadiolainen. Käytännön tyyppi :).
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 11:50"]
Vaatehuoneessa kakkospakastin, taloudessamme ei ole telkkaria. Muutama vuosi sitten oli, muttei enää (en osaa sulkea sitä ja lähteä ovesta ulos :D + pikkulapsi aikoinaan kinusi koko ajan televisiota päälle). Nyt olkkari tuntuu kotoisalta kirjasto/kasvihuoneelta :).
Aa juu ja vielä, että seinällä on 2 akustista kitaraa, 1 ukulele ja 1 mandolino. Enkä osaa soittaa kunnolla ainuttakaan :D. Mutta kun mä olenkin se joka meidän kaveripiiristä laulaa. Soitan kyllä syntikkaa, mutta jostain syystä en ole sellaista omistanut vuosiin. Jep. Ehken sittenkään ole niin "käytännön tyyppi"..
Toi telkkarijuttu jaksaa aina kummastuttaa niitä jotka ei meitä tunne. En ole myöskään missään sosiaalisessa mediassa ja olen 20-30-vuotias.. En ole hippi enkä varsinkaan lestadiolainen. Käytännön tyyppi :).
[/quote]
Vanhasta autotallista tehty peli - ja leikkihuone