Lue keskustelun säännöt.
Alue: Aihe vapaa
Tyhmä(?) kysymys: Vanhempainyhdistykselle rahaa
22.08.2015 |
Tämä voi olla tyhmä kysymys, mutta saako vanhempainyhdistykselle antaa suoraan rahaa laittamalla yhdistyksen tilille? Vai onko tässä jotain Sääntö-Suomen kiemuroita, jonka vuoksi rahankeruu pitää mennä leivonnaisten myynnin, tapahtumien järjestämisten ym. kautta?
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Suomessa on oppivelvollisuus ja kouluun pitää mennä. Minä maksan veroja ja aika huomattavia summia vielä. Oletan että lapseni opiskelu kaikkine kuluineen katetaan näillä verovaroilla. Itse kun olin koulussa niin järjestimme myyjäisiä yms jolla kerättiin rahaa luokkaretkeen. Nyt kun tulee opettajalta viestiä että kynät on jätetty leväperäisesti jonnekkin luokan nurkkaan josta lapset ovat voineet omaan tahtiin hakea kynän joka tunnin alussa ja kynät on loppu sekä selkeä viesti että vanhempien pitää kustantaa kynät jatkossa. Jos opettajat eivät millään tavalla pidä huolta mistään asioista, en minäkään ala maksamaan yhtään ylimääräistä yhtään mistään. Teen pitkää työpäivää ja minulla on kaikki mitä tarvitsen. Onko nämä yhdistykset sitten jonkun työttömien vanhempien suojatyöpaikkoja vai mikä on kun rahan tarve on mieletön.
Meidän koulussa järjestetään discoja joissa on pääsymaksu. Lapseni on kantanut sinne nyt discoihin 1kk sisällä n. 20 EUR. Koulu on iso ja paikalla oli satoja lapsia, voisin väittää että tulot ovat aika huomattavat. Koulun välineistön hankinnat yms ei pitäisi kuulua millekkään vanhempain yhdistyksille vaan kaupunki / kunta on niiden rahoittaja. Tosin vaatisi vähän selkärankaa päättäjiltä yms jotta hommat saataisiin toimimaan.