Kiva asuinalue Turussa
Mikä olisi viihtyisä asuinalue lapsiperheelle Turussa tai lähikunnissa? Perheemme harkitsee Turun seudulle muuttoa miehen työn perässä.
Kommentit (65)
Teräsrautela. Pieni rauhallinen asuinalue keskellä kaikkia mahdollisia palveluja, silti ihan metsän ja luonnon lähellä. Alueella on ok-taloja, rivitaloja ja muutama pienkerrostalo. Ollaan asuttu jo pitkään, eikä pois aiota muuttaa. Keskustaan n. 4-5 km.
Korppoolaismäki, Nummen pakka, Uittamo, Ilpoinen, Ispoinen, Hannuunniittu, Itäharju.
Lähikunnissa on enemmän oman auton varassa, muuten kivoja paikkoja.
Hirvensalo. Paljon lapsiperheitä ja muutenkin mukavaa asua
Ruohonpää. Rauhallista seutua, paljon omakotitaloja. Lapsiperheitä, vanhuksia. Olen viihtynyt. Oma puutarhatontti noin 3 km Turun keskustasta. Alle 10 min.bussimatka keskustaan.
Tämä onkin jännä. Itse muutin 2v suitten Vantaalta Turkuun. Pieniä lapsia on perheessä, joten ok-talo on paras vaihtoehto. Mies ei halunnut Hirvensaloon, minä en halunnut mitään ikivanhaa homepesää tai liian pitkää työmatkaa ympäristökunnista. Mitä jäi jäljelle?
Todella vähän tarjontaa uudehkoista ok-taloista, varsinkin jos välttää yhdistelmää puutalo + sähkölämmitys.