Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olette saaneet puolisonne juomisen katkeamaan?

Vierailija
21.08.2015 |

Meillä mies juonu nyt lähes 1 1/2v joka ilta 7-16 olutta. Välissä jopa enemmän, alkaa jo ahdistaa ja haluaisin yrittää jotenkin saada katkaistua juomisen.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroamalla. Ainakaan en ole näkemässä :)

Vierailija
2/33 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan siihen pysty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole onneksi ongelmaa juomisen suhteen.

Vierailija
4/33 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osta viinaa kotiin...pirko

Vierailija
5/33 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero ja vaihtamalla puolisoa raittiimpaan.

Vierailija
6/33 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:44"]

Meillä mies juonu nyt lähes 1 1/2v joka ilta 7-16 olutta. Välissä jopa enemmän, alkaa jo ahdistaa ja haluaisin yrittää jotenkin saada katkaistua juomisen.

[/quote]

Se ei ole asia, johon sinä voit vaikuttaa. Omaan elämääsi voit.

Vierailija
7/33 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ottaa asian puheeksi puolisosi kanssa ja kertoa hänelle miltä juominen sinusta tuntuu. Loppu on hänestä itsestään kiinni. Alkoholistin on työstettävä asia itse. Sinun tehtäväsi on huolehtia omastasi ja mahdollisten lasten hyvinvoinnista. Vaikka sitten eroamalla.

Vierailija
8/33 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän voi itse siihen vaikuttaa, ei kukaan muu.

Voithan sä yrittää vedota häneen, että voisko vähentää... kun eihän se sitten onnistu, että samantien lopettaa. Sairaushan tuossa on jo kehittynyt.

Vierailija
10/33 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/33 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 23:43"]

Ei ole onneksi ongelmaa juomisen suhteen.

[/quote]

Tämä se olikin oiva neuvo ap:n kysymykseen!

Vierailija
12/33 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoppo ei lopeta juomista. Vaihda.

Vierailija
13/33 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut, että hän on kuin isänsä. Se pysähdytti. Mies ei halua lapselleen samanlaista lapsuutta kuin hänellä itsellään oli.

Vierailija
14/33 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että se pitää lähteä itsestä ja tiedän että mieheni jo itsekin kärsii tilanteesta. Ja olemme puhuneet tukihenkilön hommaamisesta. Täytyy toivoa että muutosta tapahtuu. Rakastan kuiten miestäni ja ero ei ole asia jota haluan miettiä. Ap

Vierailija
15/33 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut. Ero meneillään.

Vierailija
16/33 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 01:24"]

Tiedän että se pitää lähteä itsestä ja tiedän että mieheni jo itsekin kärsii tilanteesta. Ja olemme puhuneet tukihenkilön hommaamisesta. Täytyy toivoa että muutosta tapahtuu. Rakastan kuiten miestäni ja ero ei ole asia jota haluan miettiä. Ap

[/quote]

Jos rakastat miestäsi niin toimi tavalla, joka on hänen hyväkseen. Pelkkä muutoksen toivominen ei sellaista toimintaa ole. Mieti annatko omalla toiminnallasi ja tuellasi miehellesi paremmat mahdollisuudet alkoholisoitua entistä pahemmin.

Näissä asioissa mitään ei tapahdu ennenkuin mies itse haluaa muutosta. Ei pidä kertoa miehelle että rakastan sua juomisesta huolimatta jatka vaan samalla lailla kulta. Eihän miehellä silloin ole syytä raitistua. Mies tekee itse päätöksensä ja saatat jäädä valintatilanteessa kakkoseksi alkoholille.

Tiedosta myös se, että jos mies lakkaa juomasta niin käytännössä tilalle on pakko ottaa totaalinen alkoholikielto. Ja että entisessä juopossa tulee tapahtumaan muutoksia kun juominen loppuu. Parisuhteenne dynamiikka muuttuu. Jos siis mies raitistuu.

Vierailija
17/33 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:44"]

[/quote]

Katkolle ja sieltä lähete terapiaan. Tuo on jo sellainen putki että ei se siitä ilman ammattiapua miksikään enää muutu. Joko menette hoitoon, otat eron tai katsot kuinka mies dokaa omiin hautajaisiinsa asti.

Ja kyllä, menette, monikossa. Jos et sinä mene mukana, niin ei mene miehesikään. Sen verran monta alkoholistia on lähisuvussa nähty, toppuuteltu ja lopulta hautaan kannettu, että aika hyvä ymmärrys on asiasta...

Vierailija
18/33 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 15:35"]kyllä sen juomisen saa katkaistua. Isäni oli juoppo 20 v ja sai sen katkaistua. Eli kyllä mun miehellä vielä toivoa on :) Ei ole kuitenkaan väkivaltainen jne. Ap

[/quote]

Isäsi itse halusi lopettaa juomisen, miehesi ei halua. Siinä on vissi ero.  Kirjoitit jo aiemmin, että olette keskustelleen yhdessä johonkin hoitoon menemisestä, jotta SINÄ saisit apua ongelmaasi, joka miehen juominen on. 

Ole nyt rehellinen itsellesi ja tunnusta totuus: miehelläsi ei ole mitään syytä lopettaa juomista. Hänellä menee aivan hyvin nyt kun saa juoda tarpeeksi.

Vierailija
19/33 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 15:35"]kyllä sen juomisen saa katkaistua. Isäni oli juoppo 20 v ja sai sen katkaistua. Eli kyllä mun miehellä vielä toivoa on :) Ei ole kuitenkaan väkivaltainen jne. Ap

[/quote]

Isäsi itse halusi lopettaa juomisen, miehesi ei halua. Siinä on vissi ero.  Kirjoitit jo aiemmin, että olette keskustelleen yhdessä johonkin hoitoon menemisestä, jotta SINÄ saisit apua ongelmaasi, joka miehen juominen on. 

Ole nyt rehellinen itsellesi ja tunnusta totuus: miehelläsi ei ole mitään syytä lopettaa juomista. Hänellä menee aivan hyvin nyt kun saa juoda tarpeeksi.

Vierailija
20/33 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 21:20"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 15:35"]kyllä sen juomisen saa katkaistua. Isäni oli juoppo 20 v ja sai sen katkaistua. Eli kyllä mun miehellä vielä toivoa on :) Ei ole kuitenkaan väkivaltainen jne. Ap

[/quote]

[/quote] miten niin mieheni ei halua lopettaa?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi