Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En uskalla tulla Helsinkiin!

Vierailija
21.08.2015 |

Siis apua. Olen maalainen ja pitäis tulla ens kuussa koulutukseen Helsinkiin YKSIN! Miten selviän... En mitenkään. Se on liian suuri city mulle.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on kuule kaikki helpompaa kun maalla. Olen minäkin maalainen, mutta aina tuolla isolla kirkolla kaikki on sujunut helposti. Siellä kato ei haittaa vaikka menet väärään dösään tai eksyt johonkin kun siellä kulkee niitä kulkupelejä ympäriinsä 24/7 toisin kuin täällä. Toreja siellä väitetään olevan, mutta ne ei siis ole toreja; semmosia missä myytäs kalakukkoja ja lihiksiä niin että niiden perusteella ei kannata suunnistella. Omalla autolla voi olla hankalaa liikkua, en itse osannut kehä 3 sisäpuolella ajaa enää ollenkaan joten käytä julkisia niin ei mee hermot.

Vierailija
22/49 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin suuntaat keskustassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokenttäbussilla vaan keskustaan, bussisa on se hyvä puoli, että suurin osa matkustajista on todennäköisesti yhtä hämmentyneitä turisteja kuin sinäkin. Ja keskustasta voit katsoa reitin koulutuspaikalle etukäteen google mapsin street viewsta, niin tiedät etukäteen oikeat maamerkit ym, joita kohti suunnistaa.

Tuo street view on ollut mulle iso apu, kun mitään suuntavaistoa tai hahmotuskykyä ei omasta takaa löydy.

Vierailija
24/49 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hotellissa yötä, päivän reissu vaan. Kiitos ihanat ihmiset, yritän tsempata itteeni joka päivä että kyllä mä osaan! Tämä tuntuu varmaan naurettavalta jonkun mielestä...

Vierailija
25/49 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finlandia talolle pitäis ostata. Onko helppo? Vinkkejä?

Vierailija
26/49 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku on isompi

Vierailija
27/49 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:44"]En ole hotellissa yötä, päivän reissu vaan. Kiitos ihanat ihmiset, yritän tsempata itteeni joka päivä että kyllä mä osaan! Tämä tuntuu varmaan naurettavalta jonkun mielestä...
[/quote]

Kyllä mä tavallaan ymmärrän sua, mutta yritän saada sut vakuuttuneeksi siitä, että keskusta on oikeasti tosi pieni, ihan reippaasti vaan kysymään, niin pärjäät kyllä! Tsemppiä ja rohkaisevia ajatuksia sulle ja tervetuloa:)

nro.6

Vierailija
28/49 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:44"]

En ole hotellissa yötä, päivän reissu vaan. Kiitos ihanat ihmiset, yritän tsempata itteeni joka päivä että kyllä mä osaan! Tämä tuntuu varmaan naurettavalta jonkun mielestä...

[/quote]

http://www.reittiopas.fi/ mie ramppaan etelässä paikallisten kirona tämän tästä, ja vannon henk. koht. tuon nimeen. auttaa reittien hahmottamisessa hemmetin hyvin.

pitäs ens kuun puolivälissä taas käydä tekemässä vähän töitä.

-m35

Vierailija
29/49 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me helsinkiläiset toivotamme sinut tervetulleeksi ja neuvomme mielellämme, jos vaan pysäytät kadulla tai muualla ja kysyt. Pitäisi tosiaan olla joku sivusto, jonka kautta meitä vanhoja helsinkiläisiä voisi pyytää vapaaehtoisiksi, lyhytaikaisiksi oppaiksi; ollaan yleensä sen verran ilahtuneita, että meidän kivaan kaupunkiin tullaan käymään, että mielellämme autellaan.

T: "itsekin eksyilen ja törttöilen vieraissa paikoissa ja kaipaan apua (jota yleensä aina saan)"

Vierailija
31/49 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina pitää kysyä, jos on ongelmia. Apua olen myös saanut, kun olen suuni saanut auki.

Ymmärrän jännityksesi, mutta älä ruoki sitä enempää. Ihmisiä ne Helsingissäkin vaan on! Kivoja ovatkin. :)

Tutkit karttoja etukäteen hyvin. Itse tykkään tästä karttapalvelusta. Perinteinen puhelinluettelon kartta.

http://kartta.helsinginseutu.fi/

Tietysti, että millä kuljet? Hyviä sivuja siihenkin. Valmistaudut hyvin, niin se helpottaa myös hemmetisti.

Vierailija
32/49 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tuhannesti! On jo paljon rohkeampi olo. Tutkin noita karttoja etukäteen ja jos en osaa, kysyn. Te helsinkiläiset tunnutte olevan ihan mukavaa porukkaa.

Vierailija
33/49 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on hyvä paikka. Alkoi tehdä mieli sinne. Sulla on suuri seikkailu edessä.; ) Selviät kyllä!

Vierailija
35/49 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat taksin kentältä Finlandia-talolle. Hyvin helppoa, taksitolppa on heti kun pääset kentältä ulos. Ei voi eksyä.

Vierailija
36/49 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 23:12"]Otat taksin kentältä Finlandia-talolle. Hyvin helppoa, taksitolppa on heti kun pääset kentältä ulos. Ei voi eksyä.
[/quote]
Höpö höpö, et ota. Juna tai bussi, vastauksista kai selviää kumpi halvempi. Taksilla joudut Porvooseen. Stadis on mukavia auttavaisia ihmisiä, isommassa kaupungissa ei kukaan tiedä kuka on paikallinen ja kuka turisti eikä kummassakaan olotilassa ole mitään häpeämistä, tietenkään.

Vierailija
37/49 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, vahinkoalapeukku nro 33... Komppaan.

Vierailija
38/49 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:36"]

Bussilla kai selkeintä vielä, eli hyppäät 615, tai finnairin city bussiin ja pääset suoraan keskustaan, mikä hotelli sulla on?

[/quote]

Miten bussiin hypätään? Siis tarviiko jonkun lipun etukäteen ja pitääkö se leimata jossakin ja miten? Vai käykö kolikot?

Vierailija
39/49 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 01:55"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:36"]

Bussilla kai selkeintä vielä, eli hyppäät 615, tai finnairin city bussiin ja pääset suoraan keskustaan, mikä hotelli sulla on?

[/quote]

Miten bussiin hypätään? Siis tarviiko jonkun lipun etukäteen ja pitääkö se leimata jossakin ja miten? Vai käykö kolikot?

[/quote]

Kolikot käy, liian iso seteli ei. Vitonen ja kymppi ok.

Taksi tulis kentältä hurjan kalliiksi, oliskohan kuutisenkymppiä.

Vierailija
40/49 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:34"]Oon siis oikeesti semmosesta tuppukylästä ettei tosikaan. Nautin olostani täällä, ahdistaa jo se ihmispaljous ja kun pitää yksin osata suunnistaa. Surunaama.
[/quote]

Eikö siellä osata hymiöitäkään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan