Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raamattu on yhtä satukirjaa. Taivasta ei ole eikä helvettiä.

Vierailija
30.09.2006 |

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei usko Raamattuun. Mielestäni sinulla on aika vahva usko. Minä saan epävarmuudessani tukeutua Jumalaan. Toivo taivaasta tekee minut rauhalliseksi ja en niin pelkää kuolemaa. Mitä sinä uskot tapahtuvan kuoleman jälkeen? Etkö todella usko sinulla olevan henkeä? Kuoletko vain? Minä näin kerran unta helvetistä, ja en ikinä halua sinne! Oli tosi todellinen uni. Todella pelottava paikka Raamatunkin mukaan. En ole aiemmin oikein edes ajatellut asiaa, mutta uni sai minut etsimään Jumalaa ja rakkautta .

Vierailija
22/26 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kun ei usko Raamattuun. Mielestäni sinulla on aika vahva usko. Minä saan epävarmuudessani tukeutua Jumalaan. Toivo taivaasta tekee minut rauhalliseksi ja en niin pelkää kuolemaa. Mitä sinä uskot tapahtuvan kuoleman jälkeen? Etkö todella usko sinulla olevan henkeä? Kuoletko vain? Minä näin kerran unta helvetistä, ja en ikinä halua sinne! Oli tosi todellinen uni. Todella pelottava paikka Raamatunkin mukaan. En ole aiemmin oikein edes ajatellut asiaa, mutta uni sai minut etsimään Jumalaa ja rakkautta .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko jälleensyntymiseen. Kammottava ajatus. Jälleensyntymisessä on ajatus ansaita kohtalonsa. Minulle Raamattu antaa armon ja ei vaellusta maapallolla ansaiten nirvanan. Uskoa ei voi järjellä selittää ja todistella. Sen ottaa vastaan tai ei.

Vierailija
24/26 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että kuoleman jälkeen ei ole mitään. Yhtälailla kun ei ennen syntymääkään. Tämä on valitettavaa ja surullista mut tähän olen pohdinnoissani päätynyt, enkä voi sitä muuttaa vaan päättämällä alkaa uskoa johonkin mihin en oikeasti usko. En voi huijata itseäni, vaikka oliskin kiva ajatella et kuoleman jälkeen pääsee paratiisiin tai syntyy uudelleen.

Vierailija
25/26 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

todistaa itselleni että jumala, henkimaailma on olemassa.

Tosin, jumalalla ei ole uskontoa. Ne on ihmisten rakentamia järjestöjä, monien syitten takia perustettuja.

Uskon että maan päällä on vieraillut monia viisaampia joista Jeesus vain yksi.

En usko raamattuun enkä mihinkään tiettyyn uskontoon.

Kun kuolemme siirrymme henkimaailmaan ja joudumme itse kohtaamaan elämässämme tekemämme vääryydet.

En usko helvettiin myöskään.

Vierailija
26/26 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmaan ole bahai, mutta ko. uskonto on aika hyvin tiivistettynä noihin lauseisiisi.

Itse olen buddhalaisuuden harjoittaja ja olen sitä mieltä, että meillä kaikilla on sama päämäärä, mutta käytettävä matkatoimisto eroaa. Jos jonkun elämää ja henkistä kehittymistä tukee Raamattu, mikäpä siinä. Jos Koraani, hyvä meininki.

Olisi kuitenkin hyvä, että jokainen uskontoon, rotuun ja sukupuoleen katsomatta pystyisi soveltamaan uskoaan niin, että kunnioittaisi myös muiden elämäntapaa. Se, että minulle jumalien olemassaolo on yhdentekevää, ei tarkoita sitä, että jotenkin paheksuisin tai pitäisin huonompana ihmistä, joka jumaliin uskoo. Jokainen taaplaa tyylillään.

Raamatulla on ainakin se arvokas tehtävä, että varsinkin uuteen testamenttiin on kirjattu hienoja ajatuksia, kuten " rakasta lähimmäistä kuin kuin itseäsi" ja se, " joka on syytön, heittäköön ensimmäisen kiven" . BTW, nämä samat ajatukset esitti eräs Siddharta Gautama 500 vuotta aikaisemmin. Ja tosiaan, nämä samat ajatukset löytyvät muodossa tai toisessa kaikissa suurissa maailmanuskonnoissa. ;)

Ja pointti oli, että tuhannet vuodet hämärtävät historiallisen tarkkuuden, mutta sanoma on säilynyt meidänkin aikaamme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi