Onko sulla kansallispuku? Jos on, niin mikä?
Kommentit (13)
Eivät siis varsinaisesti ole minun, mutta käytettävissä tarvittaessa, ja minulle perintönä jäämässä.
Itselläni on Peräpohjolan puku (se sen nimi on muistaakseni), kun isän suku on sieltä kotoisin.
Isäni on viimeinen suvun jäsen, joka on syntynyt Jääskessä (tai noh, hän kyllä syntyi evakkomatkalla muualla Suomessa, mutta kuitenkin) ja hän oli vähän yli 3v, kun tuli viimeinen lähtö. Meidän sukunimikin pystytään jäljittämään just tuonne Jääskeen.
T. ap
Harrastan kansantanssia (olen tanssinut pikkulikasta asti, aloitin 7-8-vuotiaana). Meidän ryhmän esiintymisasuna on kansallispuvut ja paria ihmistä lukuunottamatta, ryhmän puvut ovat karjalaisia.
Olen myös pitänyt pukua juhlissa; sukujuhlissa, karjalaisilla kesäjuhlilla, häissä jne.
Myös miehelläni on kansallispuku, Johanneksen. Myös mieheni harrastaa kansantanssia.
Meidän pojilla on myöskin Johanneksen puvut.
T. ap
Joskus saatan lisätä siihen saunavihdan ja kaljapullon.
Mööh, persiistä ovat noin yleensä ottaen. Eniten tykkäisin pohjanmaan häjyjen miesten huopahatusta, se on cool. Tosin olen hattufani nyt muutoinkin. :)
Sini-valkoinen, jossa lukee club a ja puna-musta jossa rinnassa lukee RaiSki
Mitä sellaisella tekee? Kamalan näkösiä, ja sitten vielä ne sukat ja kengät. Ei herrajestas!
Ja harrastuksena tietysti tanhu?
Vierailija:
Mitä sellaisella tekee? Kamalan näkösiä, ja sitten vielä ne sukat ja kengät. Ei herrajestas!
Ja harrastuksena tietysti tanhu?
Suomalaiset kansallispuvut ovat maailman kauneimpia. Ja mitkä sukat? Karjalalaisissa puvuissa on kyllä villasukat, mutta kyllä noiden kanssa saa käyttää tavallisia valkoisia nilkkasukkia. Jossain puvuissa on tietenkin punaiset sukat. Ja mitä noihin kenkiin tulee, niin mitä niistä? Supikkaat ovat kauniita.
Ja mitä vikaa tanhussa on? Ei sitten mitään DORKA. Et taida edes tietää mitä tanhu on, saatikka koskaan edes ollut katsomassa mitään esitystä.
Mulla on munsalan kansallispuku, äitini vanha. Joskus olen käyttänyt sitä juhlissa.
Tuolla se vaatehuoneen perällä homehtuu.. Enempi tuli käytettyä kun olin pieni (sama puku, eri koko) kun tanhu oli yksi harrastuksista.
Tosin se on sen verran pieni, että hengittäminen se päällä tuottaa vaikeuksia, joten en enää käytä sitä.
Nuorena harrastin kansantanssia.
Mutta en muista koska olisin viimeksi käyttänyt. Etelä-Pohjanmaan eli Härmän-Isonkyrön naisen kansallispuku.