Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~Mokkapalat~

Vierailija
07.10.2006 |

Voisitteko kertoa minulle kirjaimellisesti miten mokkapalat saa onnistumaan? Lähes aina kuorrutus ei onnistu, tai pohjasta tulee lättänä tai molemmat.

Eniten kuitenkin mietityttää tämä kuorrutus, missään näkemässäni ohjeessa ei kerrota muuta kuin sekotetaan kuorrutuksen ainekset. Pitääkö nesteen olla kuumaa vai kylmää, keitetäänkö vai ei ym..??

Jos joku olisi oikein ystävällinen ja tarjoaisi minulle pienen herkuttelu hetken;)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoitan sen kun on tarpeen.

Vierailija
2/12 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen sen niin, että sulatan rasvan mikrossa suht tilavassa kipossa. Rasvan ei tarvi mitenkään kiehua, otan sen mikrosta, kun on lämmintä ja hyvin sulanut. Siihen sekoitan hyvin kaikki muut ainekset ja aina on onnistunut hyvin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
4/12 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää tomusokeria vaan niin sakenee ja kökötkin häviävät =)

Vierailija
5/12 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää ensinnäkin tomusokeri (sekä kaakaojauhe) siivilän läpi, se voi auttaa asiaa. Vatkaa lisäksi vaikkapa vispilällä kevyesti tomusokeri ym. sekaan, vaikkapa vähitellen lisäillen, niin uskoisin, että kokkareita ei pääse tulemaan. Ja, niin kuin edellä mainittiin, jotta saat tukevampaa seosta, laita enemmän tomusokeria.

T. 3

Vierailija
6/12 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivilän läpi olen aina laittanu, ja aika paljon sitä sokeria on tullut, mutta pitää vaan laittaa kai lisää. Sulaako se sokeri vaan haaleaan rasvaan? Pitääkö kahvin olla sitten kylmää vai kuumaa?

Tuntuu että oon ihan tohelo:/

Vierailija
7/12 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuorrutus niin, että sekoitat ensin tomusokerin ym. kuivat aineet, lisäät sitten rasvan ja kahvin ja sekoitat. Kahvia lisäämällä voit sitten tehdä kuorrutteesta " löysempää" jos on liian jäykkää..

Vierailija
8/12 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäämällä kuiviin aineisiin nestettä kunnes sopivaa

Vierailija
9/12 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Minä teen yleensä kuorrutuksen näin: Sekoitan kulhossa tomusokeria, kaakaojauhetta ja joskus myös vaniliinisokeria sekaisin. En siivilöi. Sulatan mikrossa voita. Lorautan samantien sulaneen voin tomusokerin yms sekaan, eli voi on aika kuumaa. Sen jälkeen lorautan kahvia. Kahvi on toisinaan ihan kylmää. Sitten vain sekoittelen aineet keskenään, kunnes tulee tasaista ja hyvänmakuista kuorrutetta. Saatan lisätä myös maitoa sekaan, koska mielestäni kahvia ei voi laittaa liikaa kuorrutteeseen. Siis minä en tykkää jos maistuu liikaa kahville. Tomusokeriakin joutuu joskus lisäilemään, että tulee sopivan paksuista. Sekoitan kuorrutuksen joko haarukalla tai käsivispilällä. Ei kun testaamaan vain kuorrutteen tekoa vielä, kyllä siitä joku päivä vielä hyvä tulee! :)

Vierailija
10/12 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pitääkö kahvin olla kylmää vai kuumaa? ap

Vierailija
11/12 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levitin sen jäähtyneen pohjan päälle, se oli hyvä, mutta kun se tarpeeksi jäähtyi ja laitoin sen jääkaappiin siitä kuorrutteesta tuli kova, ja lohkeileva. Mistä tämä johtuu? Eikös se normaalisti pysy kuitenkin vähän sellasena pehmeenä, eikä siitä tule ihan " sirpaletta" ??

Mikä meni vikaan?

AP

Vierailija
12/12 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut itse teen kuorrutuksen niin että sekoitan sen tomusokerin ja sulatetun voin, sekä vaniljasokerin ensin. Sitten lorauttelen kuumaa kahvia ihan vähän kerrallaan (ohjeessa n. 10rkl) ja kuorrutus on valmista kun se on sopivan notkeaa. Eli melkeen valuu pohjan päältä kun levittää. Jos kuorrutus on ollut liian paksua eli liian vähän kahvia, se voi lohkeilla.

Vierailija:

Levitin sen jäähtyneen pohjan päälle, se oli hyvä, mutta kun se tarpeeksi jäähtyi ja laitoin sen jääkaappiin siitä kuorrutteesta tuli kova, ja lohkeileva. Mistä tämä johtuu? Eikös se normaalisti pysy kuitenkin vähän sellasena pehmeenä, eikä siitä tule ihan " sirpaletta" ??

Mikä meni vikaan?

AP