Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteiskuntasopimus: voitteko selventää?

Vierailija
21.08.2015 |

Olen duunari, nettoan alle 2000e/kk, teen täyttä työaikaa eli 8,5h/päivä. Jos minä teen vieläkin enemmän töitä samalla palkalla niin miten se luo meidän yritykseen enemmän työpaikkoja? Vääntäkää nyt ihan rautalangasta, koska minusta tuntuu että jos me aletaan tehdä enemmän vähemmällä niin ensimmäisenä saa kenkää tuo ainoa osa-aikainen. Mitä olen ymmärtänyt väärin?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

EK:n ja hallituksen mielestä se luo kysyntää työlle kun tekee enemmän. Eli kun naputat entisen 8h. sijaan 12h. päivässä muottiin postilaatikoita niin postilaatikoille tulee kysyntää ja ne voi myydöä nykyistä OVH. 50e. halvemmalla esim. 49,99e. kpl. hintaan. se jos joku on sitä 5% tuottavuushyppyä!

Vierailija
2/2 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 19:34"]EK:n ja hallituksen mielestä se luo kysyntää työlle kun tekee enemmän. Eli kun naputat entisen 8h. sijaan 12h. päivässä muottiin postilaatikoita niin postilaatikoille tulee kysyntää ja ne voi myydöä nykyistä OVH. 50e. halvemmalla esim. 49,99e. kpl. hintaan. se jos joku on sitä 5% tuottavuushyppyä!
[/quote]
Eli joku on kristallipallosta katsonut että kysyntä kasvaa jos tehdään enemmän vähemmällä? Mitäs helvettiä? Eihän se nyt myyntiä lisää jos minä teen enemmän töitä - tuotantoa kyllä, mutta silloinkin tuo yksi osa-aikainen saa lähteä koska hänen työnsä siirtyy minulle. Eli miten tämä nyt edelleenkään lisää työpaikkoja jos myynti ei lisäänny? Anteeksi, olen varmaan hyvin yksinkertainen kun en millään tätä ymmärrä. Ei kukaan osta halpaakaan tuotetta jos sille ei ole kysyntää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla