Miten narsisti käyttäytyy kun hänet romahduttaa?
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Hautoo kostoa sairaassa mielessään ja sitten kostaa.
Lisäisin, että jos narsisti ei voi kostaa hänet "romahduttaneelle" taholle koska välit menivät poikki, niin tarvitsee kostolleen kuitenkin uhrin ja se voi olla esim. hovista joku viaton, joka ei muutoin olisi hyökkäystä päällensä saanut. Tarvitsee tällaisen "pelien" kohteen koko ajan, jonkun jota kiusata. Läheiset saavat tuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hautoo kostoa sairaassa mielessään ja sitten kostaa.
Lisäisin, että jos narsisti ei voi kostaa hänet "romahduttaneelle" taholle koska välit menivät poikki, niin tarvitsee kostolleen kuitenkin uhrin ja se voi olla esim. hovista joku viaton, joka ei muutoin olisi hyökkäystä päällensä saanut. Tarvitsee tällaisen "pelien" kohteen koko ajan, jonkun jota kiusata. Läheiset saavat tuta.
Tämä on totta. Joku saa paskan niskaansa todennäköisesti.
Mites tää narsistinen loukkaantuminen/uhrautuminen? Miten pitkään se voi jatkua ja millaisiin mittasuhteisiin päästä?
Minun mieheni on narsisti ja hänellä meni jossakin vaiheessa tosi lujaa (en ollut silloin vielä kuvioissa). Hän ajautui psykoosiin ja söi parikymmentä vuotta lääkkeitä psykoosiin.
Nyt lääkkeet lopetettu. Entinen kauppias eli osaa toisten kyykyttämisen. Itse ei tee mitään. On kuulema tosi kiireinen. Itselläni olo, että olen vain kotiapulainen.
Narsku kostaa kyllä vaikka pitkänkin ajan kuluttua.
Mutta jos tilanne on sellainen että ei voi kostaa asan omaiselle, kostaa hän jollekin muulle. Hän hakee oikeutuksen itselleen niin kauan että on mielestään saanut rittävästi oikeutta itselleen.
Johtotehtävissä olevat narskut ovat vaarallisia, koska he voivat yrittää shapotoida inhoamansa henkilön koko työuran laajojen verkostojensa ja älykkyytensä ansiosta.
Mä olen vain onnellinen, että pääsin narsistista eroon. Välejä ei ollut enää pitkään aikaan, mutta kiusaaminen jatkui. Lopulta muutin pois. Salasin tietoni. Näen kyllä painajaisia vieläkin, mutta en ole enää hänen valtapiirissään.
Luultavasti joku perii paikkani. Mustamaalaus on alkanut ja tulee jatkumaan. Onneksi ihan kaikki esim naapurit eivät tule tätä uskomaan.
Mutta minä olen vapaa.
Joskus hyvin harvoin käy niin, että narsisti jää oikeasti yksin. Ja silloin hän tuhoutuu. Esimerkiksi tämä hirviö Epstein, joka sitten h*rttäytyi selliinsä. Hänen naisrikoskumppaninsa on sinnikkäämpi, vankilastakin tehtailee vielä jotain oikeusjuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Narsisti tosiaan osaa rähjätä, kritisoida ja uhkailla suljetun oven takana kahden kesken niin, ettei kukaan ulkopuolinen ole kuulemassa tai näkemässä.
Helena K
En ymmärrä miksi tavoitteena olisi jonkun romahduttaminen? Yleensä uhriutuu ja jatkaa samaan malliin. Joillakin on aivotoiminnot aika samanlaiset, ei voi muuttaa ja jokainen elää tavallaan. Mutta tietenkin pahempi jos sellainen toimii alalla jossa on asiakkaita, silloin se on ikävämpi juttu.