Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut ovat niin epäkohteliaita?:(

Vierailija
21.08.2015 |

Äskenkin ulkona huomasin tämän, väistin koirieni kanssa nuorta naista ja pyysin anteeksi kun toinen koiristani oli hyppimässä iloisesti hänen luokseen niin tämä nainen katsoo minua todella vihaisesti ja halveksien.. En oikein ymmärtänyt miksi. Ehkäpä hän vihaa eläimiä.

Muutenkin olen huomannut miten monet suorastaan häkeltyvät siitä jos itse hymyilee ja puhuu nätisti jos kysyy vaikkapa tietä tms.

Mun mielestä on tärkeää miten kohtelemme toisia ja jo pienet teot ja sanat vaikuttavat paljon.
Levitetään rakkautta ja rauhaa :)

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 17:51"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 17:39"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 17:31"]Mä pelkään koiria enkä todellakaan hymyile takaisin jos jonku ruffe ilosesti haluaa tulla moikkaamaan mua ja omistaja vaan hymyiler ja pyytelee anteeks.
Kouluta rakkis ja pidä ne aisoissa. Kaikki ei sun pikku puudeleistas tykkää.
[/quote]

Ymmärrän tämän hyvin, mutta se on vain koira ja vielä pentu niin on kaikesta niin iloinen ja kiinnostunut.

Tässä näkee myös tämän itse ongelman, miksi tästä asiasta pitää olla niin vihainen? En todellakaan tarkoita että kaikkien ihmisten pitää rakastaa koiriani mutta jos pyydän anteeksi niin pidän vähän kummallisena käytöksenä sitä jos saan naaman vääntelyä vastaukseksi..
[/quote]

Kuten jo edellä mainittiin niin pelko saa vihaamaan pelon kohdetta.
En tarkituksella ole vihainen, vaan yksinkertaisesti pelko on se joka aiheuttaa herkästi suuttumusta ja ärtymystä.
En ole anoppinikaan luona käynyt enää pariin vuoteen, koska pelkään hänen koiriaan. Hän ei asiaa tunnu ymmärtävänja hokee, miten mun pitäisi vaan olla rohkea ja reipas. Mites olet kun pelko valtaa koko kropan ja koira aistii sen myös?
Maailmasta löytyy yksi koirarotu johon luotan noin 95% ja sekin johtuu siitä, ettei koskaan ko rodun edustajista yksikään ole ollut aggressiivinen minua kohtaan.
Pennut taas on asia eri, mutta jos on ison rodun pentu on sinulla omistajana vastuu koirastasi ja sinun on pystyttävä hallitseman jopa se holtiton pentukin.

Eli jos minä sinua äkäisesti mulkasen kun koirasi tulee luokseni loikkimaan niin älä ota sitä henkilökohtaisuutena vaan yritä ymmärtää, että pelko on se joka minut lamauttaa ja saa vihaiseksi.
[/quote]

Kannattaisiko harkita terapiaa? Kuulostaa hyvin kummalliselta suhtautumisesi... Lamauttava pelko:DDDDD

Vierailija
22/30 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 17:54"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 17:51"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 17:39"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 17:31"]Mä pelkään koiria enkä todellakaan hymyile takaisin jos jonku ruffe ilosesti haluaa tulla moikkaamaan mua ja omistaja vaan hymyiler ja pyytelee anteeks.
[/quote]

Ymmärrän tämän hyvin, mutta se on vain koira ja vielä pentu niin on kaikesta niin iloinen ja kiinnostunut.

Tässä näkee myös tämän itse ongelman, miksi tästä asiasta pitää olla niin vihainen? En todellakaan tarkoita että kaikkien ihmisten pitää rakastaa koiriani mutta jos pyydän anteeksi niin pidän vähän kummallisena käytöksenä sitä jos saan naaman vääntelyä vastaukseksi..
[/quote]

En tarkituksella ole vihainen, vaan yksinkertaisesti pelko on se joka aiheuttaa herkästi suuttumusta ja ärtymystä.
En ole anoppinikaan luona käynyt enää pariin vuoteen, koska pelkään hänen koiriaan. Hän ei asiaa tunnu ymmärtävänja hokee, miten mun pitäisi vaan olla rohkea ja reipas. Mites olet kun pelko valtaa koko kropan ja koira aistii sen myös?
Maailmasta löytyy yksi koirarotu johon luotan noin 95% ja sekin johtuu siitä, ettei koskaan ko rodun edustajista yksikään ole ollut aggressiivinen minua kohtaan.
Pennut taas on asia eri, mutta jos on ison rodun pentu on sinulla omistajana vastuu koirastasi ja sinun on pystyttävä hallitseman jopa se holtiton pentukin.

Eli jos minä sinua äkäisesti mulkasen kun koirasi tulee luokseni loikkimaan niin älä ota sitä henkilökohtaisuutena vaan yritä ymmärtää, että pelko on se joka minut lamauttaa ja saa vihaiseksi.
[/quote]

Kannattaisiko harkita terapiaa? Kuulostaa hyvin kummalliselta suhtautumisesi... Lamauttava pelko:DDDDD
[/quote]

Naureskele vain. Et tule varmaan koskaan ymmärtämään tuota, että pelko todellakin lamauttaa ihmisiä.
En kaipaa terapiaa kiitosta vain, mut sulle se vois tehdä hyvää käydä keskustelemassa psykologiasta ja pelkotiloista ylipäänsä. Ehkä sitten ymmärtäisit pikkuisen enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla on hevonen (ymmärrän sen, että iso eläin voi olla pelottava, itsekin pelkään mm. lehmiä), mutta miksi silti pitää olla epäkohtelias? Ei ole ihan yksi eikä kaksi kertaa, kun joku kommentoi lemmikkiäni sanoilla "hyi vittu" ja syyksi kerrotaan, että koska pelkää niitä. :/

Vierailija
24/30 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 17:51"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 17:39"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 17:31"]Mä pelkään koiria enkä todellakaan hymyile takaisin jos jonku ruffe ilosesti haluaa tulla moikkaamaan mua ja omistaja vaan hymyiler ja pyytelee anteeks.
[/quote]

[/quote]

[/quote]

En ole aikaisemmin ajatellut asiaa noin, tosi kurjaa että joudut pelkäämään koiria, suurin osa ovat täysin harmittomia :(

Mutta siis sanon vielä, en nyt puhunut pelkästään tästä yhdestä naisesta :D En mäkään aina jaksa hymyillä ja mullakin on huonoja päiviä, en vain halua levittää sitä huonoa oloani muille ihmisille, enkä nyt tarkoita tätä naista joka ehkä hämmentyikin pennun reaktiosta.

Toivottavasti pääset pelostasi eroon, ei kuulosta mukavalta ollenkaan :(

AP

Vierailija
25/30 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 18:00"]Joo, mulla on hevonen (ymmärrän sen, että iso eläin voi olla pelottava, itsekin pelkään mm. lehmiä), mutta miksi silti pitää olla epäkohtelias? Ei ole ihan yksi eikä kaksi kertaa, kun joku kommentoi lemmikkiäni sanoilla "hyi vittu" ja syyksi kerrotaan, että koska pelkää niitä. :/
[/quote]

Älä välitä niistä, jollain ihmisillä ei ole ollenkaan tilannetajua tai käytöstapoja :(

Vierailija
26/30 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 17:54"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 17:51"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 17:39"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 17:31"]Mä pelkään koiria enkä todellakaan hymyile takaisin jos jonku ruffe ilosesti haluaa tulla moikkaamaan mua ja omistaja vaan hymyiler ja pyytelee anteeks.
[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sanoisin, että voit olla onnellinen jos et ole ikinä ollut niin peloissasi, että se lamauttaa. Ei ole mikään mukava tunne. :/

Vierailija
27/30 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 18:01"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 17:51"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 17:39"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 17:31"]Mä pelkään koiria enkä todellakaan hymyile takaisin jos jonku ruffe ilosesti haluaa tulla moikkaamaan mua ja omistaja vaan hymyiler ja pyytelee anteeks.
[/quote]

[/quote]

[/quote]

En ole aikaisemmin ajatellut asiaa noin, tosi kurjaa että joudut pelkäämään koiria, suurin osa ovat täysin harmittomia :(

Mutta siis sanon vielä, en nyt puhunut pelkästään tästä yhdestä naisesta :D En mäkään aina jaksa hymyillä ja mullakin on huonoja päiviä, en vain halua levittää sitä huonoa oloani muille ihmisille, enkä nyt tarkoita tätä naista joka ehkä hämmentyikin pennun reaktiosta.

Toivottavasti pääset pelostasi eroon, ei kuulosta mukavalta ollenkaan :(

AP
[/quote]

Pelko ei todellakaan ole mukava, se hallitsee mun elämää aika paljonkin.
Ja tiedän, että valtaosa koirista on ystävällisiä ja rakastaa kaikkia ihmisiä jotka hipaseekin niitä, mut pelko on juurtunu jo syvälle vuosien saatossa.
Mun kimppuuni on käyny muutama koira ja yks koirista sai aikaan aika pahatkin haavat, joita sairaalassa hoidettiin hyvän tovin aikaa.

Totta, huonoja päiviä on meillä kaikilla. Ja ite joskus sorrun siihen, että mulkoilen kanssaihmisiä murhaavasti. Joskus jopa ihan vaan miettiessäni näytän kuulemma äkäseltä. :D
Yritän kyllä olla naama kohtuu peruslukemilla tai jopa hymyillä jos mulle joku hymyilee. Useimmiten vaan liikun ajatuksiini uppoutuneena niin saatan näyttää äkäseltä, sitä kuitenkaan olematta.

Ehkä joskus pääsen pelostani eroon tai sitten en koskaan. Sen näyttää aika sit.

Vierailija
28/30 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä suomalaista häpeäkulttuuria. Ei täällä mitään positiivisia tunteita saa näyttää. Itse olen positiivinen ihminen ja ihmettelen sitä paheksuntaa, mitä ihmiset harrastavat. Onko se jotenkin joltain muulta pois? Tuntuu siltä, että nämä negatiiviset ihmiset pitävät näitä iloisia jotenkin leuhkoina, kun eivät häpeä tarpeeksi.

Vierailija
29/30 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu varsinkin näin myyjänä saa hymyn takana välillä kiristellä hampaita.

Vierailija
30/30 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta samaa olen monesti miettinyt. Aloitin kaksi viikkoa sitten uudessa työpaikassa ja suurin osa uusista työkavereista (yht. n 30 hlöä) on aika epäkohteliaita ja töykeitä :( Ja puhun siis ihan esim. tervehtimisestä. Itse olen ihan normaali ja ulospäinsuuntautunut ihminen, mutta ehkä muut töissä ovat vain hitaasti lämpenevää porukkaa...