Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi väestönsuojista puhutaan niin paljon?

Vierailija
15.03.2022 |

Nyt sellaista tilannetta ei ole että tarvitsisi värstönsuojaa. Jos sellainen tilanne tulisi että niitä tultaisiin tarvitsemaan Suomessa, niin ainakin itse minä lähtisin Suomesta silloin.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, sellainen tilanne kuten esim hyökkäys ei tapahdu yllätyksenä, Ukrainassakin tilanteeseen saatiin valmistautua muutamalla kuukaudella

Kun taas sellainen tilanne kuten kemikaalionnettomuus tapahtuu yllätyksenä.

Riski kemikaalionnettomuuten ei minun tietpjeni mukaan ole isompi kuin ennenkään, silti nyt ihmiset hössöttävät väestönsuojista

Kun olet noin tietävä, voisitko vinkata seuraavat eurojackpot numerot.

Vierailija
22/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pommisuojissa saattaa tätä nykyä olla myyräkuumetta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pelkurit puhuu aina Suomesta lähtemisestä jos tulee puhe kriisinajoista? Paskahousujen puheita. Kyllä nyt kelpaa kaikki kun eteen kannetaan mutta kun pitäisi takaisin jotain antaa niin ei kun suksi karkuun vaan.

Ei minua kiinnosta vittuakaan antaa tälle maalle mitään joka verottaa minut rahattomaksi

Vierailija
24/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pelkurit puhuu aina Suomesta lähtemisestä jos tulee puhe kriisinajoista? Paskahousujen puheita. Kyllä nyt kelpaa kaikki kun eteen kannetaan mutta kun pitäisi takaisin jotain antaa niin ei kun suksi karkuun vaan.

Ei minua kiinnosta vittuakaan antaa tälle maalle mitään joka verottaa minut rahattomaksi

Eikö täältä voi lähteä ennen varsinaista kriisiä?

Vierailija
25/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö täältä voi lähteä ennen varsinaista kriisiä?

Ajattelin pysyä täällä kunnes joku kriisi alkaa lähestyä. Sitten jatkan elämää normaalisti jossakin muualla

Vierailija
26/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä! Jos Suomeen tulee kriisi niin se on ainoastaan meidän asioista päättävien poliitikkojen syytä. Kriisin hoitaminen on ainoastaan heidän vastuulla.

Vierailija
27/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskanderit ovat tulossa. Ei kestä kerrostalokaan.

Kohta rautaa sataa taivaalta.

Vierailija
28/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Juuri näin aion toimia. Taistele, kuole tai vammaudu minunkin puolestani, ole hyvä.

Vierailija
29/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idän hyökkääminen Suomeen pelottaa.

Vierailija
30/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iskanderit ovat tulossa. Ei kestä kerrostalokaan.

Kohta rautaa sataa taivaalta.

Rautaa saattaa ehkä puolen tai kokonaisen vuoden kuluttua, mutta nyt ei tarvitse rautasateeseen varautua

Vierailija
31/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskander salaatti

Vierailija
32/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Idän hyökkääminen Suomeen pelottaa.

Itä on hyökkäämässä Ukrainassa. Jos Suomelle joskus alkaa uhitella, niin ehdimme kyllä vaihtaa maata.

Vierailija
33/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskander kebab siis

Vierailija
34/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iskander kebab siis

Iskander tulee suoraan niskaasi

Vierailija
35/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde Wikipedia: Väestönsuoja

VÄESTÖNSUOJA EI SUOJAA NORMAALIOLOJEN Käytössä :Mahdollisilta myrkyllisiltä kaasuilta, savulta tai radioaktiiviselta aineelta.

Väestönsuojassa on normaalioloissa käytössä sama ilmanvaihto kuin kiinteistön muissakin tiloissa, joten

ilmanvaihto levittää mahdollista ulkona olevaa kaasua tms. väestönsuojaan kuten muihinkin tiloihin!

Mikäli väestönsuoja haluttaisiin ottaa käyttöön myrkyllisiltä aineilta suojautumiseen, tulisi ilmanvaihto ja väestönsuoja

valmistella sulkutilaan ja suojassa Pitäisi OTTAA Käyttöön ERITYISSUODATIN, JOKA SISÄLTÄÄ Hiukkas- JA KAASUSUODATTIMEN.

Viranomaiset Varoittavat kansalaisia kaasusta tai muusta vaarallisesta aineesta vaaratiedotteella tai yleisellä vaaramerkillä, jolloin tulee siirtyä

välittömästi Lähimpiin SISÄTILOIHIN, sulkea ovet ja ikkunat sekä pysäyttää ilmanvaihto.

Useat vaarallisista kaasuista ovat ilmaa painavampia kaasuja, painuvat alaspäin ja kerääntyvät helposti pohjakerroksiin.

PYSYTTELE Siis MIELUITEN ylemmissä kerroksissa.

Ilmaa kevyemmät kaasut taas hajaantuvat helposti ilmavirran mukana, eivätkä välttämättä

aiheuta vaaraa ihmisille.

Jos EI ole väestönsuoja lähettyvillä tai sitä ei ole,

Minulla ei ole väestönsuojaa lähettyvillä, mihin minun pitää mennä?

Monilla alueilla ei ole lainkaan yleisiä suojatiloja tai ne eivät riitä kaikille.

Tällöin suojatoimista vastaavat asukkaat itse ja silloin

suojaudutaan tilapäisiin suojiin eli käytännössä kotona sisätiloihin

. Esimerkiksi säteilyonnettomuustilanteissa sisälle suojautuminen ja ilmanvaihdon pysäyttäminen ovat riittäviä toimenpiteitä.

Väestönsuojiin suojautuminen ei ole monessa vakavassakaan tilanteessa

ensimmäinen toimenpide, vaan väestö siirretään ensisijaisesti turvallisemmalle alueelle.

Vierailija
36/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VÄESTÖNSUOJA EI SUOJAA NORMAALIOLOJEN Käytössä :Mahdollisilta myrkyllisiltä kaasuilta, savulta tai radioaktiiviselta aineelta.

Väestönsuojassa on normaalioloissa käytössä sama ilmanvaihto kuin kiinteistön muissakin tiloissa, joten

ilmanvaihto levittää mahdollista ulkona olevaa kaasua tms. väestönsuojaan kuten muihinkin tiloihin!

Mikäli väestönsuoja haluttaisiin ottaa käyttöön myrkyllisiltä aineilta suojautumiseen, tulisi ilmanvaihto ja väestönsuoja

valmistella sulkutilaan ja suojassa Pitäisi OTTAA Käyttöön ERITYISSUODATIN, JOKA SISÄLTÄÄ Hiukkas- JA KAASUSUODATTIMEN.

Viranomaiset Varoittavat kansalaisia kaasusta tai muusta vaarallisesta aineesta vaaratiedotteella tai yleisellä vaaramerkillä, jolloin tulee siirtyä

välittömästi Lähimpiin SISÄTILOIHIN, sulkea ovet ja ikkunat sekä pysäyttää ilmanvaihto.

Useat vaarallisista kaasuista ovat ilmaa painavampia kaasuja, painuvat alaspäin ja kerääntyvät helposti pohjakerroksiin.

Ilmaa kevyemmät kaasut taas hajaantuvat helposti ilmavirran mukana, eivätkä välttämättä

Monilla alueilla ei ole lainkaan yleisiä suojatiloja tai ne eivät riitä kaikille.

. Esimerkiksi säteilyonnettomuustilanteissa sisälle suojautuminen ja ilmanvaihdon pysäyttäminen ovat riittäviä toimenpiteitä.

ensimmäinen toimenpide, vaan väestö siirretään ensisijaisesti turvallisemmalle alueelle.

En tule tarvitsemaan väestönsuojaa. Olen jo elämässä luksuselämää ulkomailla

Vierailija
37/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne luulee että venäjä tekee läphipäivinä yllätyshyökkäyksen Suomeen. Varsinkin itärajalla asuvat ovat ihan paskat housussa vaikka rajan toisella puolella on rauhallista.

Ei täälä rajalla olla paskat housuissa! Silmä tarkkana seurataan rajantakaista liikettä! Ja liikettä on! Joten kannattaa olla varuillaan.

Ukrainassa kannattaa olla varuillaan. Köyhä Venäjä ei hyökkää kahteen maahan samaan aikaan ja valmisteluun menee nähtävästi muutenkin useita kuukausia.

Jep. Mutta valmisteluja kuitenkin tehdään tähänkin suuntaan jo nyt. Että tarkkana vaan poijaat.

Vierailija
38/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Juuri näin aion toimia. Taistele, kuole tai vammaudu minunkin puolestani, ole hyvä.

Sinun puolestasi? No en todellakaan sinun puolestasi vaan omasta ja ystävieni puolesta. Sinun puolestasi en tekisi yhtään mitään. Minun puolestani sinä saisit märäntyä elävältä.

Vierailija
39/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tule tarvitsemaan väestönsuojaa. Olen jo elämässä luksuselämää ulkomailla

No tuskin siellä pietarissa mitään luksuselämää vietetään.

Vierailija
40/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyr*ällä tapettava 7.8 miljardia ihmistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän