Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi autoilijalle ja suojatien ylittäjälle palaa samaan aikaan vihreä?

Vierailija
21.08.2015 |

Sen takia monet onnettomuudet tapahtuvat. Molemmat luulevat, että nyt on heidän vuoronsa. :`(

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 16:28"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 16:26"]Koska silmät on kaikilla päässä. Ympäristöään on suotavaa seurata.
[/quote]
Pienet lapset tottelevat vain annettuja ohjeita. "Ylitä tie vasta kun sinulla palaa vihreä." Ap
[/quote]
Minä olen opettanut lapselleni, että vaikka palaisi vihreä, pitää aina varmistua siitä, että autoilija on hänet huomannut ja väistää. Mutta joka tapauksessa siis jääntyvällä on se väistämisvelvollisuus. Lisäksi joku saattaa ajaa päin punaisia, tai "vanhoilla vihreillä" kuten täällä Oulussa tuntuu olevan tapana.

Vierailija
22/33 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 16:32"]

Ihan oikeasti, ei kaikki autoilijat todellakaan tiedä/muista tai välitä kääntyvän auton väistämisvelvolöisuudesta. Itse katson aina pysähtyykö auto vaikka vihreä palaa, sillä aina ei pysähdy. Mutta kuinkas teroitat lapselle, joka luottaa sääntöjen noudattamiseen?Itkettää tapaus. Mikä hirveä tuska läheisille.

[/quote]

Mitä sä oikein selität? Ei tiedä/muista! Herätys idiootti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 16:32"]Ihan oikeasti, ei kaikki autoilijat todellakaan tiedä/muista tai välitä kääntyvän auton väistämisvelvolöisuudesta. Itse katson aina pysähtyykö auto vaikka vihreä palaa, sillä aina ei pysähdy. Mutta kuinkas teroitat lapselle, joka luottaa sääntöjen noudattamiseen?Itkettää tapaus. Mikä hirveä tuska läheisille.
[/quote]
Takas autokouluun, jos tuota ei tiedä tai muista!

Vierailija
24/33 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 16:32"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 16:28"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 16:26"]Koska silmät on kaikilla päässä. Ympäristöään on suotavaa seurata. [/quote] Pienet lapset tottelevat vain annettuja ohjeita. "Ylitä tie vasta kun sinulla palaa vihreä." Ap [/quote] Minä olen opettanut lapselleni, että vaikka palaisi vihreä, pitää aina varmistua siitä, että autoilija on hänet huomannut ja väistää. Mutta joka tapauksessa siis jääntyvällä on se väistämisvelvollisuus. Lisäksi joku saattaa ajaa päin punaisia, tai "vanhoilla vihreillä" kuten täällä Oulussa tuntuu olevan tapana.

[/quote]

Joka paikassa se on tapana, valitettavasti

Vierailija
25/33 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 16:32"]Ihan oikeasti, ei kaikki autoilijat todellakaan tiedä/muista tai välitä kääntyvän auton väistämisvelvolöisuudesta. Itse katson aina pysähtyykö auto vaikka vihreä palaa, sillä aina ei pysähdy. Mutta kuinkas teroitat lapselle, joka luottaa sääntöjen noudattamiseen?Itkettää tapaus. Mikä hirveä tuska läheisille.
[/quote]

Kuski linnaan! Se on tässä ainoa oikea tuomio sillä se oli väistämisvelvollinen. Oma mokansa.

Vierailija
26/33 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestäni toi on tuhat kertaa parempi, että oikealle saa kääntyä punaisella. Silloin autoilija (jos ei muista tai tiedä sääntöä!?!) ei käänny ja vain jalankulkija ylittää tien vihreällä tai ainakin muistaa varmistaa, ettei ketään ole kulkureitillä koska itse ajaa puanisia päin.

Vierailija
27/33 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 03:35"]

No mun mielestäni toi on tuhat kertaa parempi, että oikealle saa kääntyä punaisella. Silloin autoilija (jos ei muista tai tiedä sääntöä!?!) ei käänny ja vain jalankulkija ylittää tien vihreällä tai ainakin muistaa varmistaa, ettei ketään ole kulkureitillä koska itse ajaa puanisia päin.

[/quote]

Voihan se auto tulla paikalle myös vihreissä valoissa joten mikään ei tuossa tyylissä muuttuisi. Kyllä siinä pitäisi jotkut puomit estää autojen liikkumisen jotta suojatiellä voisi ylittää turvallisesti. Näin henk.kohtasesti en kyllä usko että kukaan ajaa lapsen päälle vahingossa. Taitaa kuskikin pysyä pois ratista nyt jonkun aikaa ja mahdollisesti omasta halutaankin.. 

Vierailija
28/33 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 02:42"]Amerikassa vasemmalle kääntyvien autojen vihreä palaa yhtä aikaa vastakkaisen kaistan suoraan ajavien vihreiden kanssa, eli vasemmalle kääntyvien pitää väistää vastaantulevan kaistan liikennettä vaikka heilläkin palaa vihreä. Siellä saa muuten kääntyä oikealle punaisistakin, kunhan väistää muita. Suomen säännöt on yksinkertaisia noihin verrattuna.
[/quote]

On Suomessakin noita vihreiden sekavaiheita, mutta vähemmän, kun ne on hankalampia autoilijoille.

Vierailija
29/33 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 08:18"]

On Suomessakin noita vihreiden sekavaiheita, mutta vähemmän, kun ne on hankalampia autoilijoille.

[/quote]

Suomessa ei ikinä pala vihreä nuolivalo vasemmalle samaan aikaan kun vastaan suoraan ajavien vihreä valo. Olen erittäin skeptinen, että Amerikoistakaan löytyy yhtään maata, jossa tilanne voisi olla tämä (jotain erityistapauksia voi olla, mutta niistä ilmoitetaan erillisellä kyltillä, vilkkuvalla vihreällä nuolella tms.).

Vierailija
30/33 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 02:19"]Öö.. kukaan ei tahallaan jyrää ketään hengiltä. Kuorma- autosta ja muista isoista autoista on todella vaikea nähdä juuri oikealle käännyttäessä siihen suojatien kohdalle. Ja mitä lyhyempi ihminen sen vähemmän näkyy.
Nuolivalot olis kivat joka paikassa.
[/quote]

Tämä olisi ratkaistavissa siirtämällä suojatietä poispäin risteyksestä vähintään yhden henkilöauton mitan verran (n 5m). Näin kääntyvä ajoneuvo mahtuu kokonaan/lähes kokonaan pois risteyksestä eikä kuollutta kulmaa enää olisi. Kustannukset risteyksen muuttamiseksi tällaiseksi ovat marginaaliset, estokaiteita pitäisi tietenkin laittaa etteivät pyöräilijät ja jalankulkijat oikaise.

Vierailija
31/33 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran joku feissarimokien kommenteissa kivenkovaan väitti, ettei nuolivalon kanssa voi palaa jalankulkijoille vihreä. Mutta sellaisia risteyksiä on vaikka millä mitalla, mm. ensimmäinen kun lähden kotoani. Oletus on, että oikealle kääntyvä ehtii väistää ja sillä kai haetaan liikenteen sujuvuutta. Tuossa tosin ei pala kuin tapauksessa, että jalankulkija on painanut nappia.

IS:ssä oli juttua suojatieonnettomuuksista elokuussa. Häiritsee, kun muutamassa tapauksessa on kyseessä pyöräilijä. Ei pyöräilijöille ole suojateitä. 

Vierailija
32/33 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus ap:n kysymykseen: siksi, että liikenne olisi huomattavasti hitaampaa, jos näin ei toimittaisi. Onnettomuuksia sattuu näissä kuitenkin suhteellisen harvoin. Jos mielenkiinto tähän ikävään tapaukseen säilyy, niin tulee esiin myös keinoja, joilla näitä voidaan välttää. Kuorma-auton kuljettajan huolimattomuus on tietty aina mahdollista, mutta voi jalankulkijakin tehdä asioita vähentääkseen riskiä. Esim. ylittää tien suojatien oikeasta reunasta (sama vaikutus kuin suojatien siirtämisellä) ja katsoo ympärilleen (kuorma-auto ei ihan tyhjästä ilmesty, eikä liiku kovin nopeasti tuollaisessa tiukassa mutkassa).

Vierailija
33/33 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 08:39"]

Kerran joku feissarimokien kommenteissa kivenkovaan väitti, ettei nuolivalon kanssa voi palaa jalankulkijoille vihreä. Mutta sellaisia risteyksiä on vaikka millä mitalla, mm. ensimmäinen kun lähden kotoani.[/quote]

Annapa esimerkki (risteävien katujen nimet ja kaupunki riittävät sijaintitiedoksi), jossa oikealle kääntyville palaa vihreä nuolivalo ja samalla risteävän kadun ylittäville jalankulkijoille vihreä valo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan