Kuin moni eronnut jo liitosta kun yhteiskuntasopimusta ei syntynyt?
Hep, insinööriliitto.
Kommentit (24)
Mun mielestä pitäisi olla niin että liittojen neuvottelemat työsuhde-edut koskisivat vain liittoon kuuluvia ja muiden tollojen osalta voitais mennä yhteiskuntasopimuksen piiriin. Hyvä kompromissi. Ihmiset sais itse valita näin taistelunsa.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 12:12"]
Mun mielestä pitäisi olla niin että liittojen neuvottelemat työsuhde-edut koskisivat vain liittoon kuuluvia ja muiden tollojen osalta voitais mennä yhteiskuntasopimuksen piiriin. Hyvä kompromissi. Ihmiset sais itse valita näin taistelunsa.
[/quote]
Näin se pitäisi olla tosiaan. Se on kyllä ihmeellistä että Suomessa tämä liitto-viha saadaan markkinoitua niin hyvin. Seuraamme jenkkejä tässä asiassa 10-20 vuodella joten tietää jo mihin se väistämättä johtaa. Kun asettaa työntekijöiden siivu yritysten voitoista ja liittojäsenyysprosentit käppyrälle, huomaa että ne kulkaa melkein tasan tarkkaan päällekkäin. Milloin tulee Suomeenkin valtavirtaan äänejä 1% riistosta puhumaan? 2025 ehkä?
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 11:53"]Hep, insinööriliitto.
[/quote]
Siis täh? Ymmärrätkö ollenkaan, mistä on kyse? Oli SINUN etusi mukaista, ettei Sipilän lapselliseen ja asiantuntemattomaan kiristykseen lähdetty mukaan. Oot vissiin ihan puupää tai täysi provo.
Keväällä vaalien jälkeen liityin liittoon ihan vain kannatusmielessä. Aina jäsenmaksua maksaessani on käynyt mielessä ajatus, että voisi erota. Mutta nyt taas mielelläni maksan seuraavan jäsenmaksun. Ihan tuubaa oli se eilinen tiedotustilaisuus yk-sopimuksesta.
Olisin eronnut liitosta, jos ne olisivat antaneet tuollaisen "sopimuksen" mennä läpi. Eroan myös tulevaisuudessa, jos liitto ryhtyy huonontamaan jäsentensä asiaa.
Kun menee hyvin niin luullaan että ylimielisyyteen varaa, kas kaikki kun omasta itsestä kiinni, uskotellaan itselle.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 12:36"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 11:53"]Hep, insinööriliitto. [/quote] Siis täh? Ymmärrätkö ollenkaan, mistä on kyse? Oli SINUN etusi mukaista, ettei Sipilän lapselliseen ja asiantuntemattomaan kiristykseen lähdetty mukaan. Oot vissiin ihan puupää tai täysi provo.
[/quote]
Ne on maataloustukiaisilla elätettyjä pikkuporvareita. Tekee kyllä työtä mutta ei ymmärrä, että elääkseen.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 12:36"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 11:53"]Hep, insinööriliitto. [/quote] Siis täh? Ymmärrätkö ollenkaan, mistä on kyse? Oli SINUN etusi mukaista, ettei Sipilän lapselliseen ja asiantuntemattomaan kiristykseen lähdetty mukaan. Oot vissiin ihan puupää tai täysi provo.
[/quote]
Ehei ei se mikään puupää ole. Puupää pysyy pinnalla. Se on insinööri
En ole koskaan kuulunutkaan, enkä kuulu. Onneksi ymmärsin nuorempana miksi oman talouden ylijäämä kannattaa sijoittaa eikä tuhlata uusimpaan viihde-elektroniikkaan.
SAK käy kuolinkamppailuaan. Tämä nähtiin myös vaaleissa, kun kansa alkoi ymmärtämään, että yli varojen ei voi elää vuodesta toiseen.
Käsittämätöntä logiikkaa aloittajalla: kun liitto kerrankin pitää puoliasi eli tekee sitä, mitä varten se on olemassa, niin silloin siitä pitäisi erota?
Minusta olisi vähän epäreilua miestäni kohtaan, että eroasin meidän liitosta tämän vuoksi. Vai voitko perustella vähän lisää?
Kenen käsitys palkansaajien etujen ajamisesta on rähmällään herrojen edessä makoilu? Ei se talous siitä nousuun lähde, että suurempi osa voitoista menee herrojen taskuun ulkomaisille pankkitileille eikä palkansaajien ostovoimaksi taloutta pyörittämään.
Oli ihan aiheellinen kysymys - oletko eronnut liitosta kun ei tullut yhteiskuntasopimusta.
Ammattiliittoon olen aikanaan kuulunut ja maksanut jäsenmaksuja. Kun jäin työttömäksi aikanaan huomasin kuinka vähän liitot välittävät jäsenistään. Kuuluin silloin Akavalaiseen liittoon.
Taas kerran nähtiin ettei Lylyn (SAK) puheissa mainittu työttömiä. Vain se ettei nykyisistä ehdoista tingitä. Se lienee tärkeämpää kuin saada muutama työtön töihin? Lieneekö hauskempaa maksaa suurempia veroja kuin tinkiä hieman työajasta tai etuuksista. Ei ne kaikki etuudet niin kiveenhakattuja ole.
Olen töissä alalla, jossa teemme 40 tuntia viikossa ilman mitään Pekkas-päiviä. Välillä vaihdetaan lomarahoja vapaiksi, että työpaikka säilyisi. Kyllä nämä asiat perustuvat hyvin selkeästi yhtiöiden kannattavuuteen ja sitä kautta mahdollisuuteen työllistää ihmisiä. Pitäisi ajatella kokonaisuutta eikä vain omaa etua.
Toivottavasti liittoihin kuuluvat annatte palautetta edustajillenne mihin suuntaan Suomea tulisi rakentaa.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 13:05"]
Oli ihan aiheellinen kysymys - oletko eronnut liitosta kun ei tullut yhteiskuntasopimusta.
Ammattiliittoon olen aikanaan kuulunut ja maksanut jäsenmaksuja. Kun jäin työttömäksi aikanaan huomasin kuinka vähän liitot välittävät jäsenistään. Kuuluin silloin Akavalaiseen liittoon.
Taas kerran nähtiin ettei Lylyn (SAK) puheissa mainittu työttömiä. Vain se ettei nykyisistä ehdoista tingitä. Se lienee tärkeämpää kuin saada muutama työtön töihin? Lieneekö hauskempaa maksaa suurempia veroja kuin tinkiä hieman työajasta tai etuuksista. Ei ne kaikki etuudet niin kiveenhakattuja ole.
Olen töissä alalla, jossa teemme 40 tuntia viikossa ilman mitään Pekkas-päiviä. Välillä vaihdetaan lomarahoja vapaiksi, että työpaikka säilyisi. Kyllä nämä asiat perustuvat hyvin selkeästi yhtiöiden kannattavuuteen ja sitä kautta mahdollisuuteen työllistää ihmisiä. Pitäisi ajatella kokonaisuutta eikä vain omaa etua.
Toivottavasti liittoihin kuuluvat annatte palautetta edustajillenne mihin suuntaan Suomea tulisi rakentaa.
[/quote]
Miten niitä työpaikkoja työttömille siitä tulee, kun nykyisten työläisten päiviä pidennetään? Eiköhän siitä kaiken järjen mukaan tule lisää työttömiä.
Joskus meinaa usko loppua näiden oikeistopropagandan sellaisenaan nielevien "menestyjien" sokeuden vuoksi.
Ei voi muuta kuin ihmetellä SAK:n asennetta. Heti neuvotteluihin lähdettäessä ainoa sana, joka sanavarastosta löytyy on "ei" ja sehän sitten sanotaan ihan vain periaatteesta kaikkeen, mitä muut ehdottaa.
Ymmärrän, että liitot valvovat jäsentensä etuja, mutta tämä yhteiskuntasopimuksen vaihtoehto, eli leikkaukset, eivät mitenkään ole kenenkään etu. Välillä ei vain voi ajatella omaa napaansa, vaan on nähtävä se isompi kuva, josta aina niin suurieleisesti puhutaan. Fakta on se, että tässä taloustilanteessa jostain otetaan ja kenelläkään ei ole varataa jankata eitä kuin pieni lapsi.
Itsekästä sanon minä.
Liitosta? Minä erosin vanhasta muistista kirkosta koska viime vuodet on ollut tapana protestiksi erota kirkosta oli ongelma mikä tahansa ja liittyi se kirkkoon jotenkin tai ei.
Toivottavasti jäät pian työttömäksi, niin ymmärrät, miksi yhteiskuntasopimus olisi ollut todella huono juttu.