Miksi et kerää koirasi kakkoja??
Taas oli tuossa tienvierusta kuorrutettu koiranpaskalla. Mikä siinä on niin vaikeaa kerätä ne paskat pois? En ymmärrä!
Kommentit (111)
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 12:37"]Jos pussissa on reikä, olen ottanut vain yhden pussin mukaan ja koira tekeekin kaksi läjää, kakka on
hyvin löysää tai läjä on jossain pusikossa. Joskus harvoin koiran kakkaaminen keskeytyy ihan alussa ja säästän kakkapussin seuraavaa kokonaista toimitusta varten. Mutta yleensä kerään jätökset ja minulla on yleensä kaksi pussia mukana
[/quote]
:D Alapeukuista päätellen on huono juttu että yleensä kerään koirani jätökset. Vastasin vain kysymykseen että miksi en kerää, mielestäni ihan järjellisiä syitä.
Jos kerta koiran omistajia vaaditaan keräämään kökkökasat, sais olla myös roskiksia joka paikassa mihin tiputtaa pussi, kuka rupeaa kantamaan lämmintä paskaa pussissa kilometrikaupalla?
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 14:08"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 12:37"]Jos pussissa on reikä, olen ottanut vain yhden pussin mukaan ja koira tekeekin kaksi läjää, kakka on hyvin löysää tai läjä on jossain pusikossa. Joskus harvoin koiran kakkaaminen keskeytyy ihan alussa ja säästän kakkapussin seuraavaa kokonaista toimitusta varten. Mutta yleensä kerään jätökset ja minulla on yleensä kaksi pussia mukana [/quote] :D Alapeukuista päätellen on huono juttu että yleensä kerään koirani jätökset. Vastasin vain kysymykseen että miksi en kerää, mielestäni ihan järjellisiä syitä.
[/quote]
Joo ei se kato riitä et ne kerää, vaan nää haluis että se kohta, mihin koiran jätökset on tippunut, pitäis kans desinfioida, jotta oma kultamussukka pystyis leikkii siinä hiekkakakun syömistä
Eniten vituttaa nämä sankarit, jotka kyllä keräävät kakat pussiin, mutta heittävät sitte pussin maahan/puunoksalle tms. Täällä päin tätä näkee älyttömästi.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 13:40"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 13:04"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 12:17"] Hauva kakkii ojaan. Tyhmää ne olis sieltä kerätä muovipussiin, kun maatuu ojaan. Jos joskus tekee hoidetulle alueelle (= asvaltti, mukulakiveys, portin pieli) kerään jos on pusseja mukana. Jos ei oo potkin kakit ojaan [/quote] Myös leikattu nurmi on ehdottomasti hoidettua aluetta. Itse aloitan koiran lenkin läheisen metsikön läpi ja yleensä se kakkaa sinne, eikä se siellä haittaa ketään. Jos kakkaa jonku pensasaidan viereen tai asfaltille, niin korjaan pois. Mutta eihän se paskan pusitus ja mukana kantamine mitään kivaa ole, joten joillakin on varmasti kiusaus jättää paska siihen mihin koira sen pudotti. Vasta näin lasten leikkikentän vieressä daramaattisen jätöksen: koirankakka, koirankakkapussi ja iso oksennus. Jollakin oli ilmeisesti korjuu hieman epäonnistunut. [/quote] Miksi kakka kaupunkialueen metsikössä ei haittaisi? Meidän lapset ainakin leikkivät hyvin mielellään juuri tällaisissa paikoissa, enkä usko lenkkeilijöidenkään ilahtuvan löytäessään kalliista lenkkareistaan haisevan yllätyksen. Koirankakka on kerättävä kaupungissa aina. Jos se ei haittaa koiran omistajaa, niin kakattakoon koiransa omaan pihaansa, ei muiden riesaksi.
[/quote] Täälläpäin on nurmialueita jossa on puoli metriä nurmikkoa, sieltä en kyllä kerää vaikka onkin kaupunkialueella.
Mä kerään aina, mutta esim tänäaamuna kotoonta oli kakkapussit loppu, joten luotin, että läheisessä koirankakkapussitelineessä olisi pusseja niinkuin onkin lähen aina, mutta eipä vaan sit ollut just kun ois tarvinnu.
Kyllä hävetti kun ihmisiä istuskeli Puistokadulla, ja mä koitin varvastossujeni kanssa potkia kakkaa pensaaseen.....
Laittamalla pökäleet pussiin teen niistä ongelmajätettä luonnolle.
En kyllä ymmärrä miten jotkut viitsii hommata koiran, mutta eivät kerätä kakkoja tai kouluttaa siitä hyvin käyttäytyvää. Ei ole mukavaa, kun keskellä jalkakäytävää on kakkaa. Ei koirasta voi valita vaan niitä hyviä puolia. Jos et halua kerätä kakkaa, älä hommaa koiraa.
Jos ketuttaa, niin kerää. Mua ei ketuta, niin en kerää. Simple.
En ymmärrä minäkään. Joskus oman koiran pökälettä poimiessa oon napannut samalla myös lähellä olevan vieraspökäleen. Todella veemäistä etenkin keväällä kun joka paikka on täynnä vetisiä paskoja. Siihen kun astuu (tai koira astuu!!!) niin päivä on kauniisti sanoen pilalla... Puhumattakaan sitten siitä lemusta. Ymmärrän ettei mitään metsäpaskoja tai ojassa olevia siivota, sinne ne maatuu, mutta me asutaan kauniin puiston laidalla joka on täynnä ihania istutuksia, nurmikko yms. Lapset leikkii tossa ja on aivan mahtava käydä kauniilla säällä kävelyllä siinä. Sit joka paikka onkin kuorrutettuna paskalla vaikka vieressä on pussiautomaatti ja roskis.
Koska tuosta rotasta tulee pari pikkuruista papanaa, jotka hajoavat jauhoisiksi hyvin pian koiran luupitoisen ruokavalion takia. Yleensä tykkää myös kakkia syvälle puskaan tai ojanpohjalle, tuskin siellä kukaan konttailee.
Isojen koirien läjät ällöttävät minuakin.
Hauskaa kattoa ku taas hirvee kakka-raivo xD koira kakkaa jatkossakin tienposkeen ja josse jotain noin hiertää perseestä, niin ainoa mitä musta saatte irti on buahhahahahaha >:D
Joo eniten ärsyttää kun itse kerään koirani kakat, ja sitten itse tai oma koira astuu muiden jättämiin paskoihin. Kerään yleensä myös ympäriltä muiden jättämiä paskoja samalla, ku kerään oman koirani jätökset, mutta koko ajan ilmestyy uusia. Ja ne kakkapussi rullat on niin pieniä et mahtuu kyllä koko rulla taskuun, niin ei pussit lopu kesken. Kohta tulee joku koiravero näiden laiskureiden takia..
Kakat pitää lain mukaan kerätä taajama-alueiden hoidetuilta alueilta olivatpa ne yksityisiä tai kunnan alueita. Näiltä siis kerään, mutta kompostoituvaan pussiin. Muualta en, koska siinä ei ole mitää järkeä - päin vastoin. Kakka maatuu muutamassa päivässä. Jos sen kerää muovipussiin jonka sulkee alkaa siitä kehittyä metaania, joka on kasvihuonekaasu. Jos laskennallisesti melkein joka taloudessa on koira, joka kakkaa lenkillä 1-2 kertaa ja lenkillä käydään kolmesti päivässä, niin se määrä on aika paljon Suomen kokoisessakin maassa mitä metaanisisältöisiä pusseja kertyy. Muovipussit ovat kaikkea muuta kuin ympäristöystävällisiä ja niiden maatuva sisältö vielä pahempi. Siksi en kerää.
Tänään oli ensimmäinen kerta vuosiin kun en kerännyt koirani kakkoja taloalueelta, oli kakkapussit unohtuneet mitä ei normaalisti tapahdu. Onneksi koira on häveliäs ja yleensä kakkii puskien juureen, sain tälläkin kertaa kepillä tökittyä kikkareet sinne ison ruusupuskan juurelle missä niiden ei pitäisi ketään häiritä.
On kyllä uskomattoman ärsyttävää säännöllisesti putsata vieraiden koirien kakkoja kenkienpohjasta tai koiran tassuista, kun itse koittaa pitää huolen ettei niin kellekään kävisi. Mikä joitain ihmisiä vaivaa?
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 15:56"]
Kakka maatuu muutamassa päivässä.
[/quote]
Montako kertaa olet seurannut kakkaläjän maatumista? Ei ne ainakaan nurmikoilta katoa mihinkään viikkokausiin, kokevat vaan monta toinen toistaan ällöttävämpiä vaiheita. Tänäänkin bongasin pari valkoisen homeen(?) peitossa olevaa kakkakasaa jotka ovat nököttäneet paikoillaan lähes kuukauden. Ehkä se on tuo koirien nykyinen teollinen ravinto joka saa paskankin säilymään iäisyyden.
Joo hyi vittu. Olis varmaan näiden piskien omistajien mielestä mukavaa kun menisin paskomaan heidän kotinsa nurkille :)
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 12:26"]
Koirat on ihan ok kaupungissa, JOS omistaja ei jätä niiden kakkoja sinne missä ihmiset kulkevat.
[/quote]
Mutta esim. talvella olisi lasten kiva kulkea lumihangissa, mutta ne on kakkoja täys. Eli jos aikuinen arvioi, niin lumihangessa ei kulje kukaan. Mutta pahin vaihe on keväällä kun ne hanget sulaa ja kakat jää liejuina tielle. Etsin sen tilaston kuinka paljon "kakkapölyä" on ilmassa.(jos löydän). On sitä kesälläkin ja se ei ole oikeasti pölyä.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 14:19"]
Jos kerta koiran omistajia vaaditaan keräämään kökkökasat, sais olla myös roskiksia joka paikassa mihin tiputtaa pussi, kuka rupeaa kantamaan lämmintä paskaa pussissa kilometrikaupalla?
[/quote]
Kuka yleensäkään viitsii tehdä mitään omille roskilleen. Heitetään kaikki roskamme luontoon. Eläköön älykkyys!
Up