Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puheterapia ja lastensuojeluilmoitus?

Vierailija
21.08.2015 |

Kaksivuotiaalla on pientä viivettä puheen kehityksessä ja hän menee puheterapiaan, jossa pidetään "seurantajakso", jossa havainnoidaan vuorovaikutussuhteen kehitystä. Lapsi on tietääkseni tasapainoinen, mutta joskus aika villi ja hänellä on tiettyjä jumiutumisia. Olen itse hoitanut lasta aina lasta itseään kuunnellen jne. Aloin tässä miettiä, että kuinka riski on joutua lastensuojelun piiriin? Voiko terapeutti tehdä jotain villejä johtopäätöksiä ihan normaalista käyttäytymisestä ja kertovatko he sen suoraan vanhemmille vai jatkavatko tarkkailua?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 12:44"]elä titte ainakaa puhu laptenkielellä tille laptukaitelle.
[/quote]

Mun äiti on puheterapeutti ja se on ihan sulanut aivoista ja lättyttää aina mun vauvalle. Ei puheterapeutti ainakaan siitä tee lasua jos se on mun äiti jolle meette.

Vierailija
22/24 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puheterapia on terveyspuolen tutkimusta/kuntoutusta, eihän se LIITY sosiaalipuolen lastensuojeluun mitenkään, ne ovat kaksi aivan eri asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron omasta kokemuksestani. Meillä on kaksi lasta, joista molemmat ovat autismin kirjolla, lisäksi heillä on adhd. Olemme käyneet lasten kanssa mm. puheterapeutilla, perheneuvolassa, lasten neurologilla ja lastenpsykiatrian poliklinikalla. Missään ei koskaan kukaan ole puhunut lastensuojeluilmoituksesta, vaikka ihan "vakioasiakkaita" ollaan. Mistä ihmeestä olet saanut noin älyttömän ajatuksen päähäsi?

Sitäpaitsi sulla on ihan kummallinen käsitys lastensuojelusta. Sen ensisijainen tarkoitus on tukea lapsen kasvua omassa perheessään (tiedän tämän, koska monet erityislapsiperheet ovat lastensuojelun piirissä OMASTA TAHDOSTAAN, saadakseen apua ja tukea jaksamiseensa). Vaikka teistä joku joskus ls- ilmoituksen tekisikin, niin ei kukaan vie teiltä lasta pois ellei siihen ole todella aihetta.

Vierailija
24/24 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 12:56"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 12:44"]elä titte ainakaa puhu laptenkielellä tille laptukaitelle.
[/quote]

Mun äiti on puheterapeutti ja se on ihan sulanut aivoista ja lättyttää aina mun vauvalle. Ei puheterapeutti ainakaan siitä tee lasua jos se on mun äiti jolle meette.
[/quote]
Puheterapeutti tietää että lässytys nimenomaan kehittää vauvan aivoja ja sanavarastoa. Äidit tekee sitä ihan äidinvaistolla oikein.