Miten käy viikko-viikko-systeemin kun vuodessa 53 viikkoa?
Hei, miten olette hoitaneet kahden kodin lasten vuorottelusysteemin vuosina, jolloin on 53 viikkoa eli vuoden vaihteessa tulee kaksi paritonta viikkoa peräkkäin? Pitääkö "parittoman viikon vanhempi" lapsia kaksi viikkoa, jonka jälkeen jatkatte niin, että samalla vanhemmalla on aina lapset parittomana vs. parillisena viikkona, vai vaihdatteko tällaisen vuoden sattuessa viikot toisinpäin? Meillä tämä edessä ensimmäistä kertaa eron jälkeen ja näkemykset exän kanssa siitä, miten vuoden vaihteen jälkeen toimitaan, eroavat. Kuulisin mielelläni, miten muut ovat toimineet.
Kommentit (44)
Juhlapyhistä on sovittu erikseen, ne menevät vuorotteluperiaatteella täysin ongelmitta. Eikä tässäkään ole muuta ongelmaa kuin se, että osa ex-pariskunnista on sopinut vuoroviikoista, osalla kirjattu sopimukseen pariton/parillinen. Ja jos kukaan ei jousta, (ei lasten isä eikä kumppanini lasten äiti), minä en voi asialle mitään vaikka itse joustaisin kuinka. Oma elämä menee sitten jatkossa niin että lapset eivät näe bonussisaruksiaan.
ap
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 12:11"]
Juhlapyhistä on sovittu erikseen, ne menevät vuorotteluperiaatteella täysin ongelmitta. Eikä tässäkään ole muuta ongelmaa kuin se, että osa ex-pariskunnista on sopinut vuoroviikoista, osalla kirjattu sopimukseen pariton/parillinen. Ja jos kukaan ei jousta, (ei lasten isä eikä kumppanini lasten äiti), minä en voi asialle mitään vaikka itse joustaisin kuinka. Oma elämä menee sitten jatkossa niin että lapset eivät näe bonussisaruksiaan. ap
[/quote]
Kyllä ne siitä kasvaa ja vieraita ihmisähän ne lapsille on.
Meillä ex-miehen töiden vuoksi lapset on joka toinen vuosi parittomat ja joka toinen vuosi parilliset viikot minulla. Tänä vuonna tämä siis meillä vaihtuu ensimmäisen kerran itsekseen. Muutoin on vaihdot hoidettu miten se on töiden kannalta parhaiten onnistunut. Joskus ollut kaksi viikkoa jommalla kummalla , joskus vaihdettu kesken viikon. Riippunut siis työkuvioista miten tehty.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 10:28"]
Kyllähän se on kummallakin tavalla selkeää, koska vuoden alusta aina katsotaan, kummalla on sinä vuonna parilliset, kummalla parittomat. Ja koska kohta alkaa tulla ensi vuodelle sovittavia menoja, olen asiassa ajoissa liikenteessä.
ap
[/quote]
Tuolla tavalla toinen saa aina hiihtolomaviikon lasten kanssa ja toinen ilman lapsia. Meidän alueella tosin sitten syyslomaviikko menee juuri toisin päin (hiihtoloma vk 10, syysloma vk 43), mutta muualla Suomessa saattaa syyslomakin sattua samalle vanhemmalle.