Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos jatkojohtoja ei saisi käyttää, miksi niitä sitten myydään?

Vierailija
15.03.2022 |

Taas tänään juttu, jossa varoitetaan jatkojohdoista ja kerrotaan, ettei kenenkään koskaan, missään tulisi niitä käyttää. Pitäisi kuulemma asentaa kokonaan uusi pistorasia jatkojohdon käyttämisen sijaan.

Sitten on seinänvierustat pistorasioita täynnä. On totta ettei monesti kaikki laitteet mahdu samaan, vaan on pakko turvautua jatkojohtoon. Mitä mahtaa tarkoittaa ”väliaikainen” käyttö, kun ne ei asiantuntijan mukaan mihinkään muuhun sovellu?

”Paras tapa käyttää jatkojohtoa on jättää se käyttämättä, sanoo asiantuntija.”
https://www.is.fi/asuminen/art-2000008589882.html

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko väliaikaista käyttöä esim se, että mulla on kotona jatkojohto katkaisijalla, joka on suurimman osan päivästä off asennossa?

Käytän sitä muutaman tunnin päivässä joka päivä kun lataan läppäriä tai puhelinta. Tuossa varoitellaan tulipalosta. Mutta minusta on pienempi kipinöintivaara, kun jatkojohdon pistorasiat on aina off asennossa kun laitteita kytketään siihen ja pois.

Itse kytkin taitaa olla se vaarallisin osa moisessa jatkojohdossa. Minulla yhdestä vanhemmasta jatkojohdosta murtui se nappi niin että jousi lennätti sen pois ja sieltä tuli ihan kivat "salamat". Ja ilman nappiahan siellä on sitten vaaralliset pinnat paljaana missä sähkö kulkee.

Vierailija
22/30 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa asua vanhassa rintamamiestalossa, jossa on tyyliin yksi pistorasia per huone. Sellainen vanhanmallinen, jossa vain yksi pistokkeen paikka. Joten kyllä, mulla on täällä jatkojohtoja ja jatkojohdon jatkojohtoja. Ollut jo yli kymmenen vuotta ja tulee kyllä olemaan jatkossakin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä vihervasemmiston propagandaa! Ikinä ei ole jatkojohdot aiheuttanut ongelmia missään, kyseessä vihervasemmsitolaisen hallituksen ja Marinin salaliitto jonka takoitus orjuuttaa tavallinen kansa.

Vierailija
24/30 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko väliaikaista käyttöä esim se, että mulla on kotona jatkojohto katkaisijalla, joka on suurimman osan päivästä off asennossa?

Käytän sitä muutaman tunnin päivässä joka päivä kun lataan läppäriä tai puhelinta. Tuossa varoitellaan tulipalosta. Mutta minusta on pienempi kipinöintivaara, kun jatkojohdon pistorasiat on aina off asennossa kun laitteita kytketään siihen ja pois.

Itse kytkin taitaa olla se vaarallisin osa moisessa jatkojohdossa. Minulla yhdestä vanhemmasta jatkojohdosta murtui se nappi niin että jousi lennätti sen pois ja sieltä tuli ihan kivat "salamat". Ja ilman nappiahan siellä on sitten vaaralliset pinnat paljaana missä sähkö kulkee.

Näinkö on? Tuon pitäisi olla ihan kunnollinen airamin jatkojohto kytkimellä eikä mikään Kiinan kaupan johto. No toivottavasti se kestää.

Kerran muuten melkein itseltä lähti henki kiitos sähkärin asennustöiden. Pukkasi salamat pistorasiasta. Tiedä sitten mikä on turvallisempaa.

Vierailija
25/30 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa sellainen missä on vikavirtasuodin.

Vierailija
26/30 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ostaa sellainen missä on vikavirtasuodin.

Mutta eikös nuo ole nykyään pakollisia kaikissa uusissa pistorasioissa ja jatkojohdoissa? Ollut jo muutaman vuoden? Näin muistelen.

Vierailija
27/30 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkaan vanhemmissa asunnoissa ei ole pistorasioita riittävästi. Kun muutin tähän uuteen asuntoon, huomasin heti kuinka täällä niitä on siellä täällä. Jopa eteisessä. Silti tarvitsen jatkojohtoja koska laitteissa on usein säästetty johtojen pituudessa. Paras oli kun yhden akvaarion suodattimessa oli joku 30cm johto. Juuri ja juuri ylsi akvaarion reunan yli, ettei sentään vedessä lillu. 

Vierailija
28/30 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinkö on? Tuon pitäisi olla ihan kunnollinen airamin jatkojohto kytkimellä eikä mikään Kiinan kaupan johto. No toivottavasti se kestää.

Kerran muuten melkein itseltä lähti henki kiitos sähkärin asennustöiden. Pukkasi salamat pistorasiasta. Tiedä sitten mikä on turvallisempaa.

Muovi on aina muovia eikä kestä loputtomiin ja kyse oli tosiaan melkoisen vanhasta jatkojohdosta. Joten jos uusi niin tuskin on ongelmia muutamaan vuoteen.

Vierailija
29/30 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkaan vanhemmissa asunnoissa ei ole pistorasioita riittävästi. Kun muutin tähän uuteen asuntoon, huomasin heti kuinka täällä niitä on siellä täällä. Jopa eteisessä. Silti tarvitsen jatkojohtoja koska laitteissa on usein säästetty johtojen pituudessa. Paras oli kun yhden akvaarion suodattimessa oli joku 30cm johto. Juuri ja juuri ylsi akvaarion reunan yli, ettei sentään vedessä lillu. 

Johtojen ja jatkojohtojen tekijöiden maailmanlaajuinen salaliitto jolla saadaan ihmiset ostamaan lisää jatkojohtoja. Johtoliitto on kansainvälinen mafia.

Vierailija
30/30 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä vihervasemmiston propagandaa! Ikinä ei ole jatkojohdot aiheuttanut ongelmia missään, kyseessä vihervasemmsitolaisen hallituksen ja Marinin salaliitto jonka takoitus orjuuttaa tavallinen kansa.

Jutussa lukee, että ovat mutta niistä ei ole uutisoitu! Salaliitto?