Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opintolaina auton ostamiseksi?

Vierailija
20.08.2015 |

Millä korolla olette saaneet tänä vuonna opintolainaa? Pitäisi ostaa auto ja pohdittiin josko olisikin kannattavampaa ottaa autolainan sijaan lapsen opintolaina auton ostamiseen. Onko kukaan muu toiminut näin? Onko järkeä? Lapsi ei itse tarvitse lainaa, asuu kotona.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainan ottaminen tai ottamattomuus on sen teidän opiskelevan nuorenne oma päätös, ettekä te minun mielestäni voi käyttää häntä hyväksenne tuolla tavoin. Oikea tapa tuossa on se, että lapsenne ottaa lainan ja tämän jälkeen te otatte lapseltanne velkakirjalla nämä rahat lainaksi, ja tällöin sovitte sitten keskenänne, että millä ehdoin lapsenne suostuu rahat teille lainaamaan, vai haluaako ylipäätään lainata. Ne ovat hänen rahojaan ja hän saa niistä itse päättää.

Vierailija
22/25 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, jos ihan menisitte autokauppaan ja ostaisitte sen auton 0% korolla ja kuluilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 22:27"]

Ei varmaankaan ole järkeä, jos lapsi joutuu teidän autoa makselemaan vielä 10 vuoden päästä. Opintolainaakin pitää lyhentää joskus.

Toki me vanhemmat maksaisimme lainan pois, mutta esim. armeija-aikana sen maksaisi yhteiskunta.

ap

Kyllä kyllä. Hyvin sinulla on asiat hallussa🤣

Vierailija
24/25 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten hakisitte varmaan myös korkotukea Kelalta kun lapsella ei ole tuloja. Tämä onkin sitten jo petos.

Ilman tätäkin oletko todella varma, että haluat vaarantaa lapsesi luottotiedot, jos jotain menee pieleen? Lapsesi tulee muistamaan tämän ikuisesti.

Vierailija
25/25 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on selvästi aika hukassa mitä O-P-I-N-T-O-laina on. Ei mitään hevon auton ostoa varten törppö!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän