Kaikki te, jotka perustelette liikkumattomuutenne sillä, ettette pääse kotoa
urheilemaan, tässä on minun tänään KOTONA tapahtunut urheiluni:
Aamupäivällä yoogaiasta astangan alkeet- tallenne 1h, 198 kcal
Illalla paikallaan juoksu/kävely (1min/2min) 30min, 170 kcal
Yhteensä siis kulutin urheilemalla tänään 359 kcal, ilman, että poistuin kotoa mihinkään. Selitykset siis pois ja kuntoilemaan :)
Kommentit (21)
Vaikea uskoa, että päivästä ei muka löydy tuntia liikunnan harrastamiseen. Tai edes puolta tuntia
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:46"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:44"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:42"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:38"] [quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:35"]Mua ärsyttää tämä, että kaikki muka keksisivät tekosyitä sille, ettei tarvitsisi liikkua. Miten niin? Mä ainakin liikun aina, kun on siihen aikaa, mutta ei mulla nyt juuri ole sitä aikaa! En mä voi kotona jumpata (aiemmin olen tehnyt paljonkin kotijumppaa), koska lapset, tai paremminkin tuo nuorempi 1-vuotias lapsi, estää sen tehokkaasti. Tarvitsee jatkuvaa vahtimista, kiipeää päälle jne. Ja nyt joku neropatti kysyy AV-klassikon: eikö lapsella ole isää? No on isä, ja sellainen isä onkin, joka on paljon lasten kanssa, mutta mulla menee se aika, jonka isä vaikkapa ulkoilee lasten kanssa, yleensä siihen, että teen kotihommia, koska niitäkään ei voi tehdä sen 1-vuotiaan kanssa! [/quote] Yksivuotias varmaan nukkuu vielä päiväunet? [/quote] 1-vuotias nukkuu päiväunet, jolloin minä tyhjään ja täytän tiskikoneen, levitän pyykit ja laitan seuraavan koneen ja juon kahvia ja lepään hetken. Enkä refluksivaivaisena todellakaan voi harrastaa liikuntaa (pl. kävely) heti aterian jälkeen - tämä on myös vaikeuttanut liikunnan harrastamista suuresti. Mä en kaipaa vinkkejä siihen, miten voisin harrastaa liikuntaa enemmän, se on lähinnä ärsyttävää, että joku muu muka tietää paremmin, onko mulla siihen aikaa vai ei. Ei juuri ole. Kyllä mä nyt joka päivä jonkun pienen jutun teen, mutta se on paljolti siinä. [/quote] Pesetkö joka päivä 2 koneellista pyykkiä?
[/quote]
Pesen useimpina päivinä, koska käytämme lapsilla kestovaippoja. Jos haluat tietää lisää perheemme pyykinpesusta, perusta sille oma ketju, koska tämä ketju nähdäkseni käsittelee muita aiheita.
[/quote] APUAAAA!!! AV:LLA ON ESITETTY KYSYMYS MELKEIN AIHEEN VIERESTÄ. Mitä jos yhtenä päivänä viikossa et pesisikään pyykkiä vaan jumppaisit puoli tuntia?
Mulla on aikaa kuntoilla muuallakin kuin kotona, mutta ymmärrän hyvin ettei kaikilla ole aikaa edes siihen tuntiin kotona.
Kaikilla ei ole vain yhtä helppoa lasta. Osalla on monta pientä, jotka eivät todellakaan nuku samaan aikaan. Ja jos joskus saisikin tunnin päivässä "omaa aikaa" moni kaatuu silloin itsekin sänkyyn makaamaan, kun yöunetkin jäävät rikkonaisiksi.
Meidän naapurissa asuu perhe, jossa on 6 lasta, vanhin 7v, ja siinä kyllä näyttää äiti ehtivän kuntoilla, käydä lenkillä, talvella hiihtämässä jne. Eiköhän se ole järjestelykysymys, kaikki selitykset ajan puutteesta on tekosyitä.
Yoogaia on kyllä hyvä, itsekin olen jo muutaman kuukauden käyttänyt sitä :)
Juujuu. Kotonakin voi kuntoilla mutta ei se tuo samanlaista hyvää fiilistä kuin vaikka kunnon hikilenkki. Varsinkaan, jos jaloissa pyörii uhmaikäinen säätämässä. Mutta kyllä, youtubesta löytyy paljon tehokkaita jumppia:)
Minä luojan kiitos pääsen päivittäin ulos talosta salille,tallille, lenkille ja käyn vielä pyörällä töissäkin. Miksi pitää juosta paikallaan? Kuulostaa karulta jos ei kotoa edes lenkille pääse? Itse sekoaisin :S Mutta hyvä jos pysyt kunnossa noin! Mikä sopii jollekin ei välttämättä sovi kaikille! Jatka samaan tahtiin :)
Itse kävelin tänään n. 10km ihan vain pakollisia menoja, kun piti pariin kertaan käydä "kylillä". Normaalit siivoukset päälle, nyt täytyy lepuuttaa käsiä kun pääsivät vihoittelemaan siivouksen jälkeen. Mulla on tos ja kaikki jumpat yms on hankalia, nykyään ei voi edes pyöräillä :(
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:30"]Minä luojan kiitos pääsen päivittäin ulos talosta salille,tallille, lenkille ja käyn vielä pyörällä töissäkin. Miksi pitää juosta paikallaan? Kuulostaa karulta jos ei kotoa edes lenkille pääse? Itse sekoaisin :S Mutta hyvä jos pysyt kunnossa noin! Mikä sopii jollekin ei välttämättä sovi kaikille! Jatka samaan tahtiin :)
[/quote]
Lapselle ei ole aina hoitajaa, mutta tuo on ihan kivaakin vaihtelua:)
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:33"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:30"]Minä luojan kiitos pääsen päivittäin ulos talosta salille,tallille, lenkille ja käyn vielä pyörällä töissäkin. Miksi pitää juosta paikallaan? Kuulostaa karulta jos ei kotoa edes lenkille pääse? Itse sekoaisin :S Mutta hyvä jos pysyt kunnossa noin! Mikä sopii jollekin ei välttämättä sovi kaikille! Jatka samaan tahtiin :)
[/quote]
[/quote]
Note to self: Älä tee lapsia :D
Mua ärsyttää tämä, että kaikki muka keksisivät tekosyitä sille, ettei tarvitsisi liikkua. Miten niin? Mä ainakin liikun aina, kun on siihen aikaa, mutta ei mulla nyt juuri ole sitä aikaa! En mä voi kotona jumpata (aiemmin olen tehnyt paljonkin kotijumppaa), koska lapset, tai paremminkin tuo nuorempi 1-vuotias lapsi, estää sen tehokkaasti. Tarvitsee jatkuvaa vahtimista, kiipeää päälle jne. Ja nyt joku neropatti kysyy AV-klassikon: eikö lapsella ole isää? No on isä, ja sellainen isä onkin, joka on paljon lasten kanssa, mutta mulla menee se aika, jonka isä vaikkapa ulkoilee lasten kanssa, yleensä siihen, että teen kotihommia, koska niitäkään ei voi tehdä sen 1-vuotiaan kanssa!
Sitten kun tämä siiderivalas löytää itsestänsä joogin ja vääntyy solmuun. :D
Joo, muttei tämä mua koskenut. Mä lenkkeilen päivittäin.
Totta, että kotona voi urheilla monilla eritavoin. Lähes taivas on rajana.
Mä olen vaan laiska ja nautin ruuasta ja juomasta. En voi mitään muuta syyttää läskeistäni kuin itseäni. Sekään ei kelpaa selitykseksi. Sitä ei suostuta uskomaan, että joku on sinut tämän asian kanssa.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:35"]Mua ärsyttää tämä, että kaikki muka keksisivät tekosyitä sille, ettei tarvitsisi liikkua. Miten niin? Mä ainakin liikun aina, kun on siihen aikaa, mutta ei mulla nyt juuri ole sitä aikaa! En mä voi kotona jumpata (aiemmin olen tehnyt paljonkin kotijumppaa), koska lapset, tai paremminkin tuo nuorempi 1-vuotias lapsi, estää sen tehokkaasti. Tarvitsee jatkuvaa vahtimista, kiipeää päälle jne. Ja nyt joku neropatti kysyy AV-klassikon: eikö lapsella ole isää? No on isä, ja sellainen isä onkin, joka on paljon lasten kanssa, mutta mulla menee se aika, jonka isä vaikkapa ulkoilee lasten kanssa, yleensä siihen, että teen kotihommia, koska niitäkään ei voi tehdä sen 1-vuotiaan kanssa!
[/quote]
Yksivuotias varmaan nukkuu vielä päiväunet?
Mulla on oma kuntosali kotona mutta treenaamisesta tulee välillä stoppeja. 3 lasta, nuorin 9 kk joten jos ei päikkäreillä oo nii sitten pitää olla luova
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:38"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:35"]Mua ärsyttää tämä, että kaikki muka keksisivät tekosyitä sille, ettei tarvitsisi liikkua. Miten niin? Mä ainakin liikun aina, kun on siihen aikaa, mutta ei mulla nyt juuri ole sitä aikaa! En mä voi kotona jumpata (aiemmin olen tehnyt paljonkin kotijumppaa), koska lapset, tai paremminkin tuo nuorempi 1-vuotias lapsi, estää sen tehokkaasti. Tarvitsee jatkuvaa vahtimista, kiipeää päälle jne. Ja nyt joku neropatti kysyy AV-klassikon: eikö lapsella ole isää? No on isä, ja sellainen isä onkin, joka on paljon lasten kanssa, mutta mulla menee se aika, jonka isä vaikkapa ulkoilee lasten kanssa, yleensä siihen, että teen kotihommia, koska niitäkään ei voi tehdä sen 1-vuotiaan kanssa!
[/quote]
Yksivuotias varmaan nukkuu vielä päiväunet?
[/quote] Joo, mutta sekin aika pitää laittaa ruokaa ja järjestellä paikkoja.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:38"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:35"]Mua ärsyttää tämä, että kaikki muka keksisivät tekosyitä sille, ettei tarvitsisi liikkua. Miten niin? Mä ainakin liikun aina, kun on siihen aikaa, mutta ei mulla nyt juuri ole sitä aikaa! En mä voi kotona jumpata (aiemmin olen tehnyt paljonkin kotijumppaa), koska lapset, tai paremminkin tuo nuorempi 1-vuotias lapsi, estää sen tehokkaasti. Tarvitsee jatkuvaa vahtimista, kiipeää päälle jne. Ja nyt joku neropatti kysyy AV-klassikon: eikö lapsella ole isää? No on isä, ja sellainen isä onkin, joka on paljon lasten kanssa, mutta mulla menee se aika, jonka isä vaikkapa ulkoilee lasten kanssa, yleensä siihen, että teen kotihommia, koska niitäkään ei voi tehdä sen 1-vuotiaan kanssa! [/quote] Yksivuotias varmaan nukkuu vielä päiväunet?
[/quote]
1-vuotias nukkuu päiväunet, jolloin minä tyhjään ja täytän tiskikoneen, levitän pyykit ja laitan seuraavan koneen ja juon kahvia ja lepään hetken. Enkä refluksivaivaisena todellakaan voi harrastaa liikuntaa (pl. kävely) heti aterian jälkeen - tämä on myös vaikeuttanut liikunnan harrastamista suuresti.
Mä en kaipaa vinkkejä siihen, miten voisin harrastaa liikuntaa enemmän, se on lähinnä ärsyttävää, että joku muu muka tietää paremmin, onko mulla siihen aikaa vai ei. Ei juuri ole. Kyllä mä nyt joka päivä jonkun pienen jutun teen, mutta se on paljolti siinä.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:42"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:38"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:35"]Mua ärsyttää tämä, että kaikki muka keksisivät tekosyitä sille, ettei tarvitsisi liikkua. Miten niin? Mä ainakin liikun aina, kun on siihen aikaa, mutta ei mulla nyt juuri ole sitä aikaa! En mä voi kotona jumpata (aiemmin olen tehnyt paljonkin kotijumppaa), koska lapset, tai paremminkin tuo nuorempi 1-vuotias lapsi, estää sen tehokkaasti. Tarvitsee jatkuvaa vahtimista, kiipeää päälle jne. Ja nyt joku neropatti kysyy AV-klassikon: eikö lapsella ole isää? No on isä, ja sellainen isä onkin, joka on paljon lasten kanssa, mutta mulla menee se aika, jonka isä vaikkapa ulkoilee lasten kanssa, yleensä siihen, että teen kotihommia, koska niitäkään ei voi tehdä sen 1-vuotiaan kanssa! [/quote] Yksivuotias varmaan nukkuu vielä päiväunet?
[/quote]
1-vuotias nukkuu päiväunet, jolloin minä tyhjään ja täytän tiskikoneen, levitän pyykit ja laitan seuraavan koneen ja juon kahvia ja lepään hetken. Enkä refluksivaivaisena todellakaan voi harrastaa liikuntaa (pl. kävely) heti aterian jälkeen - tämä on myös vaikeuttanut liikunnan harrastamista suuresti.
Mä en kaipaa vinkkejä siihen, miten voisin harrastaa liikuntaa enemmän, se on lähinnä ärsyttävää, että joku muu muka tietää paremmin, onko mulla siihen aikaa vai ei. Ei juuri ole. Kyllä mä nyt joka päivä jonkun pienen jutun teen, mutta se on paljolti siinä.
[/quote] Pesetkö joka päivä 2 koneellista pyykkiä?
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:44"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:42"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:38"] [quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:35"]Mua ärsyttää tämä, että kaikki muka keksisivät tekosyitä sille, ettei tarvitsisi liikkua. Miten niin? Mä ainakin liikun aina, kun on siihen aikaa, mutta ei mulla nyt juuri ole sitä aikaa! En mä voi kotona jumpata (aiemmin olen tehnyt paljonkin kotijumppaa), koska lapset, tai paremminkin tuo nuorempi 1-vuotias lapsi, estää sen tehokkaasti. Tarvitsee jatkuvaa vahtimista, kiipeää päälle jne. Ja nyt joku neropatti kysyy AV-klassikon: eikö lapsella ole isää? No on isä, ja sellainen isä onkin, joka on paljon lasten kanssa, mutta mulla menee se aika, jonka isä vaikkapa ulkoilee lasten kanssa, yleensä siihen, että teen kotihommia, koska niitäkään ei voi tehdä sen 1-vuotiaan kanssa! [/quote] Yksivuotias varmaan nukkuu vielä päiväunet? [/quote] 1-vuotias nukkuu päiväunet, jolloin minä tyhjään ja täytän tiskikoneen, levitän pyykit ja laitan seuraavan koneen ja juon kahvia ja lepään hetken. Enkä refluksivaivaisena todellakaan voi harrastaa liikuntaa (pl. kävely) heti aterian jälkeen - tämä on myös vaikeuttanut liikunnan harrastamista suuresti. Mä en kaipaa vinkkejä siihen, miten voisin harrastaa liikuntaa enemmän, se on lähinnä ärsyttävää, että joku muu muka tietää paremmin, onko mulla siihen aikaa vai ei. Ei juuri ole. Kyllä mä nyt joka päivä jonkun pienen jutun teen, mutta se on paljolti siinä. [/quote] Pesetkö joka päivä 2 koneellista pyykkiä?
[/quote]
Pesen useimpina päivinä, koska käytämme lapsilla kestovaippoja. Jos haluat tietää lisää perheemme pyykinpesusta, perusta sille oma ketju, koska tämä ketju nähdäkseni käsittelee muita aiheita.
Askelmittarin mukaan kävelen joka päivä noin 8 km, vaikka en poistua kotoa ja kotipihasta minnekään. Laiska olen, muuta en yksinkertaisesti ehdi.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:35"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:33"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:30"]Minä luojan kiitos pääsen päivittäin ulos talosta salille,tallille, lenkille ja käyn vielä pyörällä töissäkin. Miksi pitää juosta paikallaan? Kuulostaa karulta jos ei kotoa edes lenkille pääse? Itse sekoaisin :S Mutta hyvä jos pysyt kunnossa noin! Mikä sopii jollekin ei välttämättä sovi kaikille! Jatka samaan tahtiin :)
[/quote]
[/quote]
Note to self: Älä tee lapsia :D
[/quote]