ammattisi+ keskimääräinen kuukausipalkkasi?
Itse työskentelen tarjoilijana n.1700 kuukaudessa :)
Tämä ei ole mikään kilpailu, haluan vaan tietää minkälaisia palkkoja eri alojen ammattilaiset saa :)
Kommentit (209)
Sairaanhoitajat pitäis laittaa viiteen vuoroon. En ymmärrä miksi sairaaloissa hukataan järkyttävä määrä aikaa työvuorojen puljaamiseen.
Esimerkiksi paperiteollisuudessa (ja monessa muussa) työntekijät tietävät vuoronsa usean kuukauden päähän...
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 18:57"]
Bruttopalkkaako tässä kysytään?
[/quote]
Tietenkin bruttoa.
Elintarviketehtaassa duunari (vuorotyö) 3000e/kk
Kirjanpitäjä, PK-seutu, 3505€/kk brutto.
Koulunkäyntiavustaja, reilu 1200 kk, osa-aikatyö
Miksi kaikki vastaa vaan numerolla eikä kerro onko kyseessä brutto- vai nettopalkka. Sillä on aika iso merkitys asiaan...
Muutenkin tosi usein kun lehdissä on listauksia paljonko verottajan mukaan milläkin alalla tienaa niin monet vertaavat omaa nettopalkkaansa mikä tulee tilille tilastoissa puhuttuihin bruttopalkkoihin ja sitten valitetaan että miksi kaikki muut tienaa niin paljon enemmän.
Bruttona 1700-2500€/kk riippuen kuusta.Kokki.
Insinöörin koulutus ja esimiestehtävissä, 5780 € brutto
Osastonsihteeri, kaksivuorotyö 2300
Senior system admin 4800£/6600€ 7v työkokemuksella ja 40h työvko
Turvatarkastaja, n. 1900 e/kk ja erilaisia lisiä muutama satanen päälle. Lisäksi tulee ylitöitä ja niistä korvauksia. Olen parhaimmillaan saanut yli 3000 e/kk, mutta silloin ei sitten muuta elämää ollutkaan kuin työnteko.
Monenlaista on joo. Mutta ihmetellä täytyy miten huonoja palkkoja ihmisillä on verrattuna esim. koulutukseen. Minä olen ei-kovin-kouluttautuneena luullut, että korkeakoulutus takaa hyvät palkat. Tienaan vanhoilla merkonominpapereilla näköjään paljon paremmin kuin monet maisterit.
Toisaalta en tunne ketään näistä, jotka tienaa paljon ja tekee paljon töitä. Tarkoitan semmoisia uraohjuksia jotka painaa joka päivä täydellä paahtella jotain 10 h töissä ja iltapaahtamiset kotisohvalta vielä päälle. Mitä semmoinen elämä on ja mitä sillä rahalla sitten siinä pyörityksessä tekee? Ei mitään.
Itse satsaan lomiin, ja välillä kuukausi, puolitoista palkattomalla että pääsee lataamaan akkujaan. Hyvä elämä.
Siivousalalla työnjohtajana n. 2500€ / kk (vaihtelee työmäärästä, vaihteluväli ollut 1200-3000€ / kk).
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 19:07"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 19:05"]Hyvä kysymys, 73! Palkoissa on niin huimia eroja, että ne voisivat olla bruttoja tai nettoja!
[/quote]
Palkoista noin niinkuin yleensä puhutaan bruttona. Nettoon vaikuttaa niin moni asia....
[/quote]
Kyllä, mutta kun osa täällä ilmoittaa nettopalkkansa.