Miksi pienillä miehillä on niin huono itsetunto?
Jos he hyväksyisivät itsensä sellaisina kuin ovat, voisi sitä kysyntääkin olla. Ei kukaan halua huonoitsetuntoista mikki hiirtä.
Kommentit (20)
Tuo samanlainen stereotypia kuin että blondit ovat tyhmiä.
Koska he tietävät etteivät ole naisten silmissä niin haluttavia kuin kanssaveljensä.
Itse en ole tavannut yhtäkään tuollaista. Varsinkin poikaystäväni on erikoinen tapaus kun pituutta sillä 170cm, ja silti huoli mut. Mulla pituutta 183 cm.
No mitä luulisit?
Kun koko ikänsä kuulee tuota mikkihiirittelyä, vähemmästäkin itsetunto heikkenee. Olet myös aina muita miehiä pienempi. Muut miehet katsovat alaspäin puhuessaan kanssasi - se tekee luontaisen valta-asetelman kanssakäymiseen.
Koska kukaan ei tykkää pikku miehistä, ei silloin ole niin helppoa kulkea pää pystyssä.
Kollegani on lyhyt ja laiha mies ja myös itsevarma.
Olen seurustellut useamman miehen kanssa ja vain yksi ollut minua lyhyempi. Hänellä on ollut kaikista parhain itsetunto sulhas-kokelaistani :D Pituuseroa oli "vain" 3 senttiä, mutta monet tutut kauhisteli suhdettamme (miksi?!). Kuitenkin mies tiesi olevansa komea ja fiksu ja ei antanut "puuttuvien senttien" häiritä.
Kaikki tuntemani lyhyet miehet ovat kyllä varustautunu todella hyvällä itsetunnolla...
Miksi rumilla naisilla on niin huono itsetunto?
Lyhyestä miehestä tulee itsevarma jos hän saavuttaa jotakin. Isompi mies on todennäköisemmin itsevarma defaulttina.
Pieni mies joutuu ottamaan asemansa, isoa miestä pelätään ja kunnioitetaan luonnostaan. Tämän vuoksi aivan huippuhuiput ovat suhteellisen usein lyhyempiä, vaikka tiedetään, että pitkä mies on todennäköisemmin johtaja. Pienellä miehellä on valtava tarve lunastaa oma paikkansa ja se on miehelle vahva motivaattori.
http://i.imgur.com/cJLYG1n.jpg
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 19:14"]
Miksi rumilla naisilla on niin huono itsetunto?
[/quote] Niin ei se itsetunto monestikaan ole kovin hyvä, jos on enemmistön mielestä ei haluttava.
Niin on myös isolla osalla pitkistä naisista, mutta tätähän ei saa sanoa ääneen.
No mieti itse että olisit 158 senttiä pitkä korkkarit jalassa. Ei kovin miehekästä.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 19:17"]
Niin on myös isolla osalla pitkistä naisista, mutta tätähän ei saa sanoa ääneen.
[/quote] Erona on se että miehille naisen pituus ei ole mikään juttu kun taas naisille on kynnyskysymys. Lyhyitä miehiä voai verrata ennemmin lihaviin naisiin.
Ymmärtäisit jos olisit piei mies.
En ole koskaan ajatellut asiaa. Mutta nyt kun mietin, yläasteaikoina minua kiusannut poika oli vielä yhdeksännelläkin luokalla noin 155-senttinen, sellainen kynnellä tapettava. Pelkäsin häntä joskus, koska hän huuteli minulle typeryyksiä. Mutta ehkä sillä tyypillä olikin ns. huono itsetunto, jota se yritti epätoivoisesti paikata kiusaamalla itseään pitempää (ja älykkäämpää) tyttöä.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 19:21"]
Ymmärtäisit jos olisit piei mies.
[/quote] siis pieni
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 19:02"]
No mitä luulisit?
Kun koko ikänsä kuulee tuota mikkihiirittelyä, vähemmästäkin itsetunto heikkenee. Olet myös aina muita miehiä pienempi. Muut miehet katsovat alaspäin puhuessaan kanssasi - se tekee luontaisen valta-asetelman kanssakäymiseen.
[/quote]
Naisten on vaikea ymmärtää tätä, koska he ovat tottuneet olemaan lyhyempiä kuin suunnilleen puolet ihmisistä. Mutta jos ajattelette asiaa niin, että esim. kuninkaan edessä on aina polvistuttu, kumarrettu jne. niin ehkä ymmärrätte: tekemällä itsensä pieneksi tunnustaa oman alemman asemansa.
Palatsit ja hallintorakennukset on rakennettu mahtipontisiksi ja usein korkealle sijainnille juuri siksi, että ne olisivat ylempänä kuin muut. Herättäisivät kunnioitusta ja pelkoa maan matosissa. Osoittaisivat arvokkuuden ja mahdin.
Pienet miehet herättävät äidilisiä ja toverillisia tunteita.
No olisko ne saaneet paskaa niskaansa liian monta kertaa..