Tradenomit hoi!
Millaista työtä teet, vastaako se koulutustasi ja ennen kaikkea, onko se sinulle mieluisaa?
Harkitsen opiskelua töiden ohessa, sillä olen nyt väärässä työssä itselleni ja uusi tutkinto olisi myös satsaus tulevaisuutta varten, mikäli nykyiset työt loppuvat/niistä joskus eroon pääsen. Tradenomitutkinto olisi yksi vaihtoehto. Minua kuitenkin epäilyttää se, että onko se kuitenkaan minulle oikea tutkinto. En tahdo töihin pankkiin, enkä muutoinkaan rahoitusalalle. Kirjanpito ällöttää (olen kokeillut ja oli kaameaa työtä). Markkinointi ei kiinnosta tippaakaan. Pidän ihmisten kanssa työskentelystä, mutta vihaan kaikkea tyrkyttämistä. Kuivat paperinpyörittelyt ovat juuri niitä tehtäviä, joista nytkin tahtoisin pois.
Painottuuko tradenomin tutkinnolla tehtävä työ juuri näihin inhoamiini aloihin/tehtäviin?
Kommentit (16)
Ja miksi ihmeessä opiskelisit tradenomiksi, kun se työ sua niin kovasti tuntuu inhottavan?! Vai mihin sitten ajattelit niissä opiskeluissasi suuntautua?
Miksi tradenomi on yksi vaihtoehdoista? Luulisi, että kertomasi perusteella se olisi täysin poissuljettu vaihtoehto... oletko sä yhtään ottanut selvää tradenomin opinnoista ja työllistymismahdollisuuksista?
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan kannata opiskella liiketalouden tradenomiksi noilla lähtökohdilla.
Miten olis IT-tradenomi?
Jos kirjanpito ällöttää niin tuo on vielä tarkempaa teknistä näpräämistä ja varmasti pitää olla matemaattista osaamista.
Suurin osa omasta vuosikerrasta, taloushallinnon puolelta, on kirjanpitäjiä tai palkanlaskijoita, itse päädyin pankkiin.
It tai HR, voisi sitten toimia ap:lle paremmin.
Onhan niitä wellness-tradeja sekä SAMKissa voi opiskella yrittäjä-tradeksi verkossa, mutta suurin osa tradenomeista tekee juuri noita ap:n inhoamia töitä tai on joko työttöminä tai kaupan kassalla.
Kannattaa miettiä jotain muuta alaa tai sitten pohtia, että kävisikö tietojenkäsittelyn tradenomi, joka sekin usein liippaa noita ap:n inhoamia asioita, mutta sisältää myös IT-alan opiskelua.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa omasta vuosikerrasta, taloushallinnon puolelta, on kirjanpitäjiä tai palkanlaskijoita, itse päädyin pankkiin.
It tai HR, voisi sitten toimia ap:lle paremmin.
"Paperin pyörittelyä" se hr:kin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olis IT-tradenomi?
Jos kirjanpito ällöttää niin tuo on vielä tarkempaa teknistä näpräämistä ja varmasti pitää olla matemaattista osaamista.
Olen IT-tradenomi ja mun koulutusohjemassa ei ollut tippaakaan matematiikkaa ja olen siinä muutenkin onneton. Silti olen valmistunut alalle.
Mä kävin vanhan opistomerkonomi jubinan ja löysin sisäisen vasemmistolaisuuteni ennen yota. Eli inhosin sitä. FFrendit eivät keskellä lamaa työllistyneet oikein mihinkään.
Itse olin vankilassa asevelvollisuuden takia ja sitten yolle, nyt ihan ookoo duuni.
mutta tosiaan osa jäi myyjäksi, osa nousi isojen firmojen hallitukseen. Se on niin sattumasta kiinni.
No mitä IT- tradenomi sitten tekee työkseen? Esimerkiksi?
Mulla sama tilanne kuin ap:llä. Oman työn loppuminen tullee eteen parin vuoden päästä. Ainut että olen liki 50v, en tiedä kannattaako opiskella enää.
Vierailija kirjoitti:
Ilmatorjuntaa?
Vierailija kirjoitti:
Voi tehdä monenlaista. Mä olen nykyään palvelupäällikkö it-alalla, koulukavereita on mm. koodareina, testaajina, tietoliikenneasiantuntijoina, teknisenä myyjänä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olis IT-tradenomi?
Olen IT-tradenomi ja mun koulutusohjemassa ei ollut tippaakaan matematiikkaa ja olen siinä muutenkin onneton. Silti olen valmistunut alalle.
Eikö teillä ollu insinöörien kanssa osittain samoja kursseja. Algoritmimatematiikkaa yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olis IT-tradenomi?
Eikö teillä ollu insinöörien kanssa osittain samoja kursseja. Algoritmimatematiikkaa yms.
Ei ainakaan minun it-tradenomiksi opiskeluaikana ollut yhtään matikkaa. Ohjelmointia toki.
Onko it-tradenomien työllisyys hyvä?
Miten olis IT-tradenomi?