Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi vihaa koulu-uinteja

Vierailija
15.03.2022 |

Lapsi yrittää sanoa aina tekosyitä, olen kuullut hänen kavereidensa vanhemmilta, että heidän lapset ovat tehneet samaa.

Apuja ?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sen olla menemättä uintiin. Itsekin jätin aina menemättä, olin tuossa iässä hyvin epävarma omasta kehosta eikä siellä uinnissa tosiasiassa kovin moni ollutkaan. Mistään en jäänyt paitsi, paitsi ehkä huonoista muistoista. Se on vain koulu-uinti.

Vierailija
2/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustele rauhassa sen lapsen kanssa ja selvitä oikea syy, miksi näin on. Sitten, kun se oikea syy on selvillä, voitte miettiä ratkaisua asiaan - on se sitten yhteydenotto opettajaan tai keskustelu lapsen kanssa tai keskustelu toisten vanhempien kanssa tai mikä tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lapsena pelkäsin kuollakseni koulu-uinteja, koska uima-opettaja oli psykopaatti joka haukkui meitä lapsia. Asiaa ei helpottanut yhtään se, että en osannut vielä uida. Olisi kuulemma jo 2.luokalla pitänyt osata uida kunnolla.

Vierailija
4/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani lapsi vihasi koulu-uinteja. Pojasta tuli sittemmin tyttö, mutta aivan varmasti muitakin syitä voi olla uinnin vihaamiseen.

Vierailija
5/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lintsasin uinneista varhaisteininä. Mitään muuta syytä ei ollut kuin ujous ja huono uimataito. Liikuntanumeroni oli silti aina kiitettävä.

Vierailija
6/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on osa opetussuunnitelmaa ja siihen osallistutaan. Ei se sen kummempaa ole. ei meillä keskustella lapsen kanssa osallistumisesta matematiikan tunneillekkaan. Tai töihin menemisestä.

Vierailija
7/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi on kyseessä? Mä annan yläkouluikäisen olla menemättä koulu-uintiin. Ei halua näyttäytyä alasti muiden edessä enkä aio pakottaa. Osaa jo uida ihan hyvin.

Vierailija
8/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lapsena pelkäsin kuollakseni koulu-uinteja, koska uima-opettaja oli psykopaatti joka haukkui meitä lapsia. Asiaa ei helpottanut yhtään se, että en osannut vielä uida. Olisi kuulemma jo 2.luokalla pitänyt osata uida kunnolla.

Mielenkiinnosta kysyn asuitko Pirkanmaalla? Tämä viesti olisi voinut olla minun kirjoittamani. Uintiopettajan etunimi alkoi K:lla. 

Vierailija
9/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä nykypentuja.

Meillä päästiin ensimmäisen kerran koulun liikuntatunnilla uimaan seiskaluokalla, ja se oli kaikista huippukivaa, koska se tuntui ihan luksukselta. Siis sai _uida_ kouluaikana!

Vierailija
10/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uinnista saa kyllä vapautuksen, jos on hyvä syy. Oma lapseni on niin allerginen kloorille, ettei uiminen halliuimalassa ole mahdollista. 

Vierailija
11/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen lapsi on kyseessä? Mä annan yläkouluikäisen olla menemättä koulu-uintiin. Ei halua näyttäytyä alasti muiden edessä enkä aio pakottaa. Osaa jo uida ihan hyvin.

Eikö muiden liikuntatuntien jälkeen käydä suihkussa? Alasti.

Vierailija
12/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä nykypentuja.

Meillä päästiin ensimmäisen kerran koulun liikuntatunnilla uimaan seiskaluokalla, ja se oli kaikista huippukivaa, koska se tuntui ihan luksukselta. Siis sai _uida_ kouluaikana!

Me entisajan pennut mm. vihattiin laulukokeissa laulamista luokan edessä . Niistä sitten ysärin alussa luovuttiinkin, kun huomattiin, että kaikkeen pakottaminen ei ole hyväksi.

UImataito sinällään on hyväksi, mutta se pitäisi tapahtua jo aikaisin, ei pakotettuna esim. teini-iässä, kun nuoret ovat niin epävarmoja itsestään.  

Vierailija
13/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitten ysärin.

Vierailija
14/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitten ysärin.

Ei ollenkaan vai ei alasti?

Vierailija
15/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi lapsia pitää pakottaa olemaan alasti luokkakavereiden edessä, varsinkaan kun murrosikä on alkanut - ja se alkaa joillain jo ennen 10v! Jollain on ihottumaa, joku arka kohta ruumiissa, viiltelyjälkiä jopa! Kaikilla kännykät kameroineen mukana jne. Mietipä niitä luokan kiusattuja! Painajainen.

Menisikö itse työkavereidesi kanssa uimaan?

Vierailija
16/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä nykypentuja.

Milloin kävit koulua ? 

Vierailija
17/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitten ysärin.

Höpö höpö.

Vierailija
18/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitten ysärin.

Ei ollenkaan vai ei alasti?

Ei ollenkaan

Vierailija
19/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on osa opetussuunnitelmaa ja siihen osallistutaan. Ei se sen kummempaa ole. ei meillä keskustella lapsen kanssa osallistumisesta matematiikan tunneillekkaan. Tai töihin menemisestä.

Eri asia. Matikan tunnilla ei olla uima-asussa, joka on aika paljastava, vaikka olisi mitenkään avonainen.

Se katsos menee ihoa myöten.

Lapsella voi olla menossa kausi, jolloin on todella epävarma omasta kropastaan, ehkä nolottaa. 

Vielä pahemmaksi menee, jos vielä tulee jonkinlaista palautetta tuolloin kehittyneisyydestä/kehittymättömyydestä/mahasta.....

Itselläni ei tuota ongelmaa koskaan ollut, onneksi. Mutta monilla oli ja paljon niinä päivinä oli sairainaa tai jotain muuta hyvää syytä, miksei voi uida.

Vierailija
20/42 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä nykypentuja.

Milloin kävit koulua ? 

Ekalle luokalle menin 1973.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän