Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Trypofobia eli reikäpelko

Vierailija
20.08.2015 |

entä jos pitää erityisesti juuri sellaisista reijistä ja niiden näkemisestä? Mikäs se tauti on? Minulla on sitten se.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan reikäpelkoinen pystyy nussimaan?

Vierailija
2/7 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trypomania?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trypofilia?

Vierailija
5/7 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 17:09"]Kuinkahan reikäpelkoinen pystyy nussimaan?
[/quote]
Trypofobiassa on ominaista että pelkää reikiä joita on kerralla useampi. Kaikista pahimpia ovat esimerkiksi lootuksen kukan siemenkodat. (Oli muuten kerran prismassa leikkokukkakimpussa kyseinen siemenkota koristeena ja loppuilta menikin sitten raapiessa ihoa verille).

Vierailija
6/7 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää, kun usein tästä pelosta puhuttaessa on havainnollistavana kuvana, kuva esim. ihmisen kädestä, johon on photoshopattu reikiä, niin että se näyttää siltä, että kyseessä on joku tauti. Ja sitten porukka huutelee että "omg mulla on toi pelko!!1". Tietenkin sellainen muokattu kuva näyttää kuvottavalta ja ahdistavalta.

Vierailija
7/7 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 18:00"]Ärsyttävää, kun usein tästä pelosta puhuttaessa on havainnollistavana kuvana, kuva esim. ihmisen kädestä, johon on photoshopattu reikiä, niin että se näyttää siltä, että kyseessä on joku tauti. Ja sitten porukka huutelee että "omg mulla on toi pelko!!1". Tietenkin sellainen muokattu kuva näyttää kuvottavalta ja ahdistavalta.
[/quote]Jep.
Toisaalta mulla toi pelko alkoi kun näin unta jossa mulle tuli juuri sellaisia reikiä käsivarsiin. Nyt ällöttää mm. aiemmin mainitut lootukset ja tietynlaiset pesusienet - onkalomaisuus ja ryppäinä esiintyvät reiät pelottavat.