Ruuan ja tavaran kuljetus kallistuu
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kuljetusyrittajat-varoittavat-kalli…
Miksei vain vaiheta dieselautoista bensa-autoihin? Vai millä homma ratkaistaan?
Kommentit (12)
Kuljetuskustannusten osuus ruokakaupan hinnoista on keskimäärin 4 % luokkaa.
Eli paljon melua tyhjästä tuollaiset pelottelut. Varmasti ruoan hinta nousee, mutta ei se nyt sentään niin paljoa nouse. Olisihan se kiva jos ruoka olisi tosi halpaa, mutta eiköhän me pärjätä.
Nyt kusettaa valtio tai öljy-yhtiöt Suomen pumppu hinnassa. Ei tää hinta oo maailman markkinoista johtuva. Heinäkuussa -08 öljybarrel 147$ ja diesel pumppu hinta 1.45€/l tänään öljybarrel hinta 125$ ja diesel pumppu hinta 2.25€/l.
Vierailija kirjoitti:
Kuljetuskustannusten osuus ruokakaupan hinnoista on keskimäärin 4 % luokkaa.
Eli paljon melua tyhjästä tuollaiset pelottelut. Varmasti ruoan hinta nousee, mutta ei se nyt sentään niin paljoa nouse. Olisihan se kiva jos ruoka olisi tosi halpaa, mutta eiköhän me pärjätä.
Sepä se. Me huudamme kuinka venäjän valtio huijaa venäläisiä vaikka olemme ihan samassa veneessä.
60 tonnin rekka-auto kuluttaa noin 50l polttoainetta sadalla kilometrilla eli 500 litraa tuhannella kilometrilla.
Jos polttoaineen hinta nousee euron litralta niin täyteen kantavuuteen lastatun rekka-auton kuljetuskustannukset kohoavat noin yhden sentin kuljetettua kiloa kohden tuhannella kilometrilla.
500 euroa on tietysti iso kustannuksen nousu sille kuljetusyritykselle mutta sen kuljetetun tavaran suhteen mitätön hinnan nousu.
Ei kai niitä autoja tarvi vaihtaa. Tyhjennetään vain tankit deaselistä kokonaan ja täytetään sitten bensalla. Tulee säästöä kun ei tarvitse hankkia uusii autoi
Missä maassa asutaan tarpeeksi lähellä ruokia, että niiden kuljetus ei maksa maltaita?
Tuo on niin idioottikuvio että joka maustepussia ja kaurakermaa pitää saada joka ikinen hetki Suomen joka kolkasta. Tuhannet rekat ajavat päivittäin pitkin maata näitä kuljettamassa. Saisin hinnat nousta tai tavaroiden loppua niin opitaan tulemaan toimeen ihan perustarvikkeilla.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kusettaa valtio tai öljy-yhtiöt Suomen pumppu hinnassa. Ei tää hinta oo maailman markkinoista johtuva. Heinäkuussa -08 öljybarrel 147$ ja diesel pumppu hinta 1.45€/l tänään öljybarrel hinta 125$ ja diesel pumppu hinta 2.25€/l.
Nyt olis ollut hyvä hetki saada myytyä sitä jätteistä tehtyä HVO dieseliä, mutta taisivat samalla nostaa suhteessa senkin hintaa, eli ahneus edellä mennään.
Ei liene vaikuttanut maalimanmarkkinahinta vielä jätteitten hintaa korottavasti tai raakoöljyn hinnan nousu, tai sitten kansaa kusetetaan ja tuo kuitenkin valmistetaan raakaöljystä.
Tavallinen dieseli oli noin 2,20 ja hvo 2,50 litra sunnuntaina st1:llä
Vierailija kirjoitti:
Ei kai niitä autoja tarvi vaihtaa. Tyhjennetään vain tankit deaselistä kokonaan ja täytetään sitten bensalla. Tulee säästöä kun ei tarvitse hankkia uusii autoi
En ole asiantuntija, mutta olen joskus kuullut ettei bensaa saisi laittaa dieselmoottoriin vai oliko se vain ettei bensaa ja dieseliä saisi sekoittaa keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on niin idioottikuvio että joka maustepussia ja kaurakermaa pitää saada joka ikinen hetki Suomen joka kolkasta. Tuhannet rekat ajavat päivittäin pitkin maata näitä kuljettamassa. Saisin hinnat nousta tai tavaroiden loppua niin opitaan tulemaan toimeen ihan perustarvikkeilla.
Mitkä sun mielestä on näitä perustarvikkeita joilla kaikkien suomalaisten pitäisi pärjätä?
Bensa-autoihin siirymisessä on ideaa